De færdige kits er pænt meget billigere, end hvis man samler selv, men de er også langt fra ligeså gode som et selvsamlet kit af udvalgte komponenter.
Jeg har selv en skodpumpe og en skodradiator, men nogle meget gode og universelle kølehoveder i 2xXSPC Delta Chipset 1x EK Supreme Acetal - det er virkeligt kvalihoveder, og hele mit kit, kan sandsynligvis genbruges på de platforme der kommer fremover.
Mine idle-temps på cpu ligger på 33 grader, og ca. 50 grader under load @3,3GHz, men det skyldes vidst at begge mine chipset-hoveder er flowkillere, så min pumpe derfor ikke er kraftig nok, samtidig med at min radiator ikke er specielt god (det er er en custom-radiator).
Jeg ville købe et EK Supreme Acetal kølehovede til cpu'en, 3 meter slange (så du kan udvide senere), 1L Feser vand, en Laing DDC 10W pumpe og så de korrekte fittings til. Du kan sagtens have vandkøling uden også at have et reservoir, det forringer ikke ydelsen (tværtimod), men det er lidt mere besværligt at hælde væske i systemet. Jeg har brugt et Y-stykke mellem radiator og pumpe, og så skåret toppen af en ketchup-flaske, så den passer i slangemundingen, og hældt vand på den vej.
EDIT: Så skal du selvfølgelig osse have en Dual 120MM radiator - til at begynde med.