VPN - lidt general info om det

Software d.  31. marts. 2008, skrevet af krueker
Vist: 269 gange.

krueker

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2008 11:39:08
Svar/Indlæg:
3/3
hey alle HWT folk, jeg er kommet på skole igen, og sidder og leger med computeren af og til. imidlertid har skolen en server der står og holder øje med at trafik, dvs den lukker for en del porte til programmer mm.
jeg bruger en proxyserver til at browse hjemmesider med, men har snuset lidt rundt efter info på at bypass de med et program eller spil for den sags skyld. nu har jeg så fået "færten" af VPN, men vil gerne vide lidt generalt om hvordan det virker helt konkret, dvs. kan man bruge programmer gennem det, kan man lave sin egen hjemme VPN osv.

håber der er nogle der gidder læse sig igennem denne halv lange post 😀

/René
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2008 13:07:00
Svar/Indlæg:
5421/53
Hej, Jeg sidder med et problem, som du har løst med din Proxy, er der nogle muligheder for at du gidder hjælpe mig?

krueker

Overclocker
Tilføjet:
31-03-2008 13:15:09
Svar/Indlæg:
3/3
1# du kan endten bruge et program der kan indhente proxy server lokalt på din computer, eller du kan bruge div. sider som findes på nettet. men uanset hvad så vil det altid gå lidt langsomer pga at iden bag proxy er at du har en anden computer der henter den side du nu gerne vil ind på ned, og så sende den info'en vider til dig, bare med en anden addesse så din skole/arbejds plads's server ikke kan se at det kommer der fra.

der finds bla www.polysolve.com og en masse andre, du kan bare søge på "proxy server" på google der findes tonsvis af sider der kan det samme 🙂

krueker

Overclocker
Tilføjet:
01-04-2008 09:24:10
Svar/Indlæg:
3/3
bump! for det orginale spørgsmål 😛