Overclocker
Tilføjet:
26-03-2008 13:51:06
Svar/Indlæg:
3/1
Hejsa
Har nu i nogle år brændt en del ud på både dvd og cd skiver. Altid uden nævneværdige drillerier. Det der har været hen ad vejen, er blevet løst.
Men nu har jeg et problem, jeg dels aldrig selv har oplevet før, og dels ikke kan finde en løsning på...
Min brænder (Plextor PX-760A) brænder film (mest iso format), meget meget langsomt, selvom jeg vælger f.eks. 6x speed...?
Bruger Nero8 som "altid" har kørt perfekt. Men selvom jeg åbner en film i Nero, og vælger burnspeed til 4, 6, ell. 8x sker der nu følgende: Nero starter op som altid, og brænderen starter med at arbejde. Men selvom den valgte speed står på skærmen, er det ikke den den brænder med. I hvert fald tager det nu typisk 1,5 - 2 timer! at brænde en alm. film ud på en skive (Bruger pt TDK DVD-R 1-16x speed)..?
Desuden er Device Buffer-bjælken i Nero kommet på overarbejde. Hvor den normalt arbejder mellem 95-100, er der nu meget store uregelmæssigheder / udsving, så den hopper ned til måske 40, og ikke op til mere end 90..?
Har så prøvet at brænde de samme film ud v.h.a DVD Decryptor, men det er samme nedslående resultat. Desuden er Device Bufferen i sidstnævnte program helt nede at vende på 12%, så den hopper også lystigt op og ned, istedet at ligge konstant højt, som det plejer at være.
Jeg hentede så den sidste nye firmware til min brænder, og installerede den, men det ændrede absolut ingenting ☹
Desuden kan filmene nu kun vises på vores stationære dvd afspiller i stuen, med små pixelfejl med jævne mellemrum gennem hele filmen. Men ser man filmen på vores pc er der ingen problemer ?
Nogen forslag ?? Skal jeg afinstallere brænderen, og geninstallere den ? Skal jeg afinstallere Nero8 og prøve med Nero7 istedet ? Skal jeg prøve andre skiver ? Skal jeg smide det hele i havnen ?
På forhånd tak !