Overclocker
Tilføjet:
24-04-2008 09:56:32
Svar/Indlæg:
306/21
Så fik jeg endlig alle delene til min ny pc, og brugte aftnen på at få det hele bikset sammen. Det skal siges jeg er en noob til vandkøling, eller om ikke andet er første gang jeg prøver det her. Tryktesten gik jo stort set ok, der var lige nogle fittings ved radiatoren som skulle strammes lidt ellers lader det jo til at virke ok.
Til spørgsmålet, hvilke temperaturer kan jeg forvente fra det her? Det skal siges jeg er meget glad for systemet pt efter som det er meget tæt på at være totalt lydløst, hvilket var delmål 1. Jeg har 3 fans på radiatoren som kører med 900rpm ~~ 12db. Jeg prøvede jo lige at boote den op i går og cpu temp i bios viste så 40 grader hvilket jo må betegnes som idle. Jeg synes bare 40 grader virker voldsomt med vandkøling? jeg har brugt kølepasta svarende til et riskorn måske lidt mere. Men er det en normal temp i betragtning af hvilke dele jeg har brugt? hvis det ikke er, hvordan fejlsøger man så det her .. om hvorvidt der skal bruges mere eller mindre paste, eller om køleren sidder for løst eller stramt?