-> #17
Jeg opfører mig skam voksent. Men jeg gider ikke at folk begrunder deres svar med "tror jeg nok", så skal man stå ved det, og ikke komme med tomme postulater. Jeg står ved det jeg skrev i #9. Og dit udgangspunkt hvor du sendte mig et link med div. laptops er jo slet ingen grund til argumentere en billig laptop som replacement for en MacBook, med mindre det er dét specifikke behov den givne bruger har.
-> #19
Det er korrekt. Og jeg ville absolut ikke kalde mig selv for en fanboi eller Mac-wannabe (hvilket jeg jo nok et eller andet sted er). Men folk der siger, at Mac er for dyre i forhold til hvad man får, har ofte ikke sat sig ind i tingene. Og de som har sat sig ind i tingene, vil også have et velbegrundet svar for hvorfor de ikke ville vælge en Mac.
At sige at prisen er den eneste faktor er lidt tamt, for man får rigtig meget for pengene 🙂
-> #21
Hvis du havde mødt mig IRL, ville du ikke kalde mig for "indadvendt" 😀 😛
-> #23
Enig.
-> #25
Og det er også gode argumenter for hvorfor DU ikke ville vælge en Mac 🙂
-> Alle
Jeg er måske kommet til at fremstå lidt som en Mac-fanboi, for hvilket jeg undskylder. Men de fleste der kender mig ved, at jeg hader når folk bare smider om sig med tomme argumenter, uden hold i virkeligheden. At man bare ikke kan lide Mac, er fint nok for mig. Man skal bare ikke komme med dårlige undskyldninger.
De fleste af os ville jo have det på samme måde, hvis en eller anden tosse skrev, at AMD, Intel, ATi eller nVidia var det bedste i Verden 😉
Jeg synes godt om de fleste af Apples produkter, det vil jeg ikke lægge skjul på. Men at slå det hen, "bare fordi", det er et anderledes operativsystem, et andet design eller en anderledes computer, er da lidt dumt.
De fleste der har prøvet at sidde ved Mac OS X i mere end en uge, falder hurtigt ind i rytmen og tankegangen Apples ingeniører har lagt bag GUI'en. Faktisk, så er Mac OS X så åndssvagt nemt at bruge, at de fleste af os hardcore PC folk har svært ved at finde rundt. Vi har en tendens til at gøre tingene sværere end de er.
Nogle af de fedeste features må klart være:
Spotlight
Photobooth (Theatre)
Når man skal slette et program, hiver man det bare ned i papirkurven, og så er det slettet.
Kernen er meget stabil, og det er svært at få en Mac til at crashe.
Alting fungerer fra start af.
iLife '08 pakken indeholder samtlige programmer den almindelige bruger kunne ønske.
- Der er: billedbehandling, videoredigering, garageband og jeg kunne nærmest blive ved.
Alt i alt, så er Mac OS X (og især Leopard) ret gode argumenter for at overveje en Mac. Deres 'TimeMachine'-backup funktion er noget nær det mest geniale jeg har set længe. Det hele kører automatisk og man skal bare tilslutte en ekstern harddisk, så klarer Mac OS X, resten for dig.
Det er klart, at de fleste af os som gerne vil rode lidt, måske ville blive lidt irriteret over den måde som Mac OS X tager os i hånden. Men når det er sagt, så vil dem der roder med lidt "hardcore" hurtigt indse, at terminalen faktisk fungerer udemærket. Dem der kender til Linux burde kunne nikke genkendende til dét.
Jeg kunne godt tænke mig en Mac af flere årsager:
1: Jeg bruger stort set kun min computer til billedbehandling, lektier og internet.
2: Gaming er sekundært, men med de(t) nye 8800 GS er der mulighed for at køre lidt tunge spil.
3: Selv Windows kører bedre på en Mac. Det er svært at forklare det, men det hele virker bare mere "frisk".
4: Jeg bor på et lille kollegieværelse, så plads er på en måde også et issue.
5: Jeg er fuldstændig pjattet med det stilede design. Jeg er knap så glad for "arkitektlampen", men de nye Intel iMacs synes jeg er rigtig fine at se på.
6: Jeg ser fordele i ikke at skulle trække ledninger til alting, hvilket jeg nok ender ud med at gøre, når alt kommer til alt.
Ovenstående er mine grunde for, hvorfor jeg ville overveje en Mac. Men, det skal lige siges. At siden jeg skiftede til Vista 64 bit, er mange af de systemmæssige fordele svundet lidt ud. Jeg synes faktisk, at Vista 64 bit, kører omtrendt lige så lækkert som Mac OS X. Der er den samme søgefunktion, der er en flot GUI og så synes jeg klart det er det bedste Windows til dato 🙂