-> #29
Jeg fik at vide, af min kørelærer, at den motorsagkyndige jeg skulle med, var en af de grumme. Så jeg var lettere nervøs, da vi stiger ind i bilen. Han stiller de obligatoriske spørgsmål, mens jeg retter sæde, sele, og spejle til. Jeg starter motoren og triller stille og roligt ud fra parkeringspladsen.
Han sagde ikke rigtig noget, så jeg forsøgte at få en samtale i gang. Endelig fik jeg lukket lidt op, da jeg spurgte hvordan man bliver motorsagkyndig, og så gik han ellers lystigt i gang med at fortælle. Vi kørte kun i omkring 10-15 minutter, og da jeg endelig holdt stille på parkeringspladsen, blev han tavs. Kiggede på mig og sagde:
"Nå... hvordan synes du så selv det gik?"
"Fuuuuck!!!!" - tænkte jeg. Men fræk og flabet som jeg nu en gang kan være, sagde jeg bare: "Jeg synes sgu det gik ret godt". Så kiggede han på mig med en alvorlig mine og sagde: "Det gjorde det sådan set også... Tillykke med kortet. Hvis du lige følger med, så får du udleveret dit midlertidige kørekort".
Da jeg fortalte min kørelærer om hele seancen (jeg fik naturligvis lov til at køre hjem), sagde han noget i retningen af: "Det var dog imponerende. Han er den motorsagkyndig der dumper flest elever". Da vi kom hjem til hvor jeg boede, glemte jeg at blinke af, hvilket min kørelærer bed mærke i. Da vi så holdt stille foran bopælen, spurgte han om ikke han måtte se mit midlertidige kørekort.
Han sagde så, at jeg havde glemt at blinke af, og jeg derfor fik inddraget mit midlertidige kørekort - og så lod han som om han ville rive det over. Jeg blev helt forvirret og ret nervøs, hvortil han bryder ud i latter og siger: "Arj. Det' gazz!!! 😲 🤣 Det går sgu nok. Tillykke med kortet, og husk nu at kigge dig over skulderen når du svinger til højre. Hvis du bare fortsætter med at køre som du har gjort indtil nu, skal du ikke være nervøs 😉".
Det var en god dag 🤣 😎