#9: Begge !
Problemet ved disse løsninger er, at det er så eksklusive områder, at det er de færreste der har råd (eller vil) investere i sådanne løsninger. Derfor er der for mange spil producenter mv ikke den store interesse i at afsætte enorme ressourcer for at få disse løsninger til at køre optimalt, da målgruppen af spiller hovedsageligt sidder med eet kort i forvejen. SLI og Crossfire løsninger et pt til at betale sig ud af uden at blive ruineret og de giver en god ydelse fordi understøttelsen er der.
Hvis Quad og Tri-Sli skal underlægges samme opmærksomhed så kræver det også at GFX producenter producere billigere og evt budget kort der understøtter Quad og Tri-Sli. Men det bider sig selv i halen... hvem gider købe 3x budget kort til Tri-SLI hvis to lidt bedre kort kan præstere det samme i almindeligt SLI.
Nej IMO istedet for at proppe PC'erne med GFX kort burde producenterne koncentrere sig om flere GPU/VPU'er på eeft kort der effektiv kunne arbejde samme, og endnu mere vigtig burde de snart tage sig sammen til at effektivisere ram-systeme således at 2x512MB ram ikke er lig med 512mb reel ram, men 1GB faktisk tilgængeligt ram.