#0 --> Jeg går kraftigt ud fra, at du har læst hele(!) konklusionerne i begge(!) de artikler af 9800GTX, som jeg har skrevet for siden her?
Et 9800GTX yder meget lidt mere end et 8800GTS 512. Faktisk så lidt bedre, at det kan være svært at argumentere for prisforskellen. Hvis du køber et fabriksoverclocket 8800GTS, som er billigere end 9800GTX, har du sparet nogle penge. Sådan et yder mindst lige så godt som et GTX.
At overclocke et grafikkort er ikke svært - og man skal være ret uheldig eller dum, gerne begge dele, før det kan lykkes at brænde et kort af.
Jeg argumenterer til stadighed for, at et 8800GT er et det bedste valg. Hverken 8800GTS 512 eller 9800GTX yder voldsomt meget bedre end dette, og prisforskellen er stor. Så har du altid penge til overs, så du kan købe noget nyt om et år eller to.
At købe ting i den dyre ende, for så at have det i en længere periode, er nu engang sjældent det bedste valg når vi snakker hardware.
Konklusion:
8800GTS 512 hvis du selv tør at overclocke.
8800GTS 512 i fabriksoverclocket version hvis du ikke selv tør at overclocke.
9800GTX hvis du vil betale for bare at have det nyeste med mulighed for tri-sli.
8800GT hvis du er fornuftig.
EDIT: Mht. det med producenterne er den største forskel bundlen og køleren. Jeg havde selv bare taget det billigste, medmindre noget specielt trak. Med fabriksoverclockede kort kan frekvenserne endvidere variere.