Duhh! OC og Vista Aktivering **UDPATE**

Software d.  17. april. 2008, skrevet af Pungo
Vist: 359 gange.

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2008 13:14:04
Svar/Indlæg:
781/56
Nå, bedst som man sidder og leger med sit OC og prøver nye indstillinger kommer den sku og siger at jeg skal Aktivere Vista, skal lige siges at det er en Ultimate 64bit OEM jeg har. Nå men fint nok tænker jeg, ikke noget problem du vælger bare aktiver online som jeg har gjort de tidligere gange. Så F***** om ikke den kommer med fejl og siger at min CD-key allerede er i brug, ja duhhh .. jeg bruger den selv så det er da klart. Nå videre til aktivering via den der telefon service man kan bruge, tror man så at den viser mit Installations ID. Nope så jeg kan heller ikke genaktivere det på den facon. Så der er vel ikke andet at gøre end at finde det tlf nr til deres live afdeling. Prøvede igen med online aktivering denne gang uden fejl, men den siger bare at CD-key allerede er i brug. 😕 :no:

Nogen der evt. har det nummer sådan lige ved hånden?

Er på job nu, så jeg må vente med at brokke mig til dem til jeg kommer hjem. ☹

**UPDATE**

Har selv fundet det rigtige tlf nummer. Fik så også læst mig til nærmere info ang. OEM.

Aktivering - hvor mange gange, hvor og hvordan
Her er aktiveringsprocessen beskrevet.

OEM-licens: Så længe du ikke skifter bundkort+chipset i din maskine, må du aktivere din licens uendeligt mange gange på samme maskine. Dog vil du efter de første par genaktiveringer blive nødt til at gøre det over telefonen på 80 70 13 15 i stedet for over nettet.

Taget fra MS side -> http://www.microsoft.com/danma...
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2008 14:26:16
Svar/Indlæg:
3233/128
Så må vi håbe det virker aligevel. :yes:

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2008 14:37:13
Svar/Indlæg:
781/56
Hehe ja, men mon ikke. Jeg har jo ikke skiftet bundkortet, de skriver jo selv at du kan genisntallere osv osv osv lige så mange gange du vil så længe det er på det samme bundkort som det oprindeligt blev installeret på.

Jeg må bare hjem og ringe til dem, men sku noget af en overraskelse at få bedst som man sidder og OC'er så får man lige en aktiverings midt i hovedet.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2008 14:45:52
Svar/Indlæg:
5421/53
Man kan nu sagtens også bruge sine OEM licencer andre steder.. jeg kaster mine XP og Vista licenser rundt mellem en masse computere (Mine egne computere) 🙂 😉

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
17-04-2008 15:00:47
Svar/Indlæg:
781/56
Ja ja .... man kan jo altid bruge den der med mit mobo brændte af.