Superbruger
Tilføjet:
06-04-2008 11:12:10
Svar/Indlæg:
84/31
Yo nørder, først vil jeg sige tak til jer alle sammen derude - I gør dette forum fedt og livet lettere for novicer som mig! Jeg overvejer at samle min egen pc, men inden jeg begynder at købe ind til projektet, håber jeg I vil tjeke om det hele passer sammen, here goes:
Kabinet: Thermaltake LANBOX Lite VF6000BNS 603,-
Strømforsyning: Atrix Black Lightning 500W SeeThrough 335,-
Processor: Intel Core 2 Duo E8500 1680,-
Bundkort: Gigabyte GA-G33M-DS2R 709,-
RAM: [OCZ SLI-Ready Edition Dual Channel 2 x 2 GB] x 2 = 8 GB 1354,-
Harddisk: WD Caviar SE16 WD5000AAKS 7200rpm 500 GB 606,-
DVD-drev: ?
Først skal det siges at computeren ikke skal bruges til at spille på, men til at optage musik på. Således er mit eneste behov at kunne afvikle programmet Cakewalk Sonar samt en røvfuld VST-plugins. Derfor har jeg ikke regnet med at opgradere det onboard grafikkort - men måske gøre det på sigt, da jeg har en gammel forkærlighed for Counter-strike. Jeg har allerede et USB-lydkort der skal stå for audiodelen af setup'et, så on-board-lyd skal der heller ikke gøres noget ved. Min lejlighed er røvlille, så derfor vil jeg gerne forsøge at holde freak'en buret inde i et lille kabinet, ligesom det vil være en fordel for mig, at kunne trække den med mig rundt i byen. Hvis jeg en dag skal opgradere mit eksterne lydkort, skal jeg højest sandsynligt bruge firewire 800, er der plads til sådan et kort i setup'et?
Er der noget har har glemt (udover DVD-drev), er det noget af den valgte hardware der er latterligt? - kom endelig med forslag til forbedringer der ikke sprænger budgettet alt for meget.