Creative i modvind

Litteratur d.  02. april. 2008, skrevet af Xprofile
Vist: 936 gange.

Xprofile

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2008 10:34:14
Svar/Indlæg:
13/4
Kort fortalt har en bruger der blev træt af at vente på at Creative fik lavet nogle drivere der kunne bruges lavet sine egne drivere...

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2008 10:38:05
Svar/Indlæg:
5750/124
nedern... den eneste grund til at han skulle have creative på nakken er da fordi de vil give ham rigtigt mange penge...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
02-04-2008 10:41:51
Svar/Indlæg:
15982/637
Old news... (31/3)
j/k 😛

Men det har også betydet at Newegg da det blev offentliggjort inden for 48timer fik 5000 retursager af Creative produkter. Dette har betyde at Newegg indtilvidere har suspenderet al salg af Creative produkter.

While it is not our place to condemn the decisions of Creative regarding this issue, our customers come first. That being said, it has come to our attention that many of our customers are not happy with the products Creative has released nor the support for those products. To wit, we have processed nearly 5,000 return orders within the past 48 hours. While it is not normally in our best interest to publically comment in a manufacturer's forum, the overwhelming concensus has left us little choice. As such, effective tommorow morning newegg.com will suspend sales of the sound cards in question, particularly those indicated as "Vista compatible", pending an investigation into the matter. Those of you whom recently ordered such a card will still recieve your product as indicated in any relevant conversations. While we regret this abrupt decision, it has been deemed neccessary to protect the interest of our consumers. We welcome contact from Creative as soon as is possible so that we may resolve this issue.

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
02-04-2008 11:58:27
Svar/Indlæg:
825/76
Pu ha, godt man ikke bruger vista

mtum

Overclocker
Tilføjet:
02-04-2008 12:23:59
Svar/Indlæg:
280/13
Haha, ja tingene ser lækre ud i Vista, men så er der heller ikke flere fordele ved Vista! Godt man ikke købte katten i sækken, og stadig har sit XP.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
02-04-2008 12:27:42
Svar/Indlæg:
15982/637
I princippet er det jo creative der ikke kan finde ud af det med driverne og blev sure da der så var en der kunne... sorte per er creative, ikke vista i denne sammenhæng.

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
03-04-2008 15:00:51
Svar/Indlæg:
5363/442
#4 Ja det ville godt nok være en katastrofe hvis man kunne bruge directX10, det kan jeg godt se 😛 Som #5 også siger, det har jo som sådan ikke noget at gøre med Vista...

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 16:27:58
Svar/Indlæg:
7263/260
Hmm, underligt 😐

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 23:39:58
Svar/Indlæg:
1503/128
Off topic, med chance for flamewar: Ja XP er jo gudeskønt. Hvorfor også nogensinde følge med udviklingen. Personligt kører jeg også kun i biler der er minimum 70 år gamle, og bruger det samme tøj som da jeg gik ud af folkeskolen for 13 år siden. Alt nyt er farligt 🙂

On topic: Creative er skidesprælleren her, ligesom diverse andre middelmådige software-producenter er det, når de ikke følger udviklingen og sørger for at deres produkter kan køre på nutidige styresystemer. Det er i princippet det eneste de skal - lave software som kan afvikles på computere. Hvis ikke de formår dette, kan de lige så godt lukke og slukke.

Off topic igen: Vista kører fantastisk, og uden et eneste crash siden jeg installerede det for vel efterhånden 4-5 måneder siden - både på mit job, og på mit kontor herhjemme. Ustabilt 3.-partssoftware og dårligt, ikke-tidssvarende hardware er de eneste syndere i mine øjne ;)

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 23:52:56
Svar/Indlæg:
2440/66
hmmm?? jeg kører vista og har gjort det i længere end ½ år og ingen probs med creative drivere...?

edit: fik lige læst sagen, og creative er nogle s*** i den sag. de burde ha tilbudt ham et job i stedet!! har ellers brugt deres lydkort i mere end 10 år... lige fra "sound blaster 16", men havde probs med audigy samt x-fi på nforce4/5 og amd baserede bundkort - ville kun virke i enkelte pci slots.

*TheCure*

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2008 10:26:50
Svar/Indlæg:
78/22
jeg vil sige at creative lyskort aldrig har skuffet mig på "ydelse" altså gode features rigtig god kvalitet og jeg har haft soundblaster live, audigy 2 zs og X-fi xtreme gamer fatal1ty pro. og lyd kvaliteten har været i top og har ikke haft problemer med drivers. jeg har dog aldrig prøvet det i vista, men aldrig problemer i xp. jeg har dog lige solgt mit X-fi fordi jeg troede asus onbod supreme fx. ville være i nogenlunde samme kvalitet som mit gamle onbord nvidia soundstorm. men der er dog tydelig forskel til creative og jo jeg ved godt at man normalt ikke kan sammenligne onbord komponenter med selvstændige enheder, men bottom line er at mine creative prdukter aldrig har skuffet :)

*TheCure*

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2008 10:29:22
Svar/Indlæg:
78/22
og så lige en ting om emnet her også :P ja det er lamt at de ikke kunne klare at der var en der lavede en diver der var bedre end deres egen, men ja han har nok kigget på deres dirver inden han lavede sin egen, og det står i deres betingelser at det må man ikke, så rent juridisk er det jo trælst for ham :S

mtum

Overclocker
Tilføjet:
06-04-2008 16:48:27
Svar/Indlæg:
280/13
Jeg er skam helt enig i, at Vista ikke har fejlen her, men jeg forbeholder mig alligevel retten til at glædes over, at jeg ikke har smidt en masse penge efter et styresystem, som performer så meget dårligere end det, jeg havde i forvejen.
Og jøsses, dx10 er sikkert fint, men nogen gange er nyt bare ikke bedre.

Men Creative er da langt ude, når de forsøge at straffe en, der bare gør det, de selv burde have klaret for længst. Man er måske bange for, at der skal gå sport i at få Creative til at ligne amatører (Hvilket de tilsyneladende er i denne sammenhæng)

foo

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2008 07:16:44
Svar/Indlæg:
1685/240
ikke for noget, men den nyhed er kampdårligt skrevet...