Hej har et P5N32-E Sli som skulle understøtte E8400 men hvis jeg sætter den i, vil com ikke starte, kunne det tænkes at bios skal opdateres? og er der nogen der kan lave en lille guide hvordan jeg gør dette Takker på forhånd 🙂
har læst mig lidt frem og mange siger at det ikke er godt at bruge den updater der køre i windovs, men at det ville være bedst at gøre det med floppydrev, men hvordan gør man lige det 😉
Ny Skribent
Tilføjet: 22-04-2008 06:54:37
Svar/Indlæg:
494/66
#3 Det med at update i windows ikke er så godt er en fis i en hornlygte, hvis dit windows kører som det skal er der ikke meget mere chance for at din pc går ned mens den updater. Dør der et stykke hardware undervejs ville det også have gjort det selvom det var med floppy eller med en usb key.
For dem som ikke har prøvet at update bios før er det klart nemmest at gøre det med det program som følger med bundkort. Usb key er nu også meget nemt hvis man ved hvordan man gør, det ville du kunne læse i din manual. Floppy drev ville jeg holde mig fra når du ikke har prøvet det før, der er vel heller ikke mange som har sådan et efterhånden med mindre man roder med gamle bundkort hvor det skal gøres med en floppy.
Så vidt jeg ved så virker det fint at bruge Asus Update. Jeg har ihvert fald brugt det mange gange uden problemer. Bare sørg for din computer arbejder så lidt som muligt, og luk alle unødvendige programmer.
#5 næppe fis i en hornlygte... Windows er et multiprocessing OS, det er DOS ikke, alene det er nok til at jeg ikke har den store lyst til at prøve at flashe i Windows. Der er simpelthen _langt_ flere mulige fejlkilder end der er i DOS.
#5, Det kommer nu helt an på bundkortet. Abit IX38-QuadGT, som jeg har, er berygtet for at lave fejlflash med Abits Windows flash tool. Og ja, før jeg læste om lige det problem, lavede jeg selv en fejlflash på det..
dahm har prøvet at installere det asus update men når jeg prøver at starte det skriver den at der ikke er fundet noget asus motherboard 😳 det forstår jeg så ikke lige 😕
Ny Skribent
Tilføjet: 23-04-2008 21:56:49
Svar/Indlæg:
494/66
#9 Jeg er helt enig i at der er en mindre fejl procent i dos, men så vidt jeg kan læse har du ikke prøvet det så kan ikek rigtig se om du kan tilråde/fraråde en at gøre det. Jeg har selv gjort det adskillige gange og har ikke haft en eneste som er gået galt endnu.
#10 Der er selvfølgelig nolge bundkort som har flere fejlprocenter end andre, i dit tilfælde er deres update tools måske ikke ordentlig opdateret fordi dit kort er nyt ? Nu kender jeg ikke Abits update program til windows da jeg som regel holder mig til Asus.
Den nyeste bios 1404 findes IKKE på deres hjemmeside (Meget underligt ASUS, dårlig support). Den nyeste på deres side hedder 1403 og den skal du IKKE bruge den kan IKKE overclocke!
I asusforum kan du finde link til 1404 eller jeg kan maile den til dig. Jeg bruger den selv og den virker super.
Anyways tag et kig på asusforum, der er flere som bruger e8400 og P5N32-E SLI.