#1
Vi har undersøgt det og modtaget denne pressemeddelse...
Pressemeddelelse
København, den 14 marts 2007
Brother indfører tre års ombytningsgaranti på sine farvelaserprintere.
Bedre garanti er blevet et vigtigt konkurrencebudskab. Ingen anden printerleverandør på det danske marked går så langt som Brother med deres garantier på laserprodukter
Lave priser har altid været en vigtig konkurrenceparameter, når det gjaldt salg af it-udstyr - ikke mindst laserprintere. Garantier har til gengæld været et mindre vigtigt argument - hidtil....
Brother, der er den næststørste printerleverandør på det danske marked, udfordrer nu sine konkurrenter ved at indføre hele tre års gratis onsite ombytningsgaranti (Swap) på sine farvelaserprintere og farvelaser-baserede multifunktionsmaskiner.
Ifølge marketingchef Henning Elkjær fra Brother International (Danmark) A/S har også andre printerleverandører onsite garantier på deres produkter, men det er usædvanligt med 3 års onsite ombytningsgaranti.
"Det er ikke usædvanligt, at man sender en tekniker gratis ud til kunden, hvis en laserprinter går i stykker.
Men har teknikeren ikke den rigtige reservedel med eller tager printeren med sig til reparation, får kunden ventetid, indtil han igen kan skrive ud. Vi udskifter i stedet hele maskinen, når vi er ude hos kunden, så han straks kan køre videre. Meget lettere kan det næppe gøres for kunden," forklarer Henning Elkjær.
Brother's tre års gratis ombytningsgaranti gælder kun farvelaserprintere og farvelaser multifunktionsmaskiner. Der er tale om et kampagnetilbud, som har en værdi af 1.599 kroner ekskl. moms.
Vil man have samme tre års onsite ombytningsgaranti til Brother's sort/hvide laserprodukter, koster den
799 kroner ekskl. moms.
Generelt er der på alle Brother lasermodeller tre års reklamationsret og fri support i hele produktets levetid.