Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2008 05:49:24
Svar/Indlæg:
3065/208
Har et problem med mine 2stk. WD3200YS diske jeg hidtil har kørt i raid-0 på mit ASUS P5N32-E Sli Plus bundkort (nforce650i/nforce570). De valgte den ene dag at droppe mit raid, og efterfølgende har det været umuligt at boote på både mit ATA XP drev og min XP CD, sålænge raid har været aktiveret.
Begge diske virker dog når de ikke er sat i raid-0, og de er nu blevet low-level formaterede (fyldt med 0'er af WDC's eget tool) - der røg en del data :'-(
Jeg har prøvet at aktivere raid på både 1.0,1.1 - 2.0,2.1 og 3.0,3.1 og endda på tværs, på 1.1 & 2.0 fx. - men uden held.
Raid bios'en siger iøvrigt at diskene sidder på 3.0 og 3.1 uanset hvor diskene sidder, så det er umuligt at sætte raid-0 op. Når den når til at boote efter POST, er der blot en blinkende markør øverst i venstre hjørne, intet sker, og ctrl-alt-delete virker ikke - så der er ingen respons.
Jeg har prøvet den hårde cmos-reset, at gå tilbage til en gammel 0805 bios (0901 of 1002 fixer hhv. X-Fi kompatabilitet og Wolfdale support - så de er ikke relevante) - men det ændrer intet i raid-bios'en.
Som sagt, har jeg prøvet alt med hensyn til cmos-reset etc., så det er ikke OC der er skyld i lortet ikke virker.
Hvad gør jeg?