#14: Ja men hvor vil du så placere G94 for ikke at skabe yderligere forvirring ? I princippet behøver det jo ikke være brand ny teknologi hvergang men en opgradering...
Kald den dog 8900 så folk ikke bliver forvirret.
Ja men mulig grund hertil er beskrevet i #8. De har en ny chip der hedder G94 og er ikke med i "8800" serien, det er ikke en high-end chip som sådan, men hvor skal den sættes ind henne ? Bliver den kaldt 8700GT er der et problem i forhold til 8800GS som yder mindre, og yderligere bliver et problem 8800GT som ganske vist er lidt hurtigere men ikke meget.
(Du skal også se det på international plan og ikke bare i DK priser, for i DK er prissætning helt hen i skoven på 9600GT, i USA/Canada mv er der god mening i at vælge 9600GT fremfor 8800GT hvis man vil spare lidt penge da priserne ikke ligger oven i hinanden. 9600GT er ca $50-60 billigere end 8800GT.)
Så som mange andre kritikere af 9er serien har udtalt så har det mere eller mindre være G94 der har tvunget nVidia ud i en kursændring.
Men nu hvor G200 venter og hvor de virkelige forskelle kommer med 512bit forbindelser mv. så er talgivningen måske ikke helt hen i vejret da nVidia vil bryde 10'er (?) muren med en ny grafik-generation (hvilket den nuværende 9600/9800 aldrig har været proklameret som).
Som det er nu vil en alm. forbruger tro at hans 8800 er forældet fordi der nu er et 9800 som garanteret er langt bedre. Hvis ikke han se tests som denne vil han være blevet snydt gevaldigt.
Det er dog min påstand at den "almindelige" forbruger der sidder med 8800kort i første omgang nok har set sig om hvilke kort der er og hvad de yder... man kan ikke være helt ligeglad, om det er den rigtige investering man laver, når man begynder at smide over 1000kr efter hardware. (Forskellen på 6800GT og 7800GT var jo heller ikke overvældende.)
Der hvor jeg synes nVidia har sovet mest i timen og hvor man kunne begynde at kalde det snyd er selve model betegnelsen GTX, jeg mener ikke, at dette kort lever op til den standard vi forventer af et GTX kort, jeg ville derimod hellere kalde det 9800GTS Pro.