-> #0
Du kan få RIGTIG meget computer for kr. 10-15.000,- Hvis du ikke går efter at skulle overclocke, så skal du blot sørge for, at tingene som minimum er kompatible. Hvis du står og skal have "det hele", altså skærm, mus, tastatur osv. Så ville jeg sige, at du bør "gemme" de sidste kr. 2-5.000,- til en god skærm.
Der er ingen tvivl om, at Vista 64 bit ville være et godt valg, og dertil 4 GB RAM. Begge dele kan erhverves for under kr. 2.000,-
Dernæst kommer der CPU, som du kan købe for kr. 1.400,- hvis vi snakker en Q6600.
RAM, som sagt, 4 GB, koster alt imellem kr. 500-1.000,- og hold dig langt væk fra entusiast-RAM, du får ikke behov for dem alligevel. Kapacitet slår som regel hastighed, så det er vel et spørgsmål om temperament.
Bundkort, der ville jeg vælge enten de nye nForce-baserede modeller (fra 7-serien) eller et Intel X38 baseret (men kig dig godt for. Dette chipsæt understøtter både DDR2 og DDR3 RAM). Det kan købes for kr. 600-1.200,-
Harddiske. Hvis du blot skal game, ville enten en Samsung Spinpoint F1 eller Seagate gøre dig godt. Det koster også lige under kr. 1.000,- for en med tilstrækklig kapacitet og hastighed.
Optisk drev koster ikke alverden. Du kan få et fint drev for kr. 500,- og også derunder.
Grafikkort? Der ville jeg nok anbefale et 8800/9600 GT, der er ikke så meget fornuft i at vælge noget over, og vælger du en nForce-baseret løsning, er der også muligheden for SLI.