hey Jeg vil lave en ny computer men hvis jeg kan undgå det vil jeg ikke give så meget for cpuen.
Intel E8400 er en meget populær CPU men kan en Pentium dual E2xxx hvis man overclocke den ikke komme op i nærheden af en uoverclocket E8400 ydelsesmæssigt?? Selve computeren skal bruges til at spille på så er en Pentium dual ikke lige nok til at køre alle spil på max ??
En overclocket Pentium er ganske fin jo - såfremt den kører ved omkring 3GHz, vil den sagtens kunne trække spil fint. Det er kun når vi kommer op i de helt største grafikkort, at den vil være en flaskehals. :yes:
#4: En 8200 som "minimum" hvis det skal hænge sammen. Du får ikke Wolfdales over 4Ghz medmindre du OC'er, men 4Ghz er heller ikke nødvendigt. GFX er en "flaskehals" før CPU'en her.
En pentium dual core er vild nok når den er clocket, hvor den yder på højde med 3ghz "almindelige " core 2 duo processorer. Læs evt her på toms for mere info: http://www.tomshardware.com/re... Har selv en som clocker på std volt op til de 3ghz mener jeg(har ikke haft min stationære tændt i lang tid, så kan ikke huske det 🙂 ).