påfyldning uden reservoir

Vandkøling d.  09. april. 2008, skrevet af mopeygoth
Vist: 369 gange.

mopeygoth

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2008 20:37:10
Svar/Indlæg:
150/11
hvordan gøres dette?

og er et reservoir stærkt nødvendigt for bedre ydelse?

hvad med antikorrosions/alge-middel, er det også ekstremt nødvendigt at have?

sry for being a WCn00b =P
CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2008 20:40:19
Svar/Indlæg:
3394/170
Ja med et T-stykke og et stykke slange dog kommer det til at tage sin tid at få luften ud.

hvad med antikorrosions/alge-middel, er det også ekstremt nødvendigt at have?

JA! ellers mugner dit vand...

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
09-04-2008 21:48:18
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg har påfyldt mit ene system uden reservoir, og uden synderlig mængde luft. Har brugt 10 mm yd slanger og en lille connector af et stykke rør med 8 mm yd.

Jeg samlede hele moletjavsen og efterlod en kort slange med det lille stykke rør, og en længere slange til at sætte på røret senere. Midlertidigt blev der sat en slange på det lille rør, for at der kunne fyldes vand på.

Så blandede jeg mine væsker i en flaske, og stak slange enderne ned i den og satte pumpen i gang. Jeg lod den køre mens jeg vendte og drejede maskinen, indtil al luften var ude. Så stoppede jeg pumpen og klemte slangerne af, mens de begge var under vand. Herefter hev jeg den midlertige slange af, og satte det lille rør sammen med den længere slange.

Og vupti, nu havde jeg et lukket system uden reservoir og uden luft. Lidt besværligt, men det kan lade sig gøre.

mopeygoth

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2008 17:56:59
Svar/Indlæg:
150/11
@1 ah, t-stykker har jeg vist et pat stykker af, og tak; vi kan ikke have muggent vand =P

@2 jeg tror jeg kan se for mig hvad du mener... jeg prøver mig frem når jeg har fået fat i det antikorrosionsmiddel =)