-> #25
Nej, og det kan jeg også sagtens forstå. Det jeg skriver længere oppe er også ment således, at køb/salg hører inden under de gældende forumregler, hvormed det må forventes at folk kan være bare en lille smule voksne.
Er det ikke tilfældet, så ved I hvad crew er der for. Du smider bare en PM til undertegnede eller en anden hvis der er noget. Vi håndhæver reglerne for køb/salg på samme linje som al andet inhold på HWT.dk, og nu snakker vi ikke alene af juridiske årsager. Det er simpel god tone, at holde irrelevante kommentarer ude af folks tråde, både i hardware-delen, såvel som køb/salg.
Føler man, som bruger, at dette ikke er tilfældet, så smid en PM til en fra crew, sæt vedkommende ind i situationen og så må man tage den derfra. Der er som sådan ikke så meget mere vi kan gøre.
De fleste opretter køb/salg, på samme måde som andre tråde i forum. Så vi kigger selvfølgelig også dér, men vi kan ikke sidde med øjnene på hver eneste tråd og følge udviklingen. Vi har trods alt også arbejde, studier, familie etc. der skal passes ved siden af. Så med mindre I ikke fortæller os der er noget galt, så opdager vi ikke alle tilfælde. Desværre.
Hvordan folk kører deres køb/salg, er deres helt egen sag. Jeg kan, personligt, ikke få ondt i røveren over at folk smider PM's til højre og venstre. Jeg kan godt forstå, at man som potentiel køber, kan være træt af, at der pludselig står: "Solgt til NoNig via PM". Det er røvet, måske, men det er nu en gang op til sælger hvordan tingene skal gå. Hvis vedkommende fik et knaldgodt tilbud, synes jeg det der fair nok at man vil have overstået en hurtig handel.
Hvis man føler sig røvrendt pga. den slags, så ved man blot, at man skal ikke handle med den person igen. Det mindste man kan gøre er, at skrive i sin egen tråd, at en eller anden har budt x-kroner via PM, og om der er nogle som vil følge.
Det er jo blot god service.
Det nemmeste:
Følg forumreglerne og udvis netikette. Det er nok det bedste vi kan sige fra crews side. Mht. snyd ved køb/salg, så har det været diskuteret mange gang før, og det er i regelen det eneste tidspunkt HWT.dk kan gøre noget aktivt ud over at deaktivere svar/tråde.
Som sagt. Føler man sig krænket, så rend hen til gårdvagten og bed dem om at tage sig af sagerne. Der er absolut ingen grund til at folk skal føle sig uretfærdigt behandlet, pga. en snoldet handel til kr. 10, 20 eller 1.000,- 🙂