ABIT ! De er ikke de hurtigste dyr i skoven, men jeg må sige at jeg gerne venter lidt for at få et Abit. Har aldrig haft nogle probs med mit QuadGT, overhovedet, og når der skal et nyt chipsæt til huse, står Abit IP-35pro XE endog meget højt på ønskesedlen. Men inden den tid kommer, så er Abits 48-udspil vel også på gaden, og så.... Tjaa, man må vel bare vente og se.
#7 Ja, det er da lækre features, men tænd/sluk, reset og CCMOS på selve kortet. Men det har Abit nu haft i lige så lang tid som Asus. Og allerede på Abit QuadGT var CCMOS ikke bare på kortet, nææ, den var rykket helt ud på IO-skjoldet. Se, DET er en lækker feature. Og nu har jeg tilfældigvis også et Asus Commando liggende, som er tilsvarende QuadGT´en. Commando har også on/off, reset og CCMOS knapper, på selve kortet, men man skal STADIG flytte en jumper, for at CCMOS-knappen virker. Så er den knap da lidt fjollet, nicht war ? Nå, men man kan vel bare lade jumperen sidde, sådan at knappen altid er "live". Men nu er disse 2 kort jo ancient history, P965 må vel nærmest betegnes som dybt forældet nu. Det korte af det lange, Abit kan sagtens følge med Asus i features, og jeg oplever Abit som klippe-stabile kort, fine features, udemærket design/layout. Og så må jeg så bare leve med, at de sjældent er først med de nye ting.
#19 Må give dig ret i det med bios-updates. Men som jeg selv sagde : De ER ikke de hurtigste dyr i skoven. Til gengæld har Abit-brugerne nogle virkelig gode, og aktive forums, og man kan generelt får hjælp til snart set hvad som helst. Der er såmænd en gut, der selv sidder og laver Abit-bios´er, med Abit´s velsignelse. Egentlig underligt at de ikke giver ham et fast job...