Canon iP4300 blækproblemer

Diverse d.  11. april. 2008, skrevet af Zorba
Vist: 1635 gange.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2008 18:05:46
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg ville høre om der er nogen, som har prøvet at få følgende fejlmeddelelse:

Der er opstået en fejl i forbindelse med blækbeholderen.
Åbn printerdækslet, og udskift de blækbeholdere, hvor blækindikatorerne er slukkede.

Det eneste jeg har gjort er, at sætte printeren til min bærbare i stedet for min stationære. Derved har jeg nok også fået installeret en nyere driver (hentede fra canon.dk), som jeg tror er skyld i dette.

Jeg mener ikke det kan være rigtigt, at Canon må lave sådan et ***ked up system hvor selv deres egne patroner ikke genkendes pga. nyere driver. Håber der er en måde at få den til at holde kæft, men jeg tvivler.
Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2008 18:32:35
Svar/Indlæg:
4089/252
Har samme printer, og aldrig set den besked. Det er sq da sært.

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
11-04-2008 18:53:35
Svar/Indlæg:
1142/59
Det mest mærkelige er, at jeg ikke har rykket printeren eller gjort noget som helst der burde kunne få den til at gå amok på den måde. Det eneste jeg gjorde var at installere driveren og derefter plugge printeren i. Så snart driveren var indlæst, så begyndte den at blinke med den der diode som om driveren har blokeret mine chips på patronerne. Det drejer sig om den store sorte patron samt magenta.

Jeg har også lige her for et øjeblik siden fået BSoD, hvilket også var pga. driveren. Den må virkelig være skod den driver, for det er da ikke fede symptomer der kommer lige efter hinanden.

Det værste er, at jeg skal udskrive noget til søndag og nu har jeg så ingen printer. Hvis Canon mener at mine patroner er "udløbet", så må de sku erstatte dem. Det er jo ikke min fejl hvis de har gjort dem så sikre, at patronerne kan udløbe.

Gravesauce

Overclocker
Tilføjet:
11-04-2008 23:44:49
Svar/Indlæg:
171/23
har du prøvet med en anden driver eller at geninstallere driveren.

prøv ellers dette

Vejledning til at nulstille din restblækbeholder

Din printer skal være slukket.
1.Tryk på Resume knappen og hold den nede
2.Tryk på Power knappen og hold også den nede
3.Slip Resume knappen og tryk 2x på den
4.Slip Power knappen
Du er nu i din Printers Service Mode.For at slette hukommelsen med blækbeholderen
1.Tryk 4x på Resume knappen
2.Tryk 1x på Power knappen
3.Sluk for printeren og tænd den igen.
Hvis du har gjort alt rigtig er din printer nulstillet.
Hvis du vil gøre din printer en tjeneste så brug nogen vatpinde eller en sprøjte og sug noget af farven ud af svampene så den har mulighed for at kunne optage ny farve igen ved rensning.

håber det kan hjælpe dig

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2008 15:33:59
Svar/Indlæg:
1142/59
Det virker desværre ikke. Det ser ud til at den gør det den skal, men det er som om den har smadret chippene på de to blækbeholdere den ikke vil anerkende. Printeren har som sagt bare været slukket i nogle dage og så er den blevet sat til min bærbar i stedet for min stationære. Det er mærkeligt at den kan ødelægge det hele pga. sådan noget.