Så kommer der måske et svar der kan bruges, i selve powerpoint.
Din 50/50 Ligger vel som et billede ?
Hvis det gør og det er nok en god ide at det gør det hvis min metode skal holde(ps har kun prøvet med billeder)
1. Du starter med at markere de to billeder der skal fjernes når du trykker på 50/50 og vælger custom animation, ellers vælger du slide show oppe i menu bjælken og custom animation. Her trykker du så på add effect og så self. Exit da de skal forsvinde ude i højre side.
2. Så ligger de to filer der i højre side så vælger du den ene og trykker på pilen ned i og vælger timing...
3. Så kommer der en ny box op med et fane blad der hedder timing. I bunden af dette står der triggers den trykker du på så den udvider sig. Herefter vælger du start effect on click og vælger det billede der skal starte effecten at de to svar ryger ud.
Done 😛
En god ide kan være at højre klikke på 50/50 og så sige actions settings, her kan du så vælge mouse click og mouse over for at give lidt ekstra effekt kan være lige at trykke de to checkboxes af nede i buden af hver side hvor der står Highlight Click og Highlight when mouse over.
Som sagt har jeg ikke prøvet med tekst endnu da jeg er for doven men du kan jo prøve med billeder først og se om det virker. Har kun opdaget og afprøvet det nu.
Dette er gjort med Powerpoint office 2003(english) så der tages forbehold for ændringer i nyere powerpoint programmer og at det er på engelsk.
FQ - håber det gav mening!