Pludselig er dvd brænder meget langsom ?

Diverse d.  26. marts. 2008, skrevet af jodde
Vist: 1330 gange.

jodde

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2008 13:51:06
Svar/Indlæg:
3/1
Hejsa

Har nu i nogle år brændt en del ud på både dvd og cd skiver. Altid uden nævneværdige drillerier. Det der har været hen ad vejen, er blevet løst.

Men nu har jeg et problem, jeg dels aldrig selv har oplevet før, og dels ikke kan finde en løsning på...

Min brænder (Plextor PX-760A) brænder film (mest iso format), meget meget langsomt, selvom jeg vælger f.eks. 6x speed...?
Bruger Nero8 som "altid" har kørt perfekt. Men selvom jeg åbner en film i Nero, og vælger burnspeed til 4, 6, ell. 8x sker der nu følgende: Nero starter op som altid, og brænderen starter med at arbejde. Men selvom den valgte speed står på skærmen, er det ikke den den brænder med. I hvert fald tager det nu typisk 1,5 - 2 timer! at brænde en alm. film ud på en skive (Bruger pt TDK DVD-R 1-16x speed)..?
Desuden er Device Buffer-bjælken i Nero kommet på overarbejde. Hvor den normalt arbejder mellem 95-100, er der nu meget store uregelmæssigheder / udsving, så den hopper ned til måske 40, og ikke op til mere end 90..?

Har så prøvet at brænde de samme film ud v.h.a DVD Decryptor, men det er samme nedslående resultat. Desuden er Device Bufferen i sidstnævnte program helt nede at vende på 12%, så den hopper også lystigt op og ned, istedet at ligge konstant højt, som det plejer at være.

Jeg hentede så den sidste nye firmware til min brænder, og installerede den, men det ændrede absolut ingenting ☹
Desuden kan filmene nu kun vises på vores stationære dvd afspiller i stuen, med små pixelfejl med jævne mellemrum gennem hele filmen. Men ser man filmen på vores pc er der ingen problemer ?

Nogen forslag ?? Skal jeg afinstallere brænderen, og geninstallere den ? Skal jeg afinstallere Nero8 og prøve med Nero7 istedet ? Skal jeg prøve andre skiver ? Skal jeg smide det hele i havnen ?

På forhånd tak !
Pungo

Superbruger
Tilføjet:
26-03-2008 14:14:37
Svar/Indlæg:
781/56
Kunne meget vel være at brænderen er ved at stå af. Har engang selv oplevet noget lignende hos en ven, det viste sig at brænderes interne buffer var stået delvist af. ud af de 2mb den havde dengang var der kun adgang til lige lidt over 1mb.

Har du mulighed for at teste med en anden brænder i den PC du brænder fra? Så kan du rimelig hurtigt fastslå om det er PC eller Brænder som er problemet.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2008 14:15:12
Svar/Indlæg:
10398/435
prøv at disable IMAPI servicen.

start - kør
services.msc
find IMAPI og stop servicen.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2008 14:17:28
Svar/Indlæg:
828/108
Hvad gør IMAPI servicen?

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2008 14:37:57
Svar/Indlæg:
828/108
- Jeg har samme problem som #0 - Dog hvis jeg kører services.msc er der intet der hedder IMAPI.

- Drevet jeg har er ikke gammelt eller ved at stå af, det brænder helt fejlfrit. Men det brænder langsommere ved x16 end min bærbar gør ved x8. (Nero)

jodde

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2008 18:56:17
Svar/Indlæg:
3/1
- Jeg har samme problem som #0 - Dog hvis jeg kører services.msc er der intet der hedder IMAPI.

Kunne heller ikke finde det til at starte med, men fandt den ved nærmere gennemgang, under:

COM-tjenesten IMAPI cd-skrivning

Har deaktiveret tjenesten, og prøver nu at brænde endnu en dvd skive.

Ellers må jeg prøve forslaget fra #1 med at udskifte brænderen. Men nu må vi se.

jodde

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2008 19:31:01
Svar/Indlæg:
3/1
Øv - disable af IMAPI servicen ændrede ingenting 😩

Stadig den samme meget meget lange brændetid for selv simple filer.

Troede ikke at en mærkevare som Plextor var udbrændt så hurtigt. Har godt nok haft den i ca. 18 mdr, og lavet ca. 800-900 brændinger med den, men alligevel ☹

Skal jeg ud og købe en ny brænder, er det måske en fordel ikke at kigge på de store mærker / priser, men istedet købe en til ca. 200-400 kr ??

På forhånd tak 🙂

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2008 19:34:43
Svar/Indlæg:
5421/53
Hooooolda da op, 800-900 brændinger? 😛 , Jeg brænder aldrig.. Dog untagelse af Memtest 86 og andet småt.. Alt andet ryger på USB sticks, eller på LAN ;) (Nas ❤ )

jodde

Overclocker
Tilføjet:
26-03-2008 20:16:14
Svar/Indlæg:
3/1
Vi elsker film i vores familie, ligesom venner & bekendte somme tider beder om en hjælpende hånd (eller skive 🙂)

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
27-03-2008 01:41:16
Svar/Indlæg:
828/108
#8 - Jeg brænder også meget, og har flere drev tilsluttet, også eksternt. Jeg bruger KUN Pioneer og de har aldrig skuffet mig. Jeg brænder dog ikke film i den stil det lader til du gør og over 50% af de skiver jeg brænder indeholder mindre end halvdelen af skivens kapacitet. Dog oplever jeg ved alle drev at de før eller siden begynder at brænde langsommere. - Det har været et under for mig siden 2003 og jeg har endnu ikke fundet et svar! Stik lige den :)

Pas på med hvilke oplysninger du smider på et offentligt forum iøvrigt! (ang. brænderiet)

mic67

Overclocker
Tilføjet:
28-09-2008 10:04:31
Svar/Indlæg:
1/0
Hej jodde

Har fuldstændig samme problem.

Først har jeg prøvet med 3 forskellige brænder det samme skete ca 1:30 t.m ved 8x
afinstalere nero ny nero ind, samme tid
hmm
da min er en bærbar har jeg sat en større hd. for noget tid siden
skal lige sige den har kørt fint med denne indtil nu

Tog så min gl. hd. og monteret den brændingen tog ca 12 min.

Så det må for mit vedkommen
være noget jeg har installeret eller er kommet til at slette
bliver nok nød til at lave en format c:. Eller nogle andre ider?

Hilsen mic67