Eftersom Carpe Diem ikke er hos os længere, så har jeg prøvet at gå ham i fodsporene... Senest med køb af Areca 1210 controller med 4x250GB Seagate ES.2. Venter stadig på posten, skal nok give lyd fra mig om benchs og om real-life-performance ikke mindst med 8GB ram i vista x64. 😉
Så dukker min gæsteartikel om hjemmebygget SSD nok også op på et tidspunkt - godt nok så kørte jeg ikke projektet fuldt ud, da det var af egen lomme det hele, samt at du for et stort beløb ikke ville sidde med andet end et 16GB drev, som så tilgengæld ville have slået alle rekorder i benchs.
Eftesom jeg har brugt timer, dage, uger på at læse om SSD og alt hvad der hører med til at tweaks til windows for at få ens SSD til at køre bedst og i længst muligt tid, så må jeg komme ind på en top10 på super-harddisk-geek-listen.
Mit vmoddet 3870-riska kort ender nok også i top10 på højeste benchs i 3dmark06 for 1 stk. 3870-kort
Ellers, så vil jeg ikke mene vi kan lave en sådan OC-liste, jo måske en alletiders liste, men det handler heller ikke om hvem det fik købt den bedste LN2 maskine og fik OCet mest for mange mange penge, men mere om, hvor engageret man har været med sit OC eller tweaks. Og det er jo umuligt at måle.
OC er ligeså meget et spørgsmål om hvor god man er til at kende alle indstillinger i sin bios og tweake windows til max. Noget som ikke altid kommer til udtryk i højeste mhz. At få højeste mhz har også noget med held at gøre, eftersom det ikke er alle cpuer som clocker ens... Så får man det bedste ud af sin max 3.0ghz E6600, eller var man heldig med en 3.8ghz E6600... eller købte man 10 stk. E6600 og prøvede sig frem... tja
Men skulle jeg give et bud, så er det Webnik, Martin.v.R, riska 😎
/hygge
Mathis