Overclocker
Tilføjet:
22-04-2008 22:58:32
Svar/Indlæg:
0/1
Hejsa
Ville lige høre hvad jeres forslag til en server kan være.
Jeg har følgende krav / ønsker til den:
1. Hurtig - men meget gerne strømbesparende
2. Skal minimum kunne æde 4x2gb ram (evt. ddr2 da de nok er billigst og respons-tid ikke er så væsentlig igen)
3. Raid 5 - meget gerne understøttet på bundkortet således der undgåes ekstra kort i maskinen (ydelsen er ikke _super_ vigtig men derimod mere data-sikkerheden).
Alt i alt kommer serveren ikke til at lave en fandens masse (vil skyde på en idle på omkring 85% af tiden). Men når den bliver belastet SKAL den kunne arbejde. Da den altid står tændt skal strømforbruget være minimalt. Jeg regnede lidt med at vælge en Core2Duo E8400 da det umiddelbart er en "kraftig" cpu som skulle have et lavt forbrug netop pga. 45nm (evt. underclocket lidt? Ret mig endelig hvis jeg er gal på den.
Bundkort: der er jeg sgu godt nok faret vild. har du nogle gode forslag så skriv endelig løs 🙂
Hardiske bliver Western Digital RE2-GP model. Højst tænkeligt 3x750Gb eller 3x1Tb i som før nævnt raid 5.
Håber i kan hjælpe mig med lidt råd og vejledning om hvad der vil være bedst for mig 🙂
Mvh
Johnny
/Glemte lige at nævne at den IKKE skal bruges til noget gfx... det bliver ren fjernstyring af den og der bliver aldrig koblet en skærm på den andet end under inst. så derfor er mulighed for vilde gfx fløjtende lige gyldigt 😲