Her slår Phenom 9850 igennem! (Låst)

Bundkort / CPU d.  29. april. 2008, skrevet af kvist1992
Vist: 1668 gange.

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:40:00
Svar/Indlæg:
3565/372
Her er noget at tænke over!

Her er et screenshot: http://peecee.dk/upload/view/1...

Det er kun i denne test Phenomen vinder!
//Kvist
Satai

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 20:41:38
Svar/Indlæg:
700/28
Nice Kvist

Hvad er OC ? 😛

<->Satai<->

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:43:47
Svar/Indlæg:
3410/199
#0 --> Tænkte nok, at det var dig, der postede sådan noget 🙂

Så prøv lige med de seks andre CPU-tests også. Eller - der er måske en grund til, at du ikke har taget dem med? 😛

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:43:48
Svar/Indlæg:
3565/372
Det er ikke min CPU jeg har lagt screenshot op af det er en vens! Den er oc'et 300 mhz

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 20:44:42
Svar/Indlæg:
14079/622
Hvorfor, Kvist1992? Du har vist det screenshot før.
Lad venligst være med at poste de samme indlæg igen...

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:46:33
Svar/Indlæg:
20170/383
du kører stadig dit eget lille korstog..

Hvad skal vi bruge det til??

Pederrs

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:48:13
Svar/Indlæg:
1198/35
Hvis du så gerne vil overbevise andre om at en 9850 er bedre end 9650, kan du så ikke godt prøve at lave en relevant test af de to kvist?
Jeg gider seriøst ikke blive ved med at se en tråd hver eneste gang du lige har fundet en enkelt test hvor den er bedst.

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:49:14
Svar/Indlæg:
3565/372
#4 Jeg har lige fået det screenshot! Jeg har IKKE postet noget det før. før. Lav venligst ordenlig research inden du brokker dig!

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:50:25
Svar/Indlæg:
3394/170
hmm.. everest.. kvist.. amd.. 1 screenshot.. hmm..

Ubrugeligt.. Lav nogle ordenligt tests med nogle ordenlige programmer..

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:51:39
Svar/Indlæg:
3565/372
Ville bare vise at AMD slår igennem i netop denne test!

CaBoOzE

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 20:58:12
Svar/Indlæg:
423/29

Skuffende.

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:04:00
Svar/Indlæg:
3321/21
Det har jo været oppe http://hwt.dk/forumthread.aspx...

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:06:36
Svar/Indlæg:
7263/260
#11 Ja men han tror jo han kan oprette et nyt indlæg, i håb om vi vil høre på ham.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:07:26
Svar/Indlæg:
3907/73
Om så den kunne lave kaffe til mig ville jeg aldrig købe en AMD CPU...

TB

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:09:25
Svar/Indlæg:
767/51
Tillykke du har et (ubrugeligt) syntetisk benchmark hvor AMD er hurtigere. Tillykke.

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:11:15
Svar/Indlæg:
3321/21
Den kan varme din kaffe hvis det var noget 🤡

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:12:21
Svar/Indlæg:
6181/270
er AMD ikke en sygdom?
mener det er nogen med alderspletter på nethinden i øjet :'-(

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:16:46
Svar/Indlæg:
7263/260
#16 Den reklame har jeg også se 😀

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:19:16
Svar/Indlæg:
2440/66
phenom 9850 er en udmærket cpu, men bedre end q6600 bliver den ikke bl.a. pga sit strømforbrug. og det er en skam. vi skal vente helt til q4 før der kommer 45nm phenom's og de fleste herinde læser også tests, så kvist - hvad med at tage en forlænget sommerferie til 45nm kommer?

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 21:25:47
Svar/Indlæg:
14079/622
->#7

Okay. Jeg laver min research ordenligt, hvis du lader være med at poste intetsigende indlæg uden indhold. :no:

Du skal naturligvis følge forumreglerne som alle andre, hvori der bl.a. står:
"Substans i indlæggene er hvad der er nøglen til ikke at blive sat i samme bås som en spammer. Lad være med at oprette flere indlæg om samme emne."

->#18

Såre enig.
Phenom 9850 yder op med Q6600. Den bruger måske lidt mere strøm, men til gengæld er AMD's chipsets generelt noget bedre mht. strømforbrug, så det går sikkert lige op når alt kommer til alt. Når man tager prisen med i betragtning, er Phenom9850 et udmærket køb. 🙂

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:33:56
Svar/Indlæg:
3565/372
Og ulvene kaster sig over den stakkels forsavrsløse hare!

I kaster jer over mig, som ulve. Jeg har fundet en benchamrk hvor AMD er bedre end Intel og wups så er I der sraks med kritik. Men hævnen bliver sød, den dag AMD bliver bedre end Intel er det jer som vil blive nedgjort og kritiseret!

Synes ikke at I kan være det bekendt! :'-(

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:35:51
Svar/Indlæg:
3577/353
Ja har altid sagt hvis du mangler varme så bare køb en AMD cpu

+ så har du også noe at holde kaffen varm på MUHAHA 😛

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:36:53
Svar/Indlæg:
1915/57
Hils Dnomi AKA Dnope 🙂

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:36:56
Svar/Indlæg:
3907/73

Mon også den dag kommer...næppe.

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:38:33
Svar/Indlæg:
3565/372
Bare vent bare vent!

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:40:49
Svar/Indlæg:
3565/372
Mange af jer Intel folk gør det her forum træls at være i, i stedet for at bakke op om noget med AMD kommer i straks med kritik. Det eneste i opnår er færrer bruger, men mange af jer er vel ligeglade. ja hvad fanden gør en bruger fra eller til? :'-(

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:41:14
Svar/Indlæg:
3907/73

Ja til den tid hvor der er to torsdage på en uge... 😀

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 21:41:25
Svar/Indlæg:
14079/622
->#24

Hvordan skal jeg tolke det? 🙂

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:41:41
Svar/Indlæg:
2600/84
amen FO' HELVED kvist mand, nu må du stoppe.

Vi ved godt du er AMD fanboy, og det har du da også ret til. Du har også ret til at linke til et screenshot hvor AMD vinder en benchmark, og fint er det da.

Du får os bare ikke til at sige "ja, kvist, du har overbevist os, og vi vil alle sammen løbe ud og købe en Phenom, da den jo ifølge dit jpeg er meget bedre end vores intel CPU'er.". Det kommer ikke til at ske, så drop det.

Den dag AMD er bedre end intel, ja så får du din "hævn" eller hvad det er...
nu er det bare sådan, at når den dag kommer, så sidder vi OGSÅ med AMD cpuer, og griner når du laver et indlæg hvor der står "Intel på vej tilbage til tronen", og så linker til en jpeg, hvor en eller anden har fået en intel CPU op og vinde over en amd, under LN2 og en masse blå/UV lys.

edit: og grunden til at vi "angriber dig som ulve", er fordi at du bliver VED med det samme. Jeg har selv været 14 år og meget engageret i noget (dengang var det WoW), og for helvede hvor var der også mange folk der bare var trætte af mig. Så jeg har intet imod dig. Jeg sidder tit og læser gamle låste forummer, hvor jeg sidder og krummer tæer over mine egne indlæg :D

edit 2:
det hedder 'AMEN på sjælland :D

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:42:19
Svar/Indlæg:
20170/383
Ufatteligt at du virkelig forventer at vi skal tage dig seriøst...

Det hedder Jamen for helvede.. ikke Amen. 🙂

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:45:12
Svar/Indlæg:
2440/66
#19 http://www.bit-tech.net/hardwa...

..en af mange med power consumption. har self haft et 790x chipset og 45w (tdp) amd cpu og mit intel p35 board m 65w (tdp) cpu brugte mindre strøm ifg. dong's spar-o-meter. såem... men tilgengæld er phenom's vist ret energieffektive kombineret med geforce 8200/amd 780g ifht. intels' IGP løsninger ifg. nyeste test på anandtech.com

den dag kommer måske igen, ligesom da intel satsede forkert med netburst og amd kom med sin x2. men glem ikke at intel har 10x så mange resourcer som AMD. jeg håber personligt, at AMD bliver opkøbt af et stort firma.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:53:26
Svar/Indlæg:
5750/124
kvist du har ret i at folk kaster sig over dig som ulve, men der er jo også en grund... et .jpeg er ikke meget værd på et forum som dette, da 70% af alle herinde ved hvordan at man kan forfalske sådan et med photoshop, og 50% kan selv gøre det på 20 sek., dermed sagt, du skal finde et link til en test med mange bench, og være et anerkendt site, eller skal du komme med en ordentlig benchmark. jeg tror dog ikke at du har resourcerne til at lave sådan en benchmark, da det koster mange knaster at lave hvis ikke man for sponsoreret/testet en masse ting...

Jeg håber da selv at AMD en dag kommer efter Intel, da jeg ikke er "relegiøs" på nogen måde, men der i mod bare vil have det bedste for mine penge.

GL med din tråd og dine kommende tråde hvor at AMD slår Intel i præcis de samme få benchmarks... husk, der skal meget til at imponere folk herinde, og .jpeg er ikke måden at gøre det på....

btw: phenom er en fin cpu, men ikke egnet til OC / highend gaming og HPPC...

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 22:04:30
Svar/Indlæg:
1762/50

Jeg er sku ligeglad om der står Intel eller AMD på min CPU. Jeg vil bare have den bedste til prisen. Har selv været helt skudt i A64'erne dengang de slog røven ud af bukserne på P4'erne!

Men idag? tja.. C2D er en fantastisk platform. Lær lige at blive lidt mere moden 😳 🙂

kvist1992

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 22:14:58
Svar/Indlæg:
3565/372
Undskyld Emillios den var ikke ment til dig og heller ikke ment på den måde du tænker, mente at man bare kan vente til den dag AMD kommer foran Intel. Beklager MEGET fejlen!

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 22:21:26
Svar/Indlæg:
5750/124
#alle skal vi ikke bare håbe at kvist har lært lektien denne gang, og så lade ham være i lidt tid (lige indtil at han kommer med phenom og 1 bench igen 😕 (sry kviste)

freethinker

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 22:24:46
Svar/Indlæg:
91/7
Ligesom man vælger en konsol ud fra hvilke spil der er/kommer til den, så vælger man en CPU efter hvor godt den yder. Og på dette punkt ejer Intel altså tronen nu. Det er der ikke noget galt i. Hvis AMD en dag kommer foran igen... Så er det da også fint. Det er for barnligt at være fanboy af et mærke fremfor et andet. 😉

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 22:28:01
Svar/Indlæg:
8947/160
Jeg fatter så ikke at de gamle/-Voksne mænd (som mig selv)ikke kan se gennem fingre med en stakkels teenager der virkelig brænder for Pc og hardware. Selvom han siger dumme ting . Har i virkelig ikke andet at lave end at sable ham ned . Jeg syntes han er en stakkel i bedste fald.. 😉

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 22:29:29
Svar/Indlæg:
2440/66
#36 han brænder ikke for alt hardware, for så er man ikke fanBOY af noget, men hw generelt.

Strømskuf

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 22:36:07
Svar/Indlæg:
389/12
#20 den dag sidder vi alle med amd og flamer intel 😛

Jenner

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 23:00:25
Svar/Indlæg:
2267/261
Jeg synes sku også i er onde ved Kvist. Kan i ikke bare tage det med et gram salt? Bare lav en smiley af det og så skriv sejt eller noget, så manden ikke helt mister lysten.
Når det så er sagt, så er Phenom B3 slet ikke så ringe. Lige pt. er vi altså oppe omkring 3500mhz på dem, hvor 3dmark scores passer med en tilsvarende intel cpu. Der skal nok komme højere frekvenser. Problemet ligger bare i, at dem som vælger highend vand eller vildere køling er bedst stillet med Q6600 eller bedre intel cpu, da de når højere mhz.
Står man med luft, så kommer man i langt de fleste tilfælde længst med Phenom 9850 vs. Q6600, da Phenom ikke bliver nær så varm som intels quads.

At være fanboy er noget af det dummeste man kan være, og det er fakta. Om det så gælder hw eller biler. Man skal ALTID gå efter det punkt/mærke, hvor man får mest for sine penge, ellers skyder man jo sig selv i foden.

Og sidst men ikke mindst, må jeg komme med et lidt sjovt tiltag (No offence kvist?🙂)
Overvej at send en intel cpu til kvist og se, hvad der sker :yes: 😎 😉

Godnat.

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 23:07:25
Svar/Indlæg:
5600/32
#39, Jeg tror man kan finde den i skraldespanden så. 😛

Ej, jeg synes det er helt fint at du er fanboy Kvist, men det er bare lidt trættende at se de samme påstande gang på gang.
Håber personligt også at AMD kommer på toppen igen snart, men jeg ved da også at det ikke går hurtigere ved at oprette tråde som denne.. 😉

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 23:11:04
Svar/Indlæg:
3410/199
#36 --> Problemet er ikke, at han kan lide Phenom. Det er der intet galt i, og til prisen har AMD stadig nogle punkter, hvor de slår Intel.

Det kritisable ligger i hans trang til at prædike "det rigtige" budskab på HWT(sammen med Dnomi), , hvilket nok har fået bægeret til at flyde over hos nogle af ovenstående brugere.

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:13:35
Svar/Indlæg:
8947/160
Altså,. Dmoni er gone og hvis dog lidt storhed/overbærenhed med drengen. Jeg syntes ikke de verbale overfald klæder dette site. ( Vi er større end det ) JA han siger dumme ting, men selv hvis han skriver noget nogenlunde fornuftigt bliver han stadig overfaldet af 5-10 brugere, deriblandt voksne mænd. Come on.......

Dnope2

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:48:51
Svar/Indlæg:
6/0
Jeg er Dnomi - nu har i en at hakke på - Mop løs, det er det mange af den der skriver er bedst til.

#42 Hej shutdown:) Jeg er lige inde fordi jeg synes det er synd for kvist - Så kan de hakke på mig i stedet - de vil jo så gerne ha' deres frustrasioner ud hver gang en intel ikke kan følge med, som om det er vigtigt om en cpu kan følge med eller ej tsk tsk.. Burde være om test af hardware😉

Kvist er glad for AMD og så viser han test hvor AMD klare sig godt selvfølge, og i alle jeres profiler er SuperPi test resultater, som Tydeligt er et program som Intel er stærk i, som aldrig er blevet optimeret til andet end en 386 kerne(Intel), Så skulle alle AMD brugere flippe ud over hwt's valg af testprogrammer til profilen? eller hver gang de ser en Sisoftware sandra test? og det er fordi ejeren af hwt er skudt i Intel og hva' så? Ham tør i ikke moppe for at være en Intel fan - Realiteten er at dem der er glade for AMd stille men sikkert forlader dette site, fordi de bliver hakket på hver gang de siger et pip, og de kan se foreskels behandlingen.

Everrest er et seriøst program, som ikke desideret er 'AMD' glad.

Det gør de da ikke - Kun HWT brugere kan finde på at opføre sig sådan her over for et andet menneske, i skulle skamme jer.

Jeg er Dnomi - Mop mig hvis i skal moppe nogen! Har i nogen sinde tænkt på hvorfor Kvist bliever på en side, hvor det er lige meget hvad han gør for at vise hvad en AMD kan, så kritisere i ham?

Jeg tror der er nogen af jer han kan li' - Skulle jeg moppe crew for hvergang AMD er god i en test, så siger de fleste fanboy eller AMD program osv.. I virkeligheden aner det meste af crew jo ikke hvad de snakker om, de finder nogle programmer hvor AMD klare sig dårligt og tester med dem - Jeg husker tydeligt da jeg skev ind til sisoftware, for at udrede de dårlige resultater og fik den mælding tilbare at programmet ikke var optimeret til Phenom endnu, alligevel så var det eneste der skete hos hwt tavshed... Crew og brugere skyndte sig at glemme deres ynglings program var bevist værende et 'intel fanboy' program.

Everest er et seriøst program, som ER optimeret til både Via, AMD og Intel! Et professionelt og realistisk program, som ikke favorisere nogen CPU'er - Ja den test som Kvist han sendte var en test som AMD var specielt stærk i, lige som den er i ram test - En anden test som er intressandt er CPUAES, hvor VIA's C7 CPU næsten ligger i toppen, dejligt at se for mig - Men her på hwt vil man kun se tests hvor intel klare sig godt - Tænk jer lige lidt om... ikke første gang jeg har sagt det her på siden.

De de børn der kunne finde på at sige bevis det, så har jeg tidligere sendt screenshots der viste programmer som favoriserede Intel - Men Crew mente ikke mine billeder var gyldigt bevis - Kun deres egne var og jeg skulle stoppe min 'crusade' ellers blev jeg smidt ud, så jeg bedte om at få slettet min profil.. Jeg kunne ikke se nogen mening med at deres billeder var gyldige, men mine var ikke... Det er tydeligt hvad crew prøver på især Emillos.

Nå nu har ik noget at snakke om igen jeg antager denne her profil og text bliver slættet lige så hurtigt som crew ser den - For jeg er jo en trussel imod deres intel drøm, som hverken implicere VIA eller AMD.

Personligt er jeg ligeglad med i slætter profilen 'Dnope2' Håber nogen når at læse hvordan de sagde til mig, da jeg begyndte på at bevise det var crew der var galt på den - Smut eller stop med at bevise det vi siger er forkert var beskeden indirekte.. tja... Sådan kan man også gemme sine fejl, hvor store de end måtte være, ved at fjerne bevis materialet.... En bruger som tør sige crev imod, fjern ham og hak på ham alle sammen, så tror brugerne forhåbenligt på flertallet.

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:53:02
Svar/Indlæg:
2440/66
#43 har det slået dig og kvist at i er blevet kapret af sekten "AMDhuset" ?

går du nogle år tilbage, da X2 var kongen og preshott og 800-serien det bedste dualcore intel kunne præstere, var crew naturligvis også mest stemt for AMD. benchmarks rules.

Dnope2

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 01:04:29
Svar/Indlæg:
6/0
#44 Naa.. Med SuperPi i profilen så tror jeg ikke de nogen sinde har brudt sig om andet end Intel:)

Jeg ved det ikke, jeg har bare kun hørt dårligt hver gang jeg åbnede munden her, også selvom jeg kunne bevise min påstand.

Jeg beviste SiSoftware Sandra ikke er optimeret til Phenom og så er der kun everest tilbage som er optimeret til alle cpu'er - Hvis hwt er imod det eneste program som er seriøst, hvordan vil de så få seriøse resultater:)

Men ja... Jeg ved godt AMD er specielt god i lige den test, men det er vel også ok eller?

Jeg ved ikke hvad du mener med 'har det slået dig og kvist at i er blevet kapret af sekten "AMDhuset" ?' Af den simple grund, jeg ikke er fan boy:)

Det kan også lære folk har hang til at tro et bestem mærke er godt og så kæmpe med næb og klør for det...

Det får vi at se, hvis hwt kan indse at Phenom er god - Så kan det være Intel's næste cpu bliver rakket ned uden grund - Så håber jeg der er nogen der tør sige noget til den slags dumhed, ligesom jeg har gjordt:)

Men jeg ser kun glæde for Intel her og test's som viser de gode sider af intel og der er jo meget mere...

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 01:29:44
Svar/Indlæg:
2600/84

hehe, jeg må indrømme at jeg trak lidt på smilebåndet da jeg læste den post der..
Du får det til at lyde som en eller anden diktaturisk stat, der forsøger at afholde en demokratisk afstemning. Haha, tror du HWTs crew er hardwareverdenens saddam hussein? Helt ærligt. At bruge SuperPI som argumentation for, at AMD er et ord vi ikke taler her på siden, er da totalt åndsvagt. Vil du være så venlig at bevise, hvordan SuperPI favoriserer én slags regnekraft? Det giver jo ingen mening... Såvidt jeg har forstået, er det vel bare fordi Intels CPU'er som det er i øjeblikket, er hurtigst til at levere denne regnekraft der er krævet til dette program. Der er da heller ikke nogen der siger at everest eller sisoft er "ugyldige" benchmarks. De bliver da brugt verden over. Hvis nogen herindefra ikke har godtaget dit bevis for, at AMD åbenbart er bedst lige pt., er jeg tvunget til at tro der ligger mere bag, end at de benchmarks ikke var "gyldige".

Den dag AMD kan leverer processore der overclocker og/eller yder bedre end Intel, så skifter jeg da også platform, det er da klart. Det er bare sådan lige pt., at jeg ikke kan se noget gyldigt bevis for, at jeg skulle skifte min Q6600 med en Phenom. At du/Kvist/Hvemever linker til en enkelt test, hvor Phenom er bedst, er da fint, men en enkelt benchmark er i mine øjne ikke nok, til at det er et bedre produkt. Hvis en Phenom kunne OC med 50%+ med almindelig luftkøling, og bankede Intels CPUer i samtlige benches, så er der da heller ingen grund til, at behold sin Intel CPU (med mindre man har købt sig fattig i noget andet selvfølgelig).

Jeg kan ikke se hvor du vil hen med den enormt lange post. Det eneste du lægger i den er at HWT = ond, specielt mod AMD og deres "tilhængere", da jeg jo ikke må kalde nogen for fanboy.

Hvis det var, at AMD var bedre i øjeblikket (and I STRESS THIS), så ville det nok også vise sig, andre steder end her, hvor det åbenbart ikke kan lade sig gøre at ytre de tre bokstaver, A, M og D, ved siden af hinanden, samt ordet "god", uden at "crew" kommer og "invaliderer" bevismaterialet.

Dnope2

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 01:48:07
Svar/Indlæg:
6/0
#46 Du har misforstået jeg mener IKKE AMD eller Intel er bedst og det har jeg sagt MANGE gange, at jeg så personligt mener, at man OFTE får mest for pengene med en Phenom er min personligt holdning indtil jeg får en ny og det er IKKE det, som det her drejer sig om, det drejer sig om at Everest er det ENESTE program jeg kender, som er optimeret til alle cpu'er og at Kvist altid bliver jagtet af jer, lige som jeg blev da jeg var her inde - Kvist, han jagter da ikke jer... Opføre jer mere voksent, det er det det handler om.

SuperPi er skrevet til 386 kernen fra Intel og er derfor direkte en Intel benchmark. ikke at det har det vilde med sagen at gøre, om at kvist bliver moppet fordi han viser noget AMD er specielt gode til eller at flere fra HWT tillader sig at kritisere kvist's glæde over at AMD ikke er dårlig, det synes jeg er synd og forkert.

Som jeg herind tidligere har sagt, intel er gode til nogen ting, via til andet og AMD til noget - Da møj forkert at ankribe folk der smider et resultat frem, men jeg synes da det er fair at spørge hvordan CPU'en klare sig i de andre test's som everest har - Sådanne at man kan få et reelt billede af kvordan cpu'en klare sig som helhed, problemer er bare at hvis den så klare sig godt, så bliver programmet sikkert kritiseret igen og uden grund da programmet er måske det bedste og det program som er mest tæt på den virkelige verden.

Intel vs VIA som strømbesparende cpu der stadigt kan arbejde - Intel go home...
Intel vs. AMD til overclockning - AMD go home
AMD vs. VIA til spil - Via go home
Intel vs VIA til spil - Via go home
AMD vs. Intel i Ram overførsel - Intel go home.
AMD vs. VIA som strømbesparende cpu - AMD go home.

Hver cpu har sin styrke. Nogen mennesker, vil bare ha' at det de har er det bedste, og der findes ikke noget som er det bedste.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 01:56:13
Svar/Indlæg:
2600/84
Giv lige noget kilde om det med SuperPI, jeg kan ikke finde noget på google om det.
Desuden, siger jeg heller ikke at du mener AMD er bedre i øjeblikket, eller at Kvist gør det, for den sags skyld.

Jeg ved ikke helt hvad det er i vil frem til... at AMD er lige så godt som intel, eller at AMD er bedre for pengene, eller bare at amd er så god her " " i den her benchmark?

Dnope2

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 02:00:07
Svar/Indlæg:
6/0
#48 http://www.it-co.biz/cms/plugi...

Generic i386...

Jeg tror ikke kvist ville frem til noget, jeg tror bare han synes det er et godt resultat.

Og jeg vil bare frem til, i skal være søde ved kvist - Mopning er forkert. Jeg synes det er synd for Kvist i er så hårde ved ham, Kvist er glad for AMD ja - Men jeg snakker af og til med kvist, og han var meget imponeret over hvor meget en Celeron kunne overclockes, Kvist er ikke så fixeret på AMD som i vil gøre ham til og der er mange resourcer i kvist, som i skulle tage at benytte jer af om han er glad for AMD eller ej.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 02:07:46
Svar/Indlæg:
2600/84
Hvis det han skriver er sandt, så har du ret i, at SuperPI ikke er særlig relevent. Men hvilke benchmarks er det? Jeg kigger altid på det større billede, når jeg skal vælge hardware, og ikke præcis én benchmark (selvom 3dmark06 pt er det mest overbevisende... skuffede mig også da jeg fik mit crossfire setup).

Desuden står der til sidst.
"Be critical, analyze, search for flaws, do not take everything you see on web for granted -- not even this article you just read. Pay close attention to the results of the CPU benchmarks that use real world applications for their performance measurements such as PCMark 2004 and SPECviewperf. They depict much better what you will feel using those applications every day on your new CPU."

Og der bruges da også mange andre benchmarks end SuperPI. Som han også nævner, er SiSoft memory benchmark da også i AMDs favør. PcMark står også listet her på siden, i alles profiler, og den test anbefaler han da :)

Dnope2

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 02:15:48
Svar/Indlæg:
6/0
#50 ja.. 3dmark06 er forældet og det er Vantage snart også, hvis de ikke opdatere mere til dx10.1.. og det er enda lige kommet ud...

Søgte bare på superpi:) og lagde et link, læste faktisk ikke så meget andet end der stod i386:)

Benchmarks er altid svært at vælge, man kan prøve at vælge noget der viser de vigtige gode sider fra alle cpu'erne sådannet at man kan danne sig et nogenlunde 'sandt' billede af hvad der er bedst - Men! Virkeligheden er den at når folk har brug for en computer, så bliver man nød til at spørge - Hvad skal du bruge den til og så vælge en cpu mv. der dækker behovet.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 02:45:43
Svar/Indlæg:
10398/435
http://www.news.com/8301-10784...

TLB buggen er fixet.. og det vidste vi godt. Men..

Problemet er denne gang, at flere brugere har oplevet problemer med de nye processorer i bundkort, der anvender AMD's 780G-chipsæt. Årsagen er ifølge AMD, at de to nye processorer ikke er beregnet til det pågældende chipsæt, men derimod 790-chipsættet.
Processorerne adskiller sig fra de andre i Phenom-serien ved at de har en TDP (Thermal Design Power) på 125W mod før 95W. Ifølge AMD har flere bundkortproducenter ikke taget højde for dette, hvorfor computeren kan gå hen og blive ustabil.

fra Newz.dk

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 03:00:35
Svar/Indlæg:
23132/740
-> Dnomi

Du er jo ikke en døjt bedre selv. Det hele (især HWT.dk, med Emillos i spidsen) er en stor konspiration, hvor ingen testprogrammer udnytter de ressourcer der ligger gemt i Den Udvalgte.

Det er jo til at brække sig over. Du udtaler dig (endnu en gang) på løst grundlag, og i stedet for at gå efter bolden, går du efter manden. Vi kører de samme test som de fleste andre, og når faktum nu en gang er, at en given processor ikke scorer alverden, så scorer den ikke alverden.

Skulle jeg så pive over, at mit gamle Geforce 3 ikke scorer 10.000+ 3Dmarks, fordi at programmet ikke er optimeret?! Det nytte jo ikke noget, at smide argumentet om, at de "programmerne ikke er optimeret" - det ændrer stadig ikke på det faktum, at hvis man går ud for at købe et givent produkt, vurderer man ud fra de forudsætninger div. tests opstiller, da de nu en gang afspejler den ydelse der er at hente.

Hvis du seriøst mener, at HWT.dk kun er ude på at smadre AMD og AMD's produkter, så bør du finde et andet sted at skrive. Ikke alene fordi du ikke er vellidt, men fordi du skriver på vores forum, og derfor bør indordne dig under de respektive regler.

Jeg gad godt se dig gå ind på en politistation og råbe op om, hvor urimeligt det er, at man ikke frit må kopiere beskyttet indhold. Så kan det være du får lov til at gå selv, eller så låser de dig inde. Den opførsel du har udvist indtil videre, kan kun henlede tankerne på en celle med bløde vægge og en skjorte med meget lange ærmer.

Så er det vist sagt på den pæne måde.

At du er uenig med vores tests og holdninger er éen ting, men når du direkte beskylder os for at være løgnere og svindlere, så bliver jeg sgu harm. Når du derefter forsøger at bilde folk ind, at vi ikke aner en døjt om hardware, så kan jeg til gengæld blive rigtig sur.

Du tror måske bare, at vi er folk der er hevet tilfældigt ind fra gaden, får stukket et vilkårligt stykke hardware i hånden med kommentaren: "Find selv på nogle tal", for så er du sgu dummere end jeg havde regnet med. Jeg læste godt din tråd i et andet forum, hvor du atter en gang forsøger at køre din smædekampagne imod HWT.dk - men hvorfor gør du så ikke det samme mod Anandtech, Tomshardware og de andre store sites? Som overni købet anvender langt de samme programmer som vi?

Er der en specielt grund til, at du kun går efter benene på HWT.dk?! I så fald, så har du spillet fallit. Du vil aldrig få en udtalelse fra HWT.dk om, at vi synes AMD er noget lort. Vi kan kun køre nogle tests, og konkludere ud fra de givne resultater. De resultater vi kommer frem til, står vi til gengæld inde for, da de hverken er opdigtede eller fejlagtige, som du så ivrigt forsøger at antyde.

Vi elsker hardware, uanset om der står ATi, AMD, nVidia eller Intel på. Vi går efter produktet med bedst ydelse og potentiale til prisen, og når vi snakker toppen af poppen, så hedder producenten pt. Intel, og indtil AMD får taget sig selv lidt ved nakken, er der intet der kan ændre på dét.

Når vi snakker mid-range, low-end og OEM, så har AMD en lang række interessante produkter, og især deres Turion (X2), har været en god konkurrent til Intels Centrino-dominans. AMD hænger med røven i skorpen, og det er prisværdigt at ville støtte dem med liv og sjæl. Men at kalde alle andre for ignoranter og løgnhalse, er sgu at træde godt og grundigt over stregen. Det er så langt over stregen, at stregen er en prik for dig.

Kvist1992 er en knægt med en kærlighed for produktet, og det kan man kun elske. På mange måder, så minder han om mig i RD-tiden, hvor ingen andre troede særlig meget på RD-RAM. Men jeg vidste også bedre. Også selvom 3Dmark2001SE var uenig. Også SiSoftware SANDRA var uenig, men de tal kunne ikke opveje den ekstra ydelse der var at hente når jeg kørte med 3DsMax, Maya eller Vue d'Esprit.

Så på mange måder kan jeg godt forstå Kvist1992. Men hvor hans kamp er på det jordelige og fornuftige plan, har du da godt nok jokket i spinaten. Jeg fatter ikke hvorfor du er så ihærdig, og især ikke - hvis du virkelig hader HWT.dk og crew'et - hvorfor du bliver ved med at vende tilbage hertil. Det er nærmest som en sekt, hvor dit evige korstog er at omvende de vantro, men det lykkes bare ikke særlig godt.

Folk herinde er ganske fornuftige, og kan sagtens læse flere anmeldelser end lige dem der er at finde på HWT.dk. Når du siger, at vi allesammen lyver, ville jeg vælge at tolke det som en grov fornærmelse, da du stempler os alle som imbicile tosser der ikke kan finde hoved og hale på computer og i øvrigt bare følger flokken.

Det er korrekt, at man fra tid til anden skal stille sig op imod flertallet. Men af og til, så skal man også bare stikke fingeren i jorden, sætte sig ned i hjørnet og holde sin kæft. Når AMD endelig kommer ovenpå alle strabadserne, måske enddog erhverver tronen atter en gang, så er vi ved at være så langt henne, at din "Ha! Jeg fik ret!" - måske bliver en hul og tom sejr.

De fleste af os er ikke kun entusiaster, men vi hjælper og rådgiver dem i vores nærhed. De fleste som selv har et fint Intel system, står ikke af vejen for at anbefale et godt og billigt AMD-alternativ, til personen der måske bare bruger computeren til mail, billeder osv. Der er forskellige behov, og gudskelov, så er der også forskellige processorer/hardwarekonfigurationer der passer til disse behov. Om det er AMD eller Intel, er sgu ikke så vigtigt for de fleste af os. Men når vi siger, at Intel pt. er bedst, så snakker vi toppen af poppen og ikke samtlige Intel processorer helt tilbage fra 386-dagene.

Du udtaler dig om ting du ikke har forstand på, og når man gør den slags, og stædigt bliver ved, så kan man godt ende med ridser i lakken. At du ikke vil indrømme at du er irriterende, en pestilens og generelt træls at se/høre på, må du selv ligge og rode med. Men når du spreder galde i et velfungerende og lystigt forum, så stopper festen sgu!

Dnope2

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 03:15:28
Svar/Indlæg:
6/0
#53 Er forum der har brug for at moppe folk, er ikke velfungerende - Resten af det du har skrevet er en masse om en masse som sikkert ikke er vigtigt, under alle omstændigheder har jeg valgt at prøve at finde det i din text der lige så vigtigt ud - guderne må vide hvad der eller skjuler sig i din lange text, hvor du sikkert roser crew til skyerne...

Hvis jeg ikke har forstand på computere, så findes der ikke mange her inde der har forstand på computere - Så kan jeg ikke se hvorfor nogen folk skulle skrive, de fleste ved jo ikke noget om computere her inde så.

Godt du kan ligge dig selv ud som den kloge, synd du ikke kan leve op til det - Du har gentagende gange vist at du er socialt underudviklet, ved ikke at være med til at stoppe mopningen af de få som i synes det er så fedt at jagte og især kvist.

Og du har da ofte udvist din manglende EDB viden - Hvordan det her forum kan undgå kritik på resten af nettet er mig et under... Men svæv du bare vidre i dine Intel fantasier - Jeg kom kun lige for at PRØVE at hjælpe kvist med den sadistiske for for underholdning som nogen af jer har, ved at moppe ham. Og kvist er ikke klar over jeg er her inde, han sover sikkert - Ikke ham der har bedt mig komme.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 03:26:27
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #54

Hvis du betragter oplysning af facts, som mobning, så skal du ikke gå ud i den virkelige Verden. Endnu en gang, vil du ikke konfronteres med det jeg skriver. Du beskylder os for at være for kortfattede og ubegrundede, og når du så endelig får sagen for, så kommer dine trestavelsesevner til kort. Det er sørgeligt.

Som jeg også skrev i mit forrige svar, så kan kommentarer som: "..., de fleste ved jo ikke noget om computere her inde så. " - kun tolkes som en fuldendt fornærmelse af de folk der bruger dette forum. Topmålet af arrogance må da være, når man mener at man er klogere end alle andre 😐

Jeg har aldrig "jagtet" Kvist1992, og at kalde mig for " ... socialt underudviklet " - kan kun tolkes som et udtryk for, at du er løbet tør for argumenter om hvorfor vi alle skal forherlige Phenom, og i stedet begynder at svine mig som person. De som kender mig og har mødt mig IRL, vil nok næppe kalde mig for "indadvendt" og "socialt underudviklet", så du rammer forkert igen. Hit 'n' miss/spray 'n' pray , er en dårlig taktik.

Jeg er da ked af, at du mener min "EDB viden" er manglende. Du har fuldstændig ret. Jeg er en nar til Excel, Word, PowerPoint og DataBase har aldrig rigtig sagt mig noget. Så touché dér fik du mig... eller no'ed 🤣

Jeg håber ikke, at ovenstående er for langt og for svært at læse. Såfremt det er tilfældet, skal jeg gladeligt bøje det i neon, skære det ud i pap med skeer og tune din knaller til ræs på molen.

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 03:30:38
Svar/Indlæg:
20170/383

det er ufatteligt at du tillader dig at kalde Allan socialt underudviklet, der må sgu godt nok være noget fuldstændigt galt oven i hovedet på dig??? Men tror jeg vælger at grine af dig.

Er dette en mobning af Kvist ?? jeg synes det ikke, for han tillader sig selv at være småprovokerende i sine udtalelser til tider.. Ikke at det tillader at vi skal tale ondt til ham, men min mening er at han selv er ude om det, for det meste.

Derimod dig.. kan ikke finde ord for det. Du er dummere end vådt bølgepap. Alene dine kommentar "Hvis jeg ikke har forstand på computere, så findes der ikke mange her inde der har forstand på computere" siger jo alt om dig. Du må dælme være glad for dig selv.

Er det på grund af din kæmpe store Computerviden at din hjerne ikke er i stand til at skelne så mange ord fra hinanden ?? for så giver det hele jo pludselig meget mere mening.. Hil Dennis (the menace), vores nye Computer orakel. 🤡 🤡

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 03:54:46
Svar/Indlæg:
2357/72
Shit, en hidsig tråd det er blevet til...men interressant er den da! 🙂
Hvordan udvikler en diskussion om to forskellige processor-typer sig til de her verbale slagsmål? Jeg kunne da bedre forstå det hvis det drejede sig om hvad der er bedst, pop eller heavy...for det er da klart heavy! 😀 😎

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 05:50:14
Svar/Indlæg:
1915/57
#57 HEEELT ENIG 😀 HEAVYYYY 🤣

palle

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 07:23:19
Svar/Indlæg:
2307/37
Kors i skuret en tråd :no:

Fanboy'isme stinker, og der da nok visse personer herinde, som moderatorene burde give en høflig henstilling om almindelig god opførsel. Kvist1992 er en meget ung knægt, der stadig har meget at lære (jeg ved det, da jeg personligt har måttet redde hans 8800 GTS efter et af hans mislykkede BIOS eksperimenter). Men der har de fleste af os jo været.

Jeg kan kun opfordre Kvist1992 til at overveje indholdet af sine tråde en smule mere, MEN til den håndfuld brugere, der ynder at bruge hans tråde til at drille og nedgøre ham, kan jeg kun sige SKAM JER. Hvis I ikke har noget fornuftigt at tilføje, så ignorer da for helvede tråden og skriv i stedet for i de tråde, der har relevans for jer.

Som en af de efterhånden meget gamle brugere af dette forum, kan jeg kun opfordre crew'et til at bruge lidt kræfter på i den kommende tid at PM'e advarsler til de brugere, der misbruger ytringsfriheden her på forummet, så vi igen kan finde kammertonen og få lidt mere relevans i trådene.

Og til Dnomi/Dnope2: Kravl venligst tilbage under den sten, hvor du af uransagelige årsager følte dig nødsaget til at stikke snuden frem fra. Du bidrager ikke med noget positivt i dette forum.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 08:14:52
Svar/Indlæg:
14079/622
Hej Dnomi. 🙂

Poster du mere af dit ævl, fjerner jeg det.
Der er ingen herinde, der gider høre på dig, så det er unægteligt til sidens eget bedste, at du ikke er herinde - også dit eget, da du efter eget udsagn ikke bryder dig om siden.
Du har påvist nul og nix gennem din tid som Phenom-"ph"anatiker. Alle ved det, alle kan se det, med undtagelse af lige dig.
Du prøvede sågar på HOL at svine HWT til. Men også dér var folk ved at brække sig af grin - dine argumenter, eller mangel på samme, er cirka ligeså gennemhullede som schweizeroste.

Tråden er låst - jeg understreger endnu engang, at vi ikke gider de her eksalerende fan-boy tråde.

Og Kvist1992, jeg håber du tænker bedre over indholdet af dine tråde fremover. Det bør du i hvert fald.