Backup på ekstern harddisk. Mac + windows

Diverse d.  07. april. 2008, skrevet af betteberg92
Vist: 710 gange.

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2008 21:06:13
Svar/Indlæg:
315/8
Hej alle ude bag skærmen. 🙂

Jeg sidder med et meget simpelt spørgsmål angående.
Nemlig hvilket filsystem vil være bedst på en ekstern haddisk, der både skal kunne fungere i Windows og Mac.
NTFS kan jo ikke bruges, da Macs ikke kan skrive på dette filformat. Men skal jeg over i noget FAT så eller kan der laves en partition med NTFS format og en anden med et MAC filformat.

Backup'en det drejer sig om er en blanding af musik(wma, MP3 filer osv), billeder og dokumenter. Senere kan det godt være der sniger sig en enkelt film eller to derpå, men det gør jo ikke nogen forskel. 😛 Eller det er jo kun i FAT, hvor filen ikke kan være over 4 gb mener jeg det er.

Til sidst kunne det være rart, hvis i ville sige om den her disk ser ud som et godt foreslag.

Link: http://edbpriser.dk/Products/L...

På forhånd tak for hjælpen. 🙂
simsondegn

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2008 21:09:00
Svar/Indlæg:
358/92
Fat 32 kan både læses/skrives af MAC. Dog er du begrænset til filer under 4 GB

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
07-04-2008 21:21:50
Svar/Indlæg:
2072/117
#0 Du skal formatere til NTFS og installere Paragon på din Mac.

Med Paragon for du skrive rettigheder på NTFS formatere diske, på en mac.

Ulempen er dog, at det kræver Paragon installeret på samtlige Mac's som du vil bruge disken på.
Så hvis du gerne vil over til en ven som også bruger mac, så skal han også have Paragon for at kunne skrive på disken.

Dog burde du ikke få problemer.

betteberg92

Overclocker
Tilføjet:
07-04-2008 21:23:18
Svar/Indlæg:
315/8
#2 Det er kun min storebros mac der skal bruges til det. Jeg kender ikke andre der skulle have brug for at få vores backup. Det skulle lige min fætter, men så er nemt nok at klare.

Så vil jeg satse på NTFS og Paragon. 🙂