Pludslig sort skærm.

Overclocking d.  01. april. 2008, skrevet af NickKokkedal
Vist: 290 gange.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
01-04-2008 18:20:53
Svar/Indlæg:
2600/84
Hey guys

jeg står med systemet i min profil, som har kørt mere eller mindre fejlfrit (under hæftigt OC og piller altid), men nu er jeg stødt på et problem jeg synes virker lidt underligt.

Min computer kører helt fint, men nogen gange bliver skærmen bare sort, og så skal jeg reboote? Den går ikke i BSOD eller looper lyd eller noget, lyd og billede forsvinder bare insta. harddiskene kører heller ikke (HDD lampen blinker ikke that is).

Jeg er selvfølgelig klar over at det sagtens kan være mit OC, men nu er det sket 2 gange inden for 5 minutter, hvor jeg editede warcraft 3 maps. Det skete også én gang imens jeg var tabbed ud med crysis i baggrunden.

Nogen der ved om det bare er et random crash/ustabilitet, eller om vi snakker en bug af en slags?

edit: spillede warcraft 3 hele dagen igår, og der skete ikke en skid, så det har næppe noget med kraftig load at gøre. wc3 map editing er heller ikke det hårdeste.

edit: kørte lige memtest og den fandt ikke noget..
NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
01-04-2008 21:04:09
Svar/Indlæg:
2600/84
bump!

ingen ?

Petter1979

Elitebruger
Tilføjet:
01-04-2008 21:50:05
Svar/Indlæg:
1268/80
Jeg ville da nok udmiddelbar tænke på grafikkortene, sidder de rigtigt i pci-e soklerne(de er ikke løse). evt tage dem ud og se om nogle af benene er misfarvede(altså ikke kobberblank). Eller tjekke PCi-e strømstikkene ikke har dårlig forbindelse.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
01-04-2008 22:59:48
Svar/Indlæg:
2600/84
Kortene sidder fint i, og strømstikkene ligeså.

Jeg tror det er en software bug. Det sker ustanseligt i wc3 editoren.... den har faktisk lige ødelagt mit map, men havde heldigvis en backup.

Tror det har noget med windowed mode at gøre, for i wc3 editoren kører man windowed billede af selve spillet med editor rundt om, og den gjorde det også sidst, da jeg tabbede ud af crysis (det gør crysis til windowed).

ved fanme ik... totalt underligt.
har også prøvet at slå crossfire fra... ingen forskel.

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2008 00:06:28
Svar/Indlæg:
382/48
Jeg ville da umilbart fjerne min OC'ing og se om det skete når det var væk hehe ? ^^

Jeg ville gætte på dine ram(hmm usansynligt ?:P), eller en dårlig strømforsyning måske :) (tvivler ? ) :P defekt ? maybe ? donno.. Havde selv det samme problem da jeg gav min for meget load med min gamle PSU >_< (sammen med OC self)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
02-04-2008 08:30:34
Svar/Indlæg:
2600/84

Ville nok også være mit næste skridt.
Det var bare fordi det kun var sket 3 gange på liek.... 2 måneder da jeg lavede tråden, og jeg tænkte det ville tage enormt lang tid at finde ud af hvis jeg skulle vente på det igen uden OC.

Men siden den bliver ved med samme fejl bliver jeg nok nødt til at prøve.

Jeg kan bare næppe forestille mig det er strøm, da den kan køre crysis på fuld skrue i timevis uden der sker noget... det er trods alt hårdere end wc3 editing... har dog lagt mærke til at den hopper op og ned mellem 2d og 3d clock i editoren... det må være en bug, fanme mærkeligt

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2008 08:47:07
Svar/Indlæg:
4089/252
Hvilken driver bruger du til dit GFX? Jeg har godt nok et 8800GTX, men igår oplevede jeg, efter at have skiftet lidt mellem DX9 og DX10 i Helgate London, at der bare kom sort skærm når man prøvede at spille (prøvede flere spil). Det blev ved indtil jeg lavede reboot. Jeg fik så en besked fra windows om at der var noget galt med min driver inden jeg rebootede.