Det kan også være, at de nye ram manuelt skal gives lidt mere volt. Det bør stå på rammene, hvor mange volt de skal have. Det kan måske gøre en forskel, hvor underligt det så lyder. Jeg har prøvet noget lignende. Men det skyldes nok at grafikkortet lever på talte dage.
Mit gfx (7950 gx2) har tit lavet lignende fejl... Windows loader, man ser win xp logoet med sort baggrund, og når den så skifter til logon-sekvensen får man "no signal", og hvis jeg kører med mine billige kingston pc5300/667 så sker det ikke... Det er noget med, at der sker et opløsningsskift mellem de 2 billeder, som fremkalder fejlen. Selvom rammene gør forskellen, så er det stadig en fejl på grafikkortet, som er blevet værre og værre. I starten kunne en reinstall af windows løse det i et par mdr. før fejlen kom igen, men med tiden er det blevet konstant.
Jeg har sågar testet grafikkortet i kærestens maskine, og der sker nøjagtig det samme, selvom det er et andet bundkort, og et andet mærke ram. Så jeg har investeret i en nyt gfx.