Jeg får her imorgen; P5E-VM HDMI. Og hvis den bios version der ligger på ikke kan klare en Q6600 endnu (hvilke den nok ikke kan) så skal bios jo updates... jeg har allerede bios filen og smider den over på en bootable floppy. er det muligt for mig at komme ind og opdatere biosen fra floppy selvom det er Q6600 sidder i? Eller skal jeg låne en Duo core af en ven for at opdatere?
Du skal så vidt jeg ved (med mindre der er sket noget nyt, uden jeg har lagt mærke til det) ud og låne en CPU til at flashe med, da du bare vil få sort skærm, hvis ikke bundkortet har understøttelse af CPU.
Hmm normalt skulle den starte uden problemer så du kan update bios med floppy drev uden problemer.
Men vis du prøver at installer win eller noget før bios update så kommer det til at tag sin til den ville kun! køre med en kerne !! Så ville en celeron være hurtiger end din Q6600 hehe
Har ikke selv oplevet at skittet ikke vil starte, men som regl kommer den med en eller anden "U" kode og man kan trykke F1 for at fortsætte. Gør den ihvertfald på flere af de asus board jeg har monteret indtil den lige får en bios update.
Jeg har prøvet et par gange med at starte en PC med en BIOS der ikke burde kende CPU'en men som gør det, eller også starter den fint med skriver bare det er en anden cpu end det den reelt er, indtil man har opdateret bios. Jeg har endnu ikke oplevet et AMD/Intel system der ikke ville boote med en ny CPU... måske har jeg bare været heldig 🙂