#23 ja helt enig.
Den eneste måde man kan få ordentlige kvalitets oversigter, er ved at lave en statistik over hvor ofte et givent produkt går i stykker, og derefter holde det op imod hvor mange der er blevet solgt. De fleste firmaer har sådanne statistikker men de bliver (altid?) set på som forretninghemmeligheder. Man burde i øvrigt også se på om folk behandler disse ordentligt hvilket jo er umuligt, f.eks. er det dejligt nemt for folk at sige at deres eksterne harddisk bare døde uden videre hvis de bare ikke har tabt den hårdt nok til at der opstod eksterne skader på kabinettet.
Derud over er det svært at generaliserer mærker da de nemt kan have gode og dårlige ting med det mener jeg en billig og en dyr produktlinie, Maxtor har f.eks. deres server harddiske og desktop harddiske, ligesom Phillips og Sony ofte kan lave skod produkter selv om de er kendt som finte mærker. Det fornuftige synes jeg er når de deler deres billige og dyre linier op i et helt andet mærke som f.eks. Asus har gjort med Asrock.
Her har i lige nogle af mine jeg kan finde på på siddende r*v.
SIS = det arveste skod.
ViA også noget skod men så hellere det end SIS.
AMD er udemærket og det er rart de er der så intel har noget konkurrence, men jeg holder mig så vidt muligt til intel. :)
Intel har såmænd også haft deres mandags produkter men nu må man vel generaliserer lidt for ikke at det bliver alt for langt for en normal internet forum tråd.
ATI laver fine grafikkort men deres drivere er typisk bagefter nvidia som også laver fine grafikkort og så kan man diskuttere ydelsen/penge hvilket nogle gange ændrer sig måne for måned, i en uendelighed, selvom nvidia har ligget øverst det sidste års tid intil nu hvor det ser lidt lysere ud for ATI, mons tro nvidia har hvilket på laurbærene? Igen er det dejligt med konkurrence så der ikke er et firma me monopol der bare kan styre det hele ligesom Microsoft storset har haft i LANGT tid efterhånden. Men hvis vi nu forstiller os Macs får overhånden så har de endnu strammere licens regler end Microsoft. (Hov det udviklede sig fra grafikkort til operativsystemer der.)
Jeg har haft en NorthQ PSU som døde kortefter jeg satte den i, og med alt det jeg har hørt andre steder fra og her kan vi vist godt konstaterer at de ikke burde lave strømforsyninger.
Piratos smager bare lækkert. *mums* 😲
Kingston RAM er #1 i min bog men de er satme dyre hvis de skal være hurtige, har holdt mig til ValueRAM som er OK, Samsung er også udemærket.
Wow det blev meget mere end jeg lige havde regnet med... Ups.
Og hey hvis du har en anden mening end mig så er jeg helt OK med det, vi har hver især vores mening ud fra de erfaringer vi selv har foretaget os i vores brug af computere, og hvad vi har hørt fra bekendte. Jeg er helt indforstået med dette men er du? 😎 😉