Elitebruger
Tilføjet:
26-03-2008 16:11:43
Svar/Indlæg:
3065/208
Har idag lige haft en grim oplevelse forskyldt af TDC - følgende er hvad jeg har underrettet Konkurrencestyrelsen omkring:
I øjeblikket er jeg tilkoblet 15/1 Mbit/s TDC Bredbånd City for 399 pr. måned (heraf 68 kr. for TDC basislinje), men denne er opsagt pr. 17/4 2008 pga. der er et billigere tilbud på markedet. Cybercity's Bredbånd Solo, som kun koster 299 kr. pr. måned for 10/2 Mbit/s er mere hensigtsmæssig hvad angår mit forbrug, som består mest af onlinegaming, hvilket fordrer en god uploadhastighed. Derfor har jeg valgt den i stedet.
Idag har jeg dog modtaget et brev fra Cybercity, hvori der står jeg skal kontakte dem.
Det har jeg gjort, og da får jeg at vide de ikke kan tilbyde mig noget højere end en 8 Mbit hastighed, fordi: "Forretningsbestemmelserne mellem Cybercity og TDC er således."
På deres hjemmeside står der, at Cybercity kan garantere leverance af mellem 8 og 20 Mbit forbindelser, og siden jeg pt. har en funktionel 13Mbit/750Kbit forbindelse fra TDC, må Cybercity, der jo benytter samme central, naturligvis kunne levere den efterspurgte 10/2 Mbit hastighed.
Jeg får altså 2 ting at vide af Cybercity:
1. Manden fra cybercity's kundeservice fortæller mig at den nærmeste central - pga. forretningsbestemmelser mellem TDC og Cybercity - er ude af stand til at levere en forbindelse højere end 8 Mbit download og 768 Kbit upload.
Jeg forklarer ham at jeg i øjeblikket har en forbindelse fra samme central på 13 Mbit download og 768 Kbit upload, af de 15/1 Mbit, jeg betaler for.
2. På deres hjemmeside står der at Cybercity kan garantere en hastighed på mellem 8 Mbit og 20 Mbit pr. sekund, men at det kommer an på afstanden ned til centralen.
Dette er konkurrenceforvridende:
Ét er at der ikke findes noget fordelagtigt tilbud for mig, udover det tilbud jeg lige har fået "afslag" på,
noget andet er, at fx. Telia Stofa, ikke har "det fornødne udstyr" på centralerne i mit område,
og noget helt tredje, men langt mere væsentligt, er det at der tilsyneladende er uoverensstemmelser mellem Cybercity og TDC (Læs: Cybercity får ikke varen af TDC) der gør, at Cybercity - på samme central endda - ikke kan levere noget konkurrencedygtigt produkt på min adresse, og den pris jeg pt. betaler for de smålige 13Mbit/768Kbit, 399 kr. (egentligt 15/1Mbit) er, ift. konkurrencen, alt for høj, hvilket hovedsagligt skyldes at TDC's SELVOPFUNDNE BASISLINJE, som kun er påkrævet af TDC og TELE2 (samme ejer), koster 68 kr.