DVD/CD drev læser ingen af mine cd'er?!

Diverse d.  23. april. 2008, skrevet af MortiA
Vist: 218 gange.

MortiA
 
Overclocker
Tilføjet:
23-04-2008 23:08:24
Svar/Indlæg:
15/1
Hej alle! Jeg sidder her på min asus bærbar - godt nok er den lidt gammel, men anyway! Der er et Asus SCB-2424V drev i. Her i foregårs funkede det i fineste orden, og her i går kunne det så pludseligt ikke læse mine cd'er! Har ingen anelse om hvad problemer er.
Jeg har som det første rebootet, og da det ikke virkede reinstallede jeg driveren.

Nogen der evt. har prøvet lign. eller har nogle forslag til hvad jeg kunne prøve? Ville være skønt!

-Morti
NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2008 03:09:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Eject skuffen og skub den "hårdt" ind [med måde]. Genstart og se om ikke det virkede. Alternativt kan du tage drevet helt ud, skubbe det hårdt ind og prøve manøvren med skuffen endnu en gang. Hvis du er ryger, kan det også skyldes nikotin, der dog mestendels generer læsehovedet. Men når fejlen er kommet "pludselig", ville jeg tippe det til at være problemer med stikket inde i computeren.

Såfremt drevet er defekt, koster det (ikke længere) alverden at skifte den slags.

Forslag:
http://www.edbpriser.dk/Produc...


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2008 11:07:29
Svar/Indlæg:
4230/89
havde et ligende problem med den jeg havde da jeg gik i folkeskole,(godt nok skyldes det en ½ltr cola ind i siden på den 😛

men jeg vaskede den(varm vand med lidt sæbe, og så skyllede jeg af med rent vand)...
lod den tørre... og, vupti, kunne den igen :yes: