Asetek har i samarbejde med NorthQ udviklet en ny køler som virkeligt bider fra sig. Der er tale om vandkøling, men installationen er enkel som var det en luftkøler.
Har selv haft denne køler et lille stykke tid nu og uden tvivl den bedste køler jeg nogensinde har haft...
men monteringen var noget lort.. man skal ihvertigfald ikke have for fede fingre..
Men køling er som sagt rigtig god.. Kører pt med lille oc på 1.40v på cpu og det giver mig en idle temp mens jeg skriver på 32g hvilket jo ikke er vildt imponerende.. men giver jeg den fuldt load kommer den aldrig over 50g ligemeget hvor meget jeg presser den.. det syntes jeg er nu er godt gjort af den..
Skal lige siges at jeg kører med 2 blæsere på radiatoren.. ud og ind..
Jeg tror jeg ville giver prisen karakteren 3. Hvis den virkelig er så meget bedre end andre luftkølere, som nemt kan koster 300, så er det meget lille kølehoved da merprisen værd. Ikke mindst i små setups :D
det vil jeg umiddelbart tro, hvis slangerne er lange nok til at man kan anbringe radiatoren og blæseren et passende sted.....men prisen er nu på edbpriser på 800 kr...og så er jeg sq i tvivl om det er det værd.
Vi har fra NorthQ fået at vide at prisen for sættet fra mandag d. 21. april vil justeres til 599,- vejledende. Og der vil nok lige gå et par dage, før denne pris slår igennem på EDBpriser.dk