Memory leak til kerneram - hjælp

Software d.  21. april. 2008, skrevet af Burgurne
Vist: 237 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2008 17:13:45
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.

Jeg har en serverPC stående, hvor der er en memoryleak til "kernehukommelsen" (CTRL+ALT+DEL, fanen "ydeevne"), og når den når over ca 180000, så kan PC'en ikke rigtig andet end bare at lukke ned. Der er 1 Gb ram i PC'en.

Hvordan finder jeg den leak?
Findes der et program, som kan rydde op i rammen, så jeg er fri for at genstarte?
Det er tilsyneladende en Windows opsdatering, eller en Kaspersky opdatering der gør det. Jeg har prøvet at indlæse et ghostimage fra før fejlen var der, og efter WindowsXP og kaspersky ar opdateret sig, så er fejlen der igen.
Hjælp søges meget 😩
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2008 21:32:38
Svar/Indlæg:
3233/128
Opdater en ting af gangen og når fejlen kommer så afinstaller og ben systemet om ikke at vise denne opdatering igen 🙂

ved godt det er en trælse måde men den bedste i hvertfald

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2008 21:46:09
Svar/Indlæg:
5874/1287
Ja, det er selvfølgelig en måde at gøre det på, men da andre ikke oplever denne leak med WindowsXP (eller Kaspersky), mon så det i det hele taget er en af dem? Hvis det er, så er min tvivl mest om kaspersky, så måske jeg skulle prøve en anden viruskiller og så nøjes med WindowsXP's firewall et stykke tid? (er bag en router)

Eller er det mere sikkert at gå den anden vej, slet ikke at opdatere WindowsXP (i første omgang), men lade kaspersky opdatere sig?

Jeg er en tøsedreng når det kommer til at have en server stående ubeskyttet på nettet 😳

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2008 16:57:24
Svar/Indlæg:
5874/1287
Nogen der ved, hvad KB941644 gør? Det er tilsyneladende den der sammen med en Kasperskyopdatering laver balladen. Nu har jeg fravalgt denne opdatering, og så kører PC'en igen. Men hvad mangler jeg så af sikkerhed?