Jeg synes nu DX10 of DX10.1 stadig er hyped, og især sidstnævnte. Det er også tydeligt at der blandt spil udviklere stadig er en uvilje mht DX10's implementering til fuld udbytte da det er DX10+win vista only. Lang største delen af folk sidder med winXP. I Tyskland har der været en statestik om 69% stadig bruger XP, 28% vista, og resten andet OS. Jeg sidder og´overjvejer helt at springe vista over og så vente på Windows 7 istedet for.
Mht hvad kort der er bedst 3870X2 er hurtigst. Mht billedekvalitet den er den samme på begge kort med utrolig små afvigelser. Kvalitetsforskellen består hovedsagligt i at begge kort beregner lys, skygger, AF og AA lidt forskelligt, men det er ikke noget der burde influere i købsbeslutningerne. En vigtig del af det er også at indstille sin skærm korrekt ved GFX skifte, da man ikke kan forvente samme "default" indstillinger hver gang.
Jeg ville dog ikke give 1000kr mere for 3870X2 vs 8800GTS der kan fås til ca 1500kr, evt et 9800GTX til 1700kr. Et alternativ ville være at køre SLI med 9600GT der kan gøres for under 2000kr.
Assassins Creed er pt det eneste DX10.1 kompatible spil, pga ny patch mv. Men jeg har set forskel på DX9,10/10.1 og ærgligt talt i det mindste i det spil er der miserabel forskel.