Nørde OS?
Det rygte slipper det nok ikke for lige forløbligt.
Men kan sige at det slet ikke er noget problem for amatørere at gå til linux længere, man behøver ikke engang at bruge konsol mere (med mindre noget går alvorligt galt)
Jeg har tidligere kørt Linux som mit primære OS, men gik væk fra det igen, da jeg begyndte at spille meget igen. (og stoppede på mit studie, så havde ikke nogen grund til alle bruge alle de fede linux tools mere)
Der er rigtigt meget fedt open source software, og en del af dette kører kun på linux.
Men som folk tidligere har nævnt så kniber det lidt med spil, men dette er pga. at linux på rigtig mange måder ikke er som Windows, exe filer kører f.eks. ikke på linux. Uden et special program som convertere dem, og så bliver det nørdet.
Der findes nogle spil som kan køre direkte på linux. (ved flere af dem skal man dog downloade en speciel installer)
Jeg overvejer at give mig til at bruge linux som primært OS igen, men da jeg arbejder med PLC'er så får jeg problemer med at køre programeringssoftwaren.
Den linux udgave som du viser er OpenSuse (min favorit) og det er en af de tungere (den er nu ikke tungere end XP) På billedet kører den med KDE3 desktoppen, og der er lavet en nogle justeringere. Det skulle ikke være noget problem at lave en ligende desktop.
Men der kan fortælles meget mere om Linux.