regler for køb og salg ?

Om siden d.  03. april. 2008, skrevet af DEVIL_DK
Vist: 913 gange.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 20:54:07
Svar/Indlæg:
6531/410
Jeg er ved at være godt træt af at stort set alle salgs tråde bliver overfyldt med folk der mener prisen er for høj og de lige har bla bla bla.

i en salgs tråd byder man eller spørger om fornuftige ting hvis sælger har glemt noget info.

kunne mods her på siden ikke slå lidt hårdt ned på folk der skal komme med alt mulig bavel i salgs tråde.

er i jo hurtige nok med at lukke andre diskutioner 😉
Glennverner

Overclocker
Tilføjet:
03-04-2008 20:56:59
Svar/Indlæg:
28/4
det lyder som en skide go ide...

så ikke man skal høre om, at de altså kan købe samme vare i uganda land 900 dollars billigere...

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 20:58:21
Svar/Indlæg:
5891/423
enig...man skal ikke lukke off topic ud

Lenze

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 20:59:23
Svar/Indlæg:
1003/92
DEVIL_DK din lille spasser....

Du laver kun det her så du kan tage mig i røven ved næste handel 🤣 🤣

Sønne

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:02:03
Svar/Indlæg:
2263/135
Det kan vel ikke være så svært at forstå..

Men undskyld så kunne man også godt bruge nogen ordentlige salgtråde hvor der bliver oplyst alle de ting som man godt kunne søge eller bruge og som man alligevel skal spørge om senere.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:13:38
Svar/Indlæg:
2440/66
jeg synes det er fair nok at man kommer med et link til edbpriser og siger prisen måske er for høj. måske er det ikke hovedparten som bliver glade, men jeg har da set et par tråde hvor sælger har sat pris på det (gerne dem som ikke lige er helt opdaterede mht priserne) eller fundet ud af hans vare ikke var det rene guld.. når det er sagt, er det selvfølgelig uinteressant hvad varen koster i udlandet, og dem som kommer med kommentarer ang pris og ikke er interesseret i varen, bør tænke sig om en gang til.

hvis mod's skulle gennemgå hver eneste salgstråd, så ville de hurtigt kunne ansætte en i en fuldtids stilling alene til det.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
03-04-2008 21:17:36
Svar/Indlæg:
15982/637
#5:... hire more mods !

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:20:42
Svar/Indlæg:
6181/270
kan sgu godt forstår folk der blander sig med at skrive at prisen er høj, da folk s vurderingsevne generalt engang imellem er helt hen i vejret. 🙂

men jeg er helt enig med Devil_DK

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:22:59
Svar/Indlæg:
6531/410

hvis du ikke vil købe har du intet at gøre i en salgs tråd , med mindre der er åbenlys svindel igang også skriver man til en mod om ptoblemet.

det tilkommer ikke dig at bestemme eller mene hvad en aælger skal sælge til. det er mellem køber og sælger længre er den squ ikke.

du er vel også typen der ligger i anden spor på motor vejen og køre 120 km i timen for det er det loven siger man må.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:25:23
Svar/Indlæg:
6181/270
#8 hvordan kan jeg det, jeg har ingen bil. 😛
kig lige på #7 igen 😀

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:25:51
Svar/Indlæg:
2440/66
#6 det kunne være en mulighed, men det er vist en "free hire" 😉 og det kan vel ikke være rigtigt at hver eneste tråd skal kigges igennem, så må sælger ligesom gøre opmærksom på det. jeg synes problemet er opblæst... selvom jeg også har været irriteret over det et par gange. men mest fordi dem som har skrevet i de tråde jeg har oprettet, ikke havde nogen som helst interesse i varen.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
03-04-2008 21:25:53
Svar/Indlæg:
15982/637
#7: Jeg kan godt forstå begge synsvinkler... men det må snart være et spørgsmål om enten eller.

Hvis sælger sætter prisen for højt og ingen respons får ... ja så har sælger nok regnet problemet ud selv. Hvis sælger derimod selv begynder at spørge ind til det f.eks hvad en fair pris er mv. ja så kan man lave links og diskutere. Men som udgangspunkt mener jeg, at hvis man er utilfreds og der fra sælger ikke er noget incitament for debat, ja så lader men være med at skrive i tråden, men sender evt sælger en pm med forslag mv.
Det burde ikke være så svært at håndhæve.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:26:21
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg ved da at jeg også nogle gange har vuderet folks ting forkert (vuderings tråde kun), men ellers har jeg haft spurgt folk om kvit, tilstand og alder... sådan nogle standard ting, og det syntes jeg er helt fair and square, men skal man brokke sig over en pris kan man altså godt skrive en pm med at man ikke syntes prisen er helt fair fordi ???, og gøre det på en venlig måde... jeg syntes dog ikke at moderators skal træde fuldstændigt ind i det, ikke endnu...

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:29:08
Svar/Indlæg:
6181/270
endnu være er det når sælger sætter noget til salg, men så glemmer tråden.
det har jeg oplevet mange gange :'-(

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:34:50
Svar/Indlæg:
6531/410

så send ham en pm 😉

Jeg har før solgt rigtig mange ting herinde og har til dato aldrig fået prok over jeg har snydt nogle, men på det sidste er jeg begyndt at sælge andre steder forde nogle her på siden ikke fatter en hat.

Når jeg sætter en HBO så er den den pris jeg vil sælge til så skal lille pilito per ikke blande sig i min pris mener han den er for høj , så handel et andet sted.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:49:24
Svar/Indlæg:
7111/480
jeg syns det er en god ide dog syns jeg også det kune være ret vis alt salg skal forgår åbent i forumet og ikke alt det der over pm vis man laver en K/S tård så skal der bydes i tråden og ikke over pm så det er åben for alle det er min mening :yes:

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 21:52:19
Svar/Indlæg:
1028/33
SÆT HBO lavt til at starte med, så er vi ude over det problem, vi er jo alle GUD i vores tråde, ergo 'if u dont like the offer dont sell it!

End of story :)

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
03-04-2008 22:15:06
Svar/Indlæg:
2357/72
Prøv lige at tjekke den her salgstråd...jeg var sgu osse blevet pissed!

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 00:29:43
Svar/Indlæg:
140/17
Problemet er jo at der er mange der går ind og skriver noget i andres salgstråde med det åbenlyse formål at ødelægge salget , og som jo ikke selv er mulige købere :'-(

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 00:33:54
Svar/Indlæg:
2357/72
Nemlig! :yes:
Tråden var splittet af i løbet af nul komma fem.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 00:49:12
Svar/Indlæg:
2440/66
på den anden side, viser det blot at der er nogle engagerede brugere herinde som gerne vil rådgive og ikke ønsker andre skal blive taget i røven.

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 00:52:42
Svar/Indlæg:
140/17
Ja sådan kan man jo også vælge at se på det 🤣

Vel og mærke lige indtil at det er ens egen salgstråd der bliver spoleret 😩

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 01:06:56
Svar/Indlæg:
2440/66
#21 nu tænkte jeg ikke på nogen specifik tråd, men mere generelt. men ja, har også prøvet det en enkelt gang eller 2 hvor den gik helt i fisk, den sidste omhandlede min skærm hvor der kom en masse bud om hvor billigt en 22" kun med VGA indput var ifht. min som havde DVI (og jeg derfor ikke kunne tillade mig at ta den pris for den - hvilket var noget vrøvl, for man skal sammenligne "pærer med pærer og æbler med æbler").

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 01:33:51
Svar/Indlæg:
23132/740
Det er sagt før, og jeg skal gladeligt sige det igen:

"Lad mig slå fast. HWT.dk har på ingen måde, noget at gøre med køb/salg, ud over at "vi" formidler kontakten. Ment på den måde, at HWT.dk lægger forum til. Hvad der sker derudover, er på eget ansvar.

Der kan henvises til retningslinjerne for brug af forum ( http://hwt.dk/forumregler.aspx ). Det her er ikke noget jeg siger for at vaske hænder, eller "undskylde" hvis brugere bliver røvrendt i handler fomidlet på dette site.

Lad mig sige det således:

Sørg for at få personoplysninger. Jeg oplyser altid fulde navn, adresse, tlf. nummer, og en e-mail. Jeg forlanger det samme af sælger/køber. Og så er en god dialog skidevigtig. Det er altså møgsvært at ignorere 50 sms'er i ens indbakke, med spørgsmål om hvorfor en given vare ikke er blevet solgt.

Mit bedste råd er nok, brug for pokker knolden. Uanset hvor god handelen er. Nu er vi jo en del af brugerne herinde, som mere eller mindre kender hinanden, og ved hvem og hvad vi er. Så jeg ville - personligt - være mere tilbøjelig til at slække lidt på kravene over for visse brugere frem for andre.

Men jeg har, som minimum, altid personoplysningerne på brugeren i den anden ende.

Det er ikke HWT.dk's ansvar, hvis I vælger at sige: "Her er mine penge, send når du kan" - så (undskyld mit fransk) beder man sgu selv lidt om det. Nej, man beder ikke om at blive snydt, men man gør det bestemt ikke nemmere for sig selv. Basta!

Jeg kan foreslå, som nogle brugere gør, at I skriver i jeres fritekst i profilen, hvilke handler I har gjort med hvem, og hvordan de gik. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at folk - som det første - nok ville brokke sig over hvor langsom jeg kan være til tider. Men jeg kan ikke huske en eneste handel jeg har foretaget online (privat eller butik), som er gået skidt. Ikke en eneste.

Vi styrer ikke køb/salg, men vi (jeg gør i hvert fald) tager gerne imod PM's fra folk der føler sig generede i køb-/salgssituationer. Det er generelt god netikette at holde en god tone. Er der nogen som absolut vil bræge op, så smid en PM og forklár situationen.
"

- og så vil jeg ikke høre mere om dårligt crew, som ikke gør andet end at deaktivere svar/indlæg og vifter med pegefingre. Når "I" ikke selv kan finde ud af det, må pædagogerne sættes ind i vuggestuen, og finde skammekroge til de rette.

Sådan er det bare.

... og inden "I" brokker jer, så læs lige hvad der står.

Reglerne er simple. HWT.dk stiller et køb/salgs-forum til rådighed. Vi styrer indholdet, I (selv) styrer handlen. Vi kan ikke sidde og holde øje med køb/salg 24/7. Sidder der folk derude som mener at have fritiden og lysten til at varetage dén opgave, så smid en mail/PM til The Boss eller B@NG. Så tager vi den derfra.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
04-04-2008 08:04:18
Svar/Indlæg:
4741/1690
Enig med Nonig,

HWT.dk har på ingen måde, noget at gøre med køb/salg, ud over at "vi" formidler kontakten. Ment på den måde, at HWT.dk lægger forum til. Hvad der sker derudover, er på eget ansvar.

The Boss

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 15:29:41
Svar/Indlæg:
6531/410
ingen siger i skal tage et ansvar for hvad der sælges eller købes .

men kunne man ikke lave nogle klare regler for hvad man må og ikke må.

det er pisse træls en eller anden klar smart skal ind i ens salgs tråd og spille klog om at prisen er for høj , derved ødelægge enhver mulig hed for at sælger kan få en ordntlig pris for sin vare.

seæfølgelig slak man ikke snyde folk, har køber bare en smugle omløb i hovedet kan man ihvertfald ikke snyde dem med prisen.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 15:31:43
Svar/Indlæg:
7111/480
25# ja kune være en god ide med nolge spicifike raler for køb og salg så kune man henvise til dem vis der var noget 🙂

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 15:41:00
Svar/Indlæg:
6531/410
PS:

Regler for sælger:

1:
Skrive hvad vare det er, gerne med link.

2:
stand på varen og om der er kvitering.

3:
alder på varen.

4:
link til nypris på varen.

5:
hvor den befinder sig.

6:
Hvad din minste salgs pris er = HBO.

Regler for køber i salgs tråde.

1:
Byd ikke under HBO

2:
hvis du stiller ? til køber så spørg kun hvis du har tænkt dig at købe.

3:
det til kommer ikke andre brugere at skrive om salgs pris er for høj.

4:
mener du der er svindel i en salgstråd kontakt da sælger pr pm eller en mod.

5:
skriv kun i en salgs tråd hvis du faktisk har tænkt dig at købe .

IMO kunne dette være simple og lette regler for køb og salg.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 15:50:05
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #25

Nej, og det kan jeg også sagtens forstå. Det jeg skriver længere oppe er også ment således, at køb/salg hører inden under de gældende forumregler, hvormed det må forventes at folk kan være bare en lille smule voksne.

Er det ikke tilfældet, så ved I hvad crew er der for. Du smider bare en PM til undertegnede eller en anden hvis der er noget. Vi håndhæver reglerne for køb/salg på samme linje som al andet inhold på HWT.dk, og nu snakker vi ikke alene af juridiske årsager. Det er simpel god tone, at holde irrelevante kommentarer ude af folks tråde, både i hardware-delen, såvel som køb/salg.

Føler man, som bruger, at dette ikke er tilfældet, så smid en PM til en fra crew, sæt vedkommende ind i situationen og så må man tage den derfra. Der er som sådan ikke så meget mere vi kan gøre.

De fleste opretter køb/salg, på samme måde som andre tråde i forum. Så vi kigger selvfølgelig også dér, men vi kan ikke sidde med øjnene på hver eneste tråd og følge udviklingen. Vi har trods alt også arbejde, studier, familie etc. der skal passes ved siden af. Så med mindre I ikke fortæller os der er noget galt, så opdager vi ikke alle tilfælde. Desværre.

Hvordan folk kører deres køb/salg, er deres helt egen sag. Jeg kan, personligt, ikke få ondt i røveren over at folk smider PM's til højre og venstre. Jeg kan godt forstå, at man som potentiel køber, kan være træt af, at der pludselig står: "Solgt til NoNig via PM". Det er røvet, måske, men det er nu en gang op til sælger hvordan tingene skal gå. Hvis vedkommende fik et knaldgodt tilbud, synes jeg det der fair nok at man vil have overstået en hurtig handel.

Hvis man føler sig røvrendt pga. den slags, så ved man blot, at man skal ikke handle med den person igen. Det mindste man kan gøre er, at skrive i sin egen tråd, at en eller anden har budt x-kroner via PM, og om der er nogle som vil følge.

Det er jo blot god service.

Det nemmeste:

Følg forumreglerne og udvis netikette. Det er nok det bedste vi kan sige fra crews side. Mht. snyd ved køb/salg, så har det været diskuteret mange gang før, og det er i regelen det eneste tidspunkt HWT.dk kan gøre noget aktivt ud over at deaktivere svar/tråde.

Som sagt. Føler man sig krænket, så rend hen til gårdvagten og bed dem om at tage sig af sagerne. Der er absolut ingen grund til at folk skal føle sig uretfærdigt behandlet, pga. en snoldet handel til kr. 10, 20 eller 1.000,- 🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 22:02:47
Svar/Indlæg:
7111/480
her er et exsempel til http://hwt.dk/forumthread.aspx...

comment

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2008 08:39:06
Svar/Indlæg:
1230/171
#0: Du kan også gøre som jeg gør. Drop køb/salg-forumet, sæt din aflagte hardware til salg i profilen og opstil selv regler for salg.

Det er en meget effektiv måde at slippe for uønskede kommentarer.

/comment