Hvor mange kan man få ud af en IP adresse?

Diverse d.  14. april. 2008, skrevet af bodyman
Vist: 833 gange.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 11:10:57
Svar/Indlæg:
2333/391
Hej,

Jeg har en veninde der er blevet groft chikaneret over nettet.

Vi har en ip adresse på vedkommende, men politiet vil ik gøre en skid i denne sag...

Jeg har søgt lidt rundt, fandt denne side: www.ipaddresslocation.org

Den kan fortælle mig at IP adressens udbyder er TDC, og at ejeren af ip adressen bor i Kjellerup i jylland.

Findes der andre sider hvor man evt kan få oplyst flere informationer? evt. adresse, tlf. nr eller måske navn ?

Ved godt det er selvtægt, men når politiet ik vil, ja så må man sku selv finde ud af et eller andet...
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 11:21:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Jeg kan faktisk stille mig i tvivl om det overhovedet er lovligt, men jeg kan sagtens forstå din/jeres frustration. Der er ikke en anden instans end politiet I kan gå til?

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 11:22:31
Svar/Indlæg:
1028/33
stik mig 10 kg så er det problem løst 😎

Men uden en dommerkendelse er det en næsten en umulighed at finde personen bag ip-adressen ( bare spørg APG) hehe

Dog findes der nogle *sjove* programmer der kan søger for han/hun får svært ved at komme på nettet igen 😳

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 11:30:00
Svar/Indlæg:
2333/391
#01 kan ik lige se hvad det kunne være, men har overvejet om jeg skulle ringe til udbyderen præsentere mig selv om personens ven (biks et eller andet sammen) oplyse at denne ip adresse ønsker man at tjek op på om den er fast, hvis ik skal den være fast, måske medarbejder vil tale oversig og spørger om min ven hedder ja et eller andet navn.

Så har vi jo muligvis et navn på den måde, pisse ulovligt JA...

#02 sjove programmer der kan skade ham ja, kender jeg også og vi har også hans hotmail adresse, så vi kan også spam ham, men vi vil vide hvem han / hun er.

For det er meget meget groft det der sker...

Der er eks. bestilt alt muligt medlem skaber i min venindes navn, nu står hun med for flere 1000 kr rykker som hun skal betale, hun ender i RKI da hun ik kan betale de summer penge, dette ødelægger hendes liv fuldstændigt...

Danielsan

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2008 11:43:24
Svar/Indlæg:
205/13
piv piv.

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 11:48:05
Svar/Indlæg:
3588/418
#4 😲

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 11:57:20
Svar/Indlæg:
2333/391
#4 Det var ikke sødt skrevet...

Nof

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2008 12:16:02
Svar/Indlæg:
590/30
#4 hvad har du lige gang i

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 12:19:09
Svar/Indlæg:
2676/147
Du kan ikke abre ringe til TDC og udgive dig som ven.

Som det første SKAL du vide enten navn/adr. eller telefon nummer, ellers kan man/vi slet ikke slå ip'en op.

Hvorfor vil politiet ikke gøre npget ved det? HAr de en grund?

-Tahiti

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 12:45:12
Svar/Indlæg:
2333/391
#8 hmmm... Det har jeg nu gjort før hos anden udbyder.

Anyway.

Jamen de har ik tid til det, og mener ikke de kan finde person ud fra IP adressen...

Så ja...

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 12:51:05
Svar/Indlæg:
4018/217
#4 Hvis du ikke har noget fornuftigt at skrive så LAD DOG VÆRE med at skrive!

#0 Har været ude for at få taget mine kreditkortoplysninger af en hacker og nej politiet gør ikke noget hvis der er handlet i udlandet for mindre end 60000kr.

Hvis der er handlet i danmark så skal de gøre noget...

Tror dog ikke at ham du skriver om har hacket dig. Jeg fik sporet flere ipadr som hackede min computer både med navn og mail. Problemet er bare at sådan nogle folk som gør sådan noget går igennem flere computere inden de hacker sit offer.

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 14:05:58
Svar/Indlæg:
2333/391
#10 Der er nu ikke snak om mig, men min veninde...

Tvivler på det er en hacker, jeg tror det er mere privat :(

For personen kender hendes privat adresse og sender ret grimme brevet til hende, hun er bange for at sove om natten da hun er bange for at personen opsøger hende :(

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2008 15:01:10
Svar/Indlæg:
886/35
1) http://whatismyipaddress.com/s...

2) http://whatismyipaddress.com/s...

Find hedderen i mailen ("1") og set den in i "2"

Efter hvad jeg kan se så har du en ip på "dyret" men det kan være at du kan finde en adresse sådan her 🙂

Good Hunting 😀

- Philip

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 15:27:32
Svar/Indlæg:
2333/391
#12 Jeg har skam en IP adresse, jeg tænker nu mere på en privat folkeregister adresse, hvor personen bor henne...

Jeg har fundet ud af personen bor i Kjellerup i Jylland.

Nivlek

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2008 15:40:23
Svar/Indlæg:
187/22
Du kan prøve at google hans hotmail og tjekke om den kommfrem med et navn et sted.

Du kan også prøve at hacke den, så vidt jeg husker er det ikke så svært med mindre de har patchet det :D

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2008 15:44:15
Svar/Indlæg:
886/35
#13 med hedderen fra mailen (efter hvad jeg har forstået så skulle "dyret" have sendt en mail?) så kan man finde adressen med det link jeg gav dig ("2")

jeg ved dog ikke om det virker, men prøv hvis du forstår hvad jeg mener :)

- Philip

draven

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2008 15:47:23
Svar/Indlæg:
187/2

Hvis hun ikke selv har bestilt noget, hænger hun ikke på noget.
Har personen der chikanerer hende udgivet sig for hende, med f.eks.
underskrift, er vi pludselig ovre i dokumentfalsk/bedrageri og så skal
politiet op i gear.

Det er selvfølgelig ærgeligt at hun skal bruge tid på det, men hun må sætte
sig ned og skrive/ringe rundt at hun ikke har bestilt noget.

Mht. informationer udfra IP adresse er det tæt på umuligt at finde. Politiet kan stille sig hos ISP med dommerkendelse, men det skal desværre nok være grovere end det er nu.

Nivlek

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2008 15:49:34
Svar/Indlæg:
187/22
#15 Det er jo IP adressen den finder og det hedder altså header :P

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2008 15:52:21
Svar/Indlæg:
886/35
hvis jeg gør det med hwt nyhedbrev så kan jeg se at det kommer fra nærhedden af allerød 😀

- Philip

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2008 15:52:51
Svar/Indlæg:
886/35
okay.. :P man lære jo hver dag.. :D

- Philip

phansen

Superbruger
Tilføjet:
14-04-2008 17:15:32
Svar/Indlæg:
492/0
Du kontakter TDC med ip og dato/tid, og forklarer dig sag. Så kan de kontakte deres abonnement. At opføre sig upænt er i strid med de betingelser man accepterer, når man får sin internetforbindelse

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 18:09:55
Svar/Indlæg:
3943/44
Så snart det koster hende penge, så kan politiet ikke nægte at gå ind i sagen, evt. kan hun få sig en advokat (men det koster jo også).
Prøv at gå til politiet igen.
Eller ring til TDC, som #20 siger, for har deres abonnent overtrådt vilkårene så kan de lukke forbindelsen, oftest vil de dog først sende advarsel.

Men tror ikke du skal regne for meget med tdc, de sender ikke klager fra anti-pirat grupperne videre.
Men har da selv fået to advarsler fordi jeg havde en computer virus på mit netværk i cirka 10 minutter, inden jeg fik den fjernet (den nåede at sende 5 mails)
Så nogen gange kan de godt (sikkert fordi deres eget det belaster deres eget net)

Og ring til dem, for den mail du skal melde misbrug på er vist som et sort hul på nettet.

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 18:16:25
Svar/Indlæg:
3410/199
Det første jeg havde gjort var nok at google mailadressen. Man kan ofte finde mange flere personoplysninger der, end man lige umiddelbart tror.

Men hvor lyder det egentlig svisnk. Har du/I prøvet at true med politianmeldelser osv? Jeg mener - der er i mine øjne en stor chance for, at det er en 13-årig møgunge eller to, der sidder og keder sig.

#0 --> Jeg prøvede lige for sjov med din mailadresse. Det tog mig tre klik at skaffe dit fulde navn og adresse, sååeh.. Beklager jeg tog mig friheden - det var mere for at bevise det. 😳

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2008 23:24:39
Svar/Indlæg:
2333/391
#22 Hvor har du min mail adresse fra? den skulle ikke være aktiv i profilen...

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2008 02:02:17
Svar/Indlæg:
2600/84
IP addressen kan ikke bruges til meget.

Det du ser når du laver WhoIs på IP'en, er bare hvor TDC centralen (altså... det sidste led af centraler inden abonnenten afaik) ligger.. det giver ingen addresser på nogen. Jeg har prøvet det flere gange, og det har aldrig givet noget der har været korrekt (godt nok får jeg navnet på vores IT ansvarlige på vores skole når jeg prøver der, men det giver stadig forkert addresse). Dette gælder både programmer og websites. Den information du søger er ikke tilgængelig via IP. Hvis den var, ville det også være meget lettere at forhindre fildeling.

Notika

Superbruger
Tilføjet:
15-04-2008 08:36:43
Svar/Indlæg:
649/37
Det virker ikke med alle mail adresser (jeg kan kun finde noget på min mail, der modtager alle nyhedsbrevene). Ulempen ved at være mig er efternavnet. Ved at skrive det i en google søgning kan alle finde noget på mig.

Han er Senior Skribent, så han har adgang til en del flere funktioner end os almene brugere.

Men hvis chikanen fortsætter så skriv lige en pm til mig med de oplysninger du har omkring personen. Så kan jeg se, hvad jeg kan gøre for at personen stopper med det (Jeg har nogle kontaktpersoner inden for forskellige firmaer).

EDIT: Der er selvfølgelig ikke tale om at begå selvtægt i mit tilfælde...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 11:14:43
Svar/Indlæg:
1581/5
#0 hvis det er forum chikane kan administratorerne på siderne lukke for personen.

Det er ikke særligt godt beskrevet hvad det her handler om - ud over at din vendinde føler sig chikaneret - der er ikke blevet sagt nogle steder om vedkommende der "chikanerer" har overtrådt nogle regler, det er det første der skal til før at man kan gøre noget.

Alt det her med at finde adresse og "true" med selvtægt er dybt latterligt, og jeg håber ikke der er nogle her på siden der hjælper til med den slags.