Skift af jackstick, dræbte X-Fi?

Diverse d.  15. april. 2008, skrevet af Jam The Man
Vist: 293 gange.

Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 19:25:56
Svar/Indlæg:
976/138
Hey

Jeg tror mit X-Fi lige er stået af. Inde i device manager står kortet til "Could not start" og der er absolut ingen lyd i maskineriet.

Det skete umiddelbart efter jeg tog microfonen fra mit headset ud og satte det digitale kabel til anlægget i. Maskinen fryste og det eneste der virkede var reboot. Det er sket et par gange før at den har sat sig efter skift af jack stick, men efter reboot har der aldrig føre været problem.
Men denne gang var det anderledes. Efter reboot kom der en masse grafikfejl da windows loadede (jackstikket var stadig i). Så pillede jeg alle stik ud og nu booter windows fint, men det er ikke til at få liv i X-Fi kortet igen. Med driver installeret står der bare som nævnt i starten at kortet ikke kunne starte og uden får jeg ved hvert boot besked om at der er fundet ny hardware etc. Under driverinstallationen nu, crasher computeren med BSOD og vil kun starte med "Previous known settings...".

Kan det virkelig passe at dette "skift" af stik, som jeg har udført ca 1671,25 gange før, kan dræbe mit lydkort?
Og har nogen en ide til en løsning, ud over at det selvfølgelig ryger til RMA hvis der ikke kommer liv i det...
noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 19:34:48
Svar/Indlæg:
3321/21
Ja det dræber før eller siden.
Det er ikke lavet til at man gør det mens der er strøm på, der kan være nogle store spændingsforskelle, 80volt sidst jeg målte, og har tit fået stød af det når jeg har skiftet.


Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 19:43:02
Svar/Indlæg:
976/138
Hmm... Det lyder da både trist og fuldkommen idiotisk at det ikke kan klare det. Der er da ingen mennesker der gider slukke maskinen hver gang man laver sådan et skift...


noxon
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 19:47:38
Svar/Indlæg:
3321/21
Så skal du have en galvanisk ting mellem, ved ikke helt hvad det er dog 🤡
Ellers burde det også hjælpe hvis det hele er jordet, så forsvinder den spændingsforskel mellem stel i hvertfald.

Jeg har en kontakt, så jeg kan skifte mellem hørebøffer og anlægget, der er endnu ikke sket noget, har ellers dræbt et par lydkort på den anden måde, ved at skifte stik.


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2008 19:57:24
Svar/Indlæg:
2600/84
ja lad være med at skifte :P fy

sluk PC!



Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 20:51:56
Svar/Indlæg:
976/138
#4 Ja, ved godt det også er frækt at forlange at man kan skifte "on the fly" når nu mic og digi-out er i samme udgang, og det skiftes i softwaren. Ved slet ikke hvad jeg har tænkt :p


Trals
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 21:00:10
Svar/Indlæg:
472/115
prøv at sætte lyd kortet i en anden pci port på bundkortet. det har hjulpet mig en gang :)


Jam
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 21:30:54
Svar/Indlæg:
976/138
Jeg har lige haft det ude og har smidt det i igen... Lige nu kører driver instalationen som den bør, så det kan være det hjalp...