Hvilken computer foratning handler du ved?

Diverse d.  04. april. 2008, skrevet af poulsen48
Vist: 921 gange.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 01:29:02
Svar/Indlæg:
2885/268
Heysa ja jeg står i det problem at jeg ikke længre ved hvilken computer forratning jeg skal handle ved længre

mine tidliger fortrugne forratninger var følgende

SHG
Midtdata

jeg var vild og godt tilfreds med SHG lige indtil min ven fik et brugt kabinet med posten hvor der manglede 50% af delene og han kunne ikke får varen byttet igen eller få pengene tilbage. Kabinettet var købt som et nyt kabinet og ikke en demo vare eller lign så det er grundet til at jeg ikke længre ville pure ud med mine penge der
-------------------------------------------------------------------------------------

Midtdata var også et kanon godt sted engang de leverede god servis og hurtig levering med varene

men sådan er det ikke længre i dag
i dag har man godt nok stadig den gode service at går ens vare i stykker og de ikke kan lave den så kan man købe noget andet for tilsvarende penge som man har brugt den gang

men problemmet med midtata ligger i at de ikke længre kan skaffe vare hjem jeg ved ikke hva der er galt men det kan ikke passe man ført får varene når de er blivet forældet og det synes jeg er fordorligt

og det er ikke noget med at de er høflige og sige at de kan detsvære ikke skaffe den gældene vare men i stedet trækker tiden længre og længre ud

så det er så derfor jeg leder efter et nyt sted og handle

så jeg håber at i kan hjælpe mig HWT

MVH Dennis
Brydebøl

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2008 01:44:04
Svar/Indlæg:
172/137
Shg og Komplett er meget prof til deres fag.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 01:48:42
Svar/Indlæg:
23132/740
SHG
Komplett

Nu kan jeg se, at du bor i Randers (det står i hvert fald i din profil), så du kan med fordel kigge forbi 'Randers Computer Center'? Jeg kan forestille mig det er blevet et bedre sted efter Duval sagde farvel, men jeg skal ikke kunne sige det 🙂

Førnævnte forretninger er klart mine favoritter 😉

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 02:02:36
Svar/Indlæg:
2885/268

Tak for dit inlæg godt og se at du er så hurtig på aftrækkeren til og svare på diverse spørgsmål 🙂

----------------------------------------------------------------------------------------------

jeps jeg bor i Randers
og ja Randers computer centrum findes stadig
men der er 2 ting galt

1 deres priser
2 de forhandler kun med Intel og jeg er AMD fan

og ellers genneralt så er alle computer foratninger kanon dyre her i randers

MVh Dennis

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 02:17:43
Svar/Indlæg:
3065/208
jeg lægger vægt på hurtig levering / afsendelse samme dag (gerne til kl. 21) og netbank-betaling.

shg.dk
compumail.dk
express-delivery.dk (desværre lukket :(
midt-data.dk
proshop.dk

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 02:29:44
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Det er netop fordelen ved Århus. Du har Århus PC-Lager/Compu-mail, SHG osv. til at ligge inden for en halv time. Hvis de ikke kan følge med på priserne, så cykler man til den anden ende af byen. Lækkert lækkert 🙂

teko

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 02:29:57
Svar/Indlæg:
873/19
I danmark, SHG og komplet primært (bare ærgeligt de stadig ikke ka finde min returpakke..), ellers har jeg købt lidt hos ego-hardware.. Midtdata er jeg stoppet med efter al balladen omkring de selskaber der ikke var deres men alligevel var godt blandet i dem..

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 05:26:10
Svar/Indlæg:
1915/57
SHG og KOMPLETT.

Syntes det lyder mærkeligt med den oplevelse ved SHG,jeg har ellers aldrig haft opfattelsen af at sådan noget kunne ske.De har altid været supervenlige ved mig.

Og det der gør historien endnu mere mystisk er at du har ALTID 14 dages returret,ligegyldigt om det er demo eller hvad det er du køber.

Sidst jeg bestilte ved komplett var lørdag før påske.Fik en mail søndag om at tingene var pakket og klar til afsendning. Onsdag havde jeg mine ting.(de sender fra norge).

En rigtig god ting ved BEGGE er at du altid kan logge ind og finde faktura på alt du har købt igennem tiden. Meget god backup at have.

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 05:38:21
Svar/Indlæg:
2335/16
SHG og Komplett

Altid god service dog kan SHG godt være lidt tid om at få ders vare hjem,jeg syntes de er blevet lidt slemme til at udskyde dato'er.Måske har jeg bare været uheldig men det er så sket de sidste 2 gange jeg har bestilt der er dato rykket 3 gange.Men ellers god service.

Komplett har jeg lige haft en RAM sag ved og det forløb uden problemmer af nogen art meget prof. butik.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 07:58:03
Svar/Indlæg:
8555/439
Handler selv ved MIDT-DATA,men vil du ikke bruge dem?så prøv PRC-DATA i Viborg

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
04-04-2008 08:43:59
Svar/Indlæg:
15982/637
PRC-DATA altid... SHG var engang min favorit, men ikke længere efter elendig service.

kasperg

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 09:06:46
Svar/Indlæg:
1436/25
Disse butikker har jeg haft gode erfaringer med:

shg.dk
compumail.dk / Århus PC-lager
proshop.dk
Komplett.dk

Millum

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 09:25:10
Svar/Indlæg:
345/45
Jeg bruger

Midtdata
Getmore
prc-data

Shg har jeg valgt ikke at bruge mere selvom jeg ikke selv har haft nogle større problemmer med dem.MEN har hjulpet nogle stykker som har haft købt pc`er hos dem og føj for en behandling og et par rma sager som jeg vil kalde totalt uacceptabelt.

Syntes midtdata har en rigtig god service og især ved rma sager.

cineman

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2008 09:30:59
Svar/Indlæg:
1297/50
prc-data (efter min mening verdens bedste pc butik 🙂 )
shg
komplett
proshop.dk
Det er mine fortrukne butikker

Xprofile

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2008 09:34:25
Svar/Indlæg:
13/4
Hej

Jeg handler med:

1.SHG
2.Getmore
3.Midtdata

Har aldrig oplevet nogle problemer med disse forhandlere.

Godt fornøjelse 😎

benjamin9033

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 09:39:08
Svar/Indlæg:
420/113
Jeg har min egen filosofi - handler hvor det er billigst 😉
Specielle varer og service henter jeg så ved den lokale - CompuConsult i Haderslev...

PayDay

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2008 10:41:05
Svar/Indlæg:
277/8
Hej

1.Getmore. Altid hurtig levering. Havde en RMA sag, de løste uden sprøgsmål på en uge.. :yes:

SHG. Fik et brugtbundkort uden anden tilbehør med hjem sidste gang, har også fået et forkert grafikort hos dem. derfor åbnede jeg kassen med bundkortet ude på ders P-plads.. 😕

teko

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 10:45:58
Svar/Indlæg:
873/19
Glemte lige de 2 butikker i roskilde, den ene har super flink behandling og god service og i den anden kan de ikke betjene en dankort automat, så der kan man spare nogen gange :p

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 11:08:05
Svar/Indlæg:
3233/128
Den billigste/hurtigste, men går uden om dem som ikke behandler kunderne ordentligt.....

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 11:13:28
Svar/Indlæg:
6181/270
jeg køber hos:
SHG
Proshop
Compumail

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 11:26:57
Svar/Indlæg:
2823/238
For det meste hos SHG, har haft en RMA og en fortrydelsesret sag hos dem som gik fint og hurtigt...

Så har jeg handlet lidt hos komplett. 1 stk. 3870 og 1 stk Q9450

Ellers handler jeg hos DataEngros da de ligger på frederiksberg, og jeg derfor nemt kan tage ud og afhente selv.

spuncut

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 18:13:11
Svar/Indlæg:
908/44
Jeg har ikke haft bøvl med SHG, engang glemte de at medsende en vare, men den fik jeg straks uden omkostninger. jeg kan i forbindelse hermed nævne at jeg har handlet med dem ca. 50 gange..

B. J Trading har jeg handlet med flere gange end SHG og jeg har haft en del reklamationer uden bøvl.

Compumail og Proshop har jeg ikke handlet hos lige så mange gange som hos de øvrige, men ingen klager der..

Getmore havde jeg en del bøvl med for et år siden, hvor jeg modtog en forsendelse udelukkende med defekte varer og det tog en krig at få dem erstattet.

PCHuset ..der kan man aldrig regne med hvad man får når man bestiller, jeg tror ikke at det er ond vilje ...men nærmere en amatøragtig driftsform som gør sig gældende.

Pixmania er rent ud sagt SVINDLERE...

#3 : Det er så spørgsmålet om det er Randers computer centrum der er noget galt med.. jeg mener hvem faen' køber AMD lige nu..?? 🤣

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 20:43:20
Svar/Indlæg:
2885/268
# mig

jeg er og forbliver amd fan og sådan er det
jeg ved at intel laver bedre cpur end nu amd gøre jeps det ved jeg

men som sagt er jeg amd fan og køber derfor kun amd som primær maskine

hvis det er bærbar eller kontor pc eller lign så er jeg ligeglad med om det er intel eller amd

men som primær gamer pc forbliver det amd

MVH Dennis

TB

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 20:49:02
Svar/Indlæg:
767/51
Takket været komplett's lille pr nummer med rigtig billige processorer har jeg lige smidt min første ordre hos dem..

jaja de er ikke dumme deres markedsføringsfolk!

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 20:51:13
Svar/Indlæg:
2343/272
Jeg har købt hardware til 2 computere fra fra getmore og compumail med ganske fin service/levering fra begge.

TB

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 20:59:02
Svar/Indlæg:
767/51
#24 Getmore handler jeg ALDRIG hos igen, uanset hvor billige de er.. Man skal fannerme lede længe for at finde nogle som er mere inkompetente til at håndtere RMA sager..

nårh ja SHG har også en høj stjerne i min bog. Midtdata håndterede en RMA sag på en samlet computer til UG med kryds og slange.

poulsen48

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 21:11:21
Svar/Indlæg:
2885/268
hehe det er godt nok utroligt og se så mange der køber hos shg

jeg må også inrømme at de plejer og være mit fortrugne sted og handle
men efter den behandling de gav min kamarat så må jeg sige at jeg ikke længre ønsker og handle der og derfor skal jeg have fundet et andet sted

det ser ju så ud til at komplet ser ud til og være godt når man tænker på hvor mange der har skrevet det navn her i dette inlæg

så det må vi prøve næste gang

MVH Dennis

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 21:20:32
Svar/Indlæg:
1123/442
Proconsult
bob
TJdata

arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
04-04-2008 21:25:31
Svar/Indlæg:
2823/238
Ja der er mange der handler hos shg, jeg begyndte primært at købe hos dem efter mange anbefalinger her fra forumet, før det handlede jeg stort set kun hos getmore da deres priser normalt er de billigste, men det holdt op efter jeg fik en rigtig dådrlig behandling af dem, i forbindelse med en RMA sag, jeg stod uden computer i næsten 2 måneder pga. deres dårlige håndtereing af sagen 😕 2 måneder!

Jeg bliver ved med at købe hos dem når deres priser er acceptable, det gør ikke noget det koster 50kr mere for en vare der ligger i +500kr og opefter...

Hvis det er billige og små sager tager jeg gerne en lille chance og køber hos en anden billigere forhandler, men som sagt aldrig hos getmore...

Mit råd er køb vigtigt/nødvendigt hardware hos en ordenlig forhandler også selvom det bliver 200-300kr dyrere... Det betaler sig i længden.

Andre ting som tastatur og mus, usb pens, musemåtter hukkommelseskort og den slags kan man godt købe hos en anden og billigere forhandler, da man bare kan købe en ny istedet for at sende retur og vente i lang tid på en ny, det er heller ikke noget man SKAL have for at computeren kan køre.

PS: Køber modding grej hos studiedata/computerbutikken/Danrex

Neondyret

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2008 21:32:01
Svar/Indlæg:
212/75
har altid købt ved shg har aldrig haft problemer og ved rma fik jeg lavet det ellerhelt nye og hvis ikke de havde produktet fordi det var udgået elelr demovar fik ejg en nyere model free of cost =)

så + til dem

og komplet er også gode =)!

de 2 steder jeg handler mest ved