Jeg har tænkt på at udskifte mit EVGA 7950GT med et 8800GT - men har hørt noget om at det ikke kan køre sammen med min processor som er en Pentium D 920. Kan det virkelig passe at et 8800GT skulle være for hurtig for min processor? 😕
Selvfølgelig kan det køre på med den PC alt andet er vrøvl. Jo din PC er ganske vist ikke det ypperste, men det betyder ikke at en 8800GT ikke vil gøre sit arbejde i din PC. Der hvor du skal være opmærksom på hvor begrænsningen ligger er i spil, der enten primært er CPU eller GPU bundet. Er spillet mere interesseret i din CPU end dit GFX ja der får du så ikke så meget ud af skiftet mht ydelses boost. Men "baglæns" betyder det så at dit grafikkort har nok ressourcer til at køre i en højere opløsning og evt med lidt mere FSAA og AF da dette er GFX bundene opgaver. Din CPU laver det samme i 640x480 opløsning som i 1920x1200. I spil der er mere GPU baseret ja der vinder du så mere ydelse da det her er grafikkortet der gør arbejdet. Selvfølgelig vi du vinde mere ydelse heri med en hurtigere CPU.
Altså som udgangspunkt ja du kan sagtens bruge det kort... og skulle du opgradere resten af pc'en senere ja så beholder du bare GFX.
#2: Det er der ikke noget endtydigt svar på. Det kommer an på hvad du spiller og hvilket spil. En gammel fingerregel er dog at RTS og Simulationer er CPU limiterede mens FPS spil er GPU limiterede.
#3 Nu ved jeg nu ikke.. Min Q6600 @ 3,1 Ghz kan ikke følge med Garrys mod.. Selv ikke ved 16AA og 16AF.. Den ene kerne (som er den eneste spillet understøtter) er HELE tiden maxet..