Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2008 19:25:56
Svar/Indlæg:
976/138
Hey
Jeg tror mit X-Fi lige er stået af. Inde i device manager står kortet til "Could not start" og der er absolut ingen lyd i maskineriet.
Det skete umiddelbart efter jeg tog microfonen fra mit headset ud og satte det digitale kabel til anlægget i. Maskinen fryste og det eneste der virkede var reboot. Det er sket et par gange før at den har sat sig efter skift af jack stick, men efter reboot har der aldrig føre været problem.
Men denne gang var det anderledes. Efter reboot kom der en masse grafikfejl da windows loadede (jackstikket var stadig i). Så pillede jeg alle stik ud og nu booter windows fint, men det er ikke til at få liv i X-Fi kortet igen. Med driver installeret står der bare som nævnt i starten at kortet ikke kunne starte og uden får jeg ved hvert boot besked om at der er fundet ny hardware etc. Under driverinstallationen nu, crasher computeren med BSOD og vil kun starte med "Previous known settings...".
Kan det virkelig passe at dette "skift" af stik, som jeg har udført ca 1671,25 gange før, kan dræbe mit lydkort?
Og har nogen en ide til en løsning, ud over at det selvfølgelig ryger til RMA hvis der ikke kommer liv i det...