-> #0
Hvis vi rigtigt skal fluekneppe, så ville jeg nok kigge på de 334 GB - baserede modeller (1 TB, 640 GB og 320 GB). 320'eren er ikke at finde i Danmark, endnu. Grunden til jeg ville foreslå disse som "alternativer" er, at datatætheden er større på 334-modellerne, frem for 250-modellerne.
Jeg påtænker selv, at investere i hendholdsvis en 320 GB (system) og en 1 TB/640 GB (lager), da en sådanne combo er noget nær af det bedste pt. Det eneste, så vidt jeg ved, der kan slå en sådanne løsning, er nogle 10.000 rpms Raptors, men så snakker vi enten 74 GB eller 150 GB og så er prisen straks en helt anden.
Hvis vi snakker pris/ydelse/lagerplads/holdbarhed, så er Samsung Spinpoint F1 (modellerne) klart i toppen af poppen, og prisen er intet mindre end fantastisk. Især når man tager i betragtning, hvad man skal ud og finde for at kunne slå dem i hastighed.
Personligt ville jeg "foretrække" en form for RAID løsning, for at få endnu mere hastighed ud af disse diske, men så snakker vi åndssvagt meget lagerplads og så er det lige før, at en Raptorbaseret løsning ville være aktuel.
Men mit umiddelbare råd ville være: Køb du blot den disk. Du bliver glad for den 🙂