Bærbar køling :)

Luftkøling d.  02. april. 2008, skrevet af GeNiTaliA
Vist: 754 gange.

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2008 00:04:06
Svar/Indlæg:
382/48
Goddag folkens, det er ikke mig selv der sidder med problemet (da jeg aldrig kunne finde på at købe en bærbar til at game på ^^)
Men en af min kammerater han en okay hurtig bærbar hvilket han benytter til gaming fx World Of Warcraft.

Hans problem er at når han har gamet i ikke mere end 10-15 minutter bliver hans bærbar så frygtelig varm at den bliver nødt til at sætte hastigheden ned (snakker så varm at du sveder som en gris af at have hænderne på den :P) Han snakker helt om til 15-20 FPS forskel fra vinder til sommer hehe..

Mit spørgsmål: Jeg ved at man kan få bærbar "kølerpads" som fx http://www.edbpriser.dk/Produc...
Men er det virkelig det værd ? nogen der ude der sidder med en af disse typer kølere ? Og har det nogen effect der gør det værd at købe ? Har også set disse "fanless design" fra Thermaltake : http://www.edbpriser.dk/Produc...

Men er det virkelig det værd ? Hvis jeg køber en af delene, kan jeg så regne med et godt resultat ? =)

på forhånd tak.

- GeNiTaliA
1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2008 00:09:10
Svar/Indlæg:
1375/88
Hvad er det for en bærbar? Det kan jo være det bare er den der er noget specielt ved, som gør at den bliver så varm.
Lige den køler som du linker til ved jeg ikke med, men en kollega som jeg har haft, havde en noget lignende, jeg syntes at blæserne i den larmede som en F16

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2008 00:12:59
Svar/Indlæg:
382/48
Det er en dell bærbar... Ved sku ikk, tror bare der er en masse støv i den to be honest :P Men ikke min bærbar, og han er meget forsigtig ^^ Jeg ville rive den fra hinanden og få fjernet støv, men på den anden side hvis disse "cool pads" virker effektivt ville jeg da også råde ham til at skaffe sig sådan en :) (den er ved at være 2-3 år købt for 16000 ny)

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2008 00:16:32
Svar/Indlæg:
3410/199
Lyder som en masse støv i den. Sig til ham, at det er den eneste rigtige måde at gøre det på. (I kraft af, at problemet ikke var der ved købstidspunktet, det er kommet løbende?) Han kan sikkert på den lokale EDB-biks til at gøre det meget billigt, hvis ikke han tør lade dig rode med den.

Evt. kan man nok give den et lille pift med en kompressor - men det er ikke noget, jeg selv ville lege for meget med. Der kan også være kondens i sådan en, hvis man ikke har tømt det "filter", der typsik er. Ellers findes der også luft-spray på dåse.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2008 00:17:51
Svar/Indlæg:
1375/88
Når den er så gamel ville jeg helt klart vælge at gøre den ren, før jeg gjorde noget andet. Det er trods alt ikke mange skruer der skal fjernes, og så bare igang med vatpinde.

GeNiTaliA

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2008 00:20:50
Svar/Indlæg:
382/48
Jaja men gutter, tilbage til de underlag der ^^ ? Ingen med kendskab til hvor godt de yder ? =)

(mange tak for indlægene)

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2008 00:24:46
Svar/Indlæg:
1375/88
Nå ja, det glemte jeg helt at skrive i #1, ud fra hvad min kollega sagde den gang (ca. 1 år siden) så hjalp det temmelig godt på hans bærbar, (husker ikke hvilket mærke) men under alle omstændigheder vil jeg mene at bare det der kommer noget luft på vil det hjælpe, det er så bare et spørgsmål om hvor meget.