Itu switch på Antec Mini P180 ?

Diverse d.  10. april. 2008, skrevet af joepete
Vist: 377 gange.

joepete

Overclocker
Tilføjet:
10-04-2008 20:56:28
Svar/Indlæg:
13/7
Hej Alle !

Kan godt bruge noget eksperthjælp ... er ret træt af følgende situation:

Har købt Antec Mini P180 kabintettet. SÅ lækkert at arbejde med. Al installation gik glat, og min forventning var stor, lige indtil jeg trykkede på power knappen. Ikke en fis skete ! (Kan ikke tænde systemet.)

Jeg har prøvet at skifte PSU. Checket switch´es (de sidder korrekt, konstateret ved kig på et andet system, som jeg byggede med samme mobo og et Antec kabinet). Prøvet med kun pwr switchen sat til, forsøgt med kun onboard grafik sat til m.m. Intet virker.

Kan Antec sede et kabinet i den kvalitet på markedet med en power knap som er itu ?? Har aldrig prøvet det før ... har I ? Kan der være andet galt ?

Venter at høre fra Jer eksperter hurtigst muligt

Mvh

Joepete
lumske

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2008 20:58:14
Svar/Indlæg:
3485/76
prøv lige at tænd computeren på bundkortet, så kan du lige se om det ikke skulle være dit bundkort der er dødt 🙂

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2008 21:02:14
Svar/Indlæg:
3162/326
Prøv engang om ikke du kan starte computeren med en struetrækker. Det gøres ved at sætte skruetrækkeren (eller noget andet metal) ind mellem de to pins, der er power på bundkortet (hvor ledningerne til powerknappen skulle sidde).

Det er ikke farligt, så længe du ikke roder vidlt rundt med skruetrækkeren - har gjort det en milliard gange før, uden at ødelægge noget. Der sker heller ikke noget hvis du kommer til at ramme de andre pins der sidder sammen med pwr-pinsne.

- Starter skidtet, så ved du jo at det er powerknappen (eller ledningen hertil), der er defekt.

Mvh. Mads 🙂

joepete

Overclocker
Tilføjet:
10-04-2008 21:12:12
Svar/Indlæg:
13/7
Hej lumske !

Mit mobo er ikke dødt: Har sat skidtet tilbage i mit gamle HP kabinet, hvor alt kører fint.

joepete

joepete

Overclocker
Tilføjet:
10-04-2008 21:13:49
Svar/Indlæg:
13/7
Hej Mads321

Er ikke helt tryg ved at skulle rage rundt i mit mobo med en skruetrækker ... det har jeg nu aldrig hørt om før. Kan jeg checke på anden måde ?

joepete

Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2008 21:26:07
Svar/Indlæg:
3162/326

Har du haft det i et andet kabinet, og alt virjer, så er det power-knappen (eller ledningen hertil) der er defekt. Prøv at pille forsiden af kabinettet af, og se om ledningen sidder som den skal.

Mvh. Mads 🙂

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2008 23:44:20
Svar/Indlæg:
971/67
Hvis kabinettet har en reset knap, så kan du prøve at sætte den til power sw på bundkortet, så virker det måske og du får afklaret om det er power knappen, som er i stykker.

/Skipper

joepete

Overclocker
Tilføjet:
11-04-2008 16:52:30
Svar/Indlæg:
13/7
Hej Skipper !

Jeg fik det samme svar fra Antec support, så det vil jeg prøve. Forsøget gøres nok først sidst på week-end´en, så jeg melder først tilbage om nogle dage.

I øvrigt: Mange tak til alle for de gode og hurtige tilbagemeldinger !

Joepete