wysiwyg programmer (what you see is what you get) kan aldrig anbefales, og hvis du endeligt skal bruge lignende, akn du ligeså godt benytte dreamweaver.
Nej frem med notepad, igang med basic html/css, så svært er det heller ikke.
Frontpage vil jeg aldrig anbefale - MS programmer laver en ekstrem meget ekstra kode.. . fx en simpel tabel (godt nok fra Word, da jeg ikke har FP - men de laver stort set det samme):
hvis jeg vil dig, så ville jeg prøve lidt med et opensourceCMS (en komplet hjemmeside, med editor, nye sider mm) som fx. CMSmadesimple.org - du kan prøve dem på fx. opensourcecms.com
hvis du vil lave det hele selv, så fx. fckeditor.com 's editor faktisk meget god, der er en online demo model (gratis) - det skal så bare sættes ind i notepad og gemms som html...
Ja den holdning har jeg også... der er jo ingen der siger at man skal lave professionelle sider i frontpage - men det er alligevel IMO lettere at bruge end så mange andre programmer, da det ikke har vildt mange funktioner. Og det kan sagtens bruges til at lave simple hjemmesider med!
ja det kan godt bruges til at lave simple sider, men der er absolut ingen grund til at gå ud at investere i det hvis man ikke har det.. der findes mange gode alternativer...
Men Frontpage er også helt officielt aflivet totalt af Microsoft siden Office2003, så det en forældet dødsejler under alle omstændigheder!
Bruger selv udelukkende UltraEdit til alt mit html, men det er i princippet heller ikke mere end en avanceret notepad... Og der er INGEN anden måde end at have alle de mest gængse browsere installeret og så teste renderingen i dem hver især, for at få et realistisk billede af det grafiske resultat. Tænk på at et visuelt redigerings program bruger sin egen engine til at renderer med, så det giver ikke et 100% realistisk eksempel...
wysiwyg programmer kan godt bruges, det er slet ikke det.
Problemet opstår når man rammer et problem, og reelt ikke ved hvad man sidder og laver. Det giver så meget pote at kunne grundprincipperne, at kunne bygge en validerbar hjemmeside er en god start. Selvom W3C til tider laver lamme regler, er det en god måde at blive html haj, hvis man følger reglerne. Bagefter kan man så rode med forskellige IE hacks, javascript og måske udvide til "seriøst" web programmering PHP eller ASP/.net).
Man kan sidde og lave en fandens flot hjemmeside når man ser den med Internet Explorer, så kigger man lige med firefox og så ligner det bare lort. Og her taler vi om firefox til PC, for ser man den så med firefox til MAC, så er helvede løs.
Sidder til dagligt med problemstillingen da jeg arbejder som multimediedesigner. Ved siden af er jeg så hobby PHP programmør. ( www.metalzone.dk ).