Overclocker
Tilføjet:
15-04-2008 16:46:40
Svar/Indlæg:
13/3
Hej, jeg har købt en computer (kan ses i min profil), som jeg selv har samlet.
Når jeg prøver at køre et spil (Jeg har testet Crysis, The Witcher og F.E.A.R.) virker det fint i de første 5 minutter, men så sker fejlen:
I Windows XP: grafikken går helt amok, textures bliver nogle gange lyserøde og andre helt vanvittige farver. Lyden hakker. Efter kort tid fryser det hele. Den eneste vej videre er at slukke computeren ved at tage strømmen.
I Vista 32-bit: Skærmen bliver sort i ca. 10-20 sekunder, og så bliver spillet minimeret og der kommer en fejlmeddelelse lignende "Displaydriveren holdt op med at fungere, men er nu genoprettet.".
Jeg har både prøvet at bruge grafikkort-driveren der fulgte med grafikkortet, og downloadet den nyeste fra nvidia.com.
Jeg har også både prøvet motherboard driverne der fulgte med og dem fra nvidias hjemmeside.
Jeg har prøvet at opdatere BIOS.
Jeg har geninstalleret Windows flere gange, for at sikre mig at f.eks. alle driverrester var væk.
Jeg har prøvet 4 grafikkort:
Inno3D 8800GT OC (2 forskellige)
BFG 8800GT OC
Inno3D 8800GTS
Der er ikke noget hardware der bliver for varmt, det har jeg testet.
Hvis du har en ide til hvad der kan være galt og/eller hvordan det kan løses ville det være en stor hjælp.
Jeg vil også meget gerne vide om problemet handler om software eller hardware, og i tilfælde af hardware hvilken del jeg så skal sende ind til reklamation.
TAK!