Tage signalet fra router til lan?

Diverse d.  04. april. 2008, skrevet af Divad89
Vist: 264 gange.

Divad89

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2008 20:55:34
Svar/Indlæg:
10/10
Jeg ville gerne lave et lan på etagen over hvor routeren er, derved ville jeg mene at man skulle bruge et access point til dette? Så jeg kan fange signalet fra routeren og føre det ud i LAN, er det ikke rigtigt?
Jeg ville så høre hvilket produkt i ville anbefale til dette, må gerne være billigt.

---
David
vindum

Superbruger
Tilføjet:
04-04-2008 22:41:20
Svar/Indlæg:
365/0
jo, jeg vil mene at et access point er være svaret. Sæt den til routeren og du vil have et trådløst netværk til rådighed. Hvor meget man skal konfigurere er jeg ikke klar over. Men vil du bare en en Wi-FI bridge mellem to LAN, eller vil du bare have et ekstra netværk i form af Wi-Fi
Edimax's produkter er ret billige og nogenlunde pålidlige

Divad89

Overclocker
Tilføjet:
04-04-2008 23:00:50
Svar/Indlæg:
10/10
Jeg vil egentlig bare bruge det som en wifi-bridge til lan, sagen er egentlig den at jeg allerede har købt en Edimax EW-7206APg, men kan simpelthen ikke få den til at virke ordentligt. Den kan godt oprette forbindelse til routeren, men det er kun nogle gange at jeg kan gå på nettet fra den, da jeg tit er nød til at slukke og resette den op til flere gange. Og en anden ting er at min søsters computer slet ikke kan finde ud af det, når access pointet opretter forbindelse til routeren, viser hendes computer (trådløst - vista) at det kun er lokalt, og hun kan slet ikke oprette forbindelse til nettet.
Ved i evt. hvad der kan være galt?
For ud fra de oplevelser jeg har haft med den, synes jeg ikke den virker særlig pålidelig.

---
David

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
05-04-2008 05:52:26
Svar/Indlæg:
3065/208
Den pc der er tilsluttet internettet og routeren, skal have netværksindstillingerne for dens netkort sat til "tillad at andre kan oprette forbindelse gennem denne pc".

Divad89

Overclocker
Tilføjet:
05-04-2008 19:57:39
Svar/Indlæg:
10/10
Men hvorfor er det at jeg skal tillade at oprette forbindelse gennem denne pc, når dens forbindelse ikke bliver delt, men den opretter forbindelse til routeren, og access pointet opretter også forbindelse til routeren?

---
David