Groft fuppet i privathandel - Hvad nu?!?

Diverse d.  29. april. 2008, skrevet af AndemadDK
Vist: 1671 gange.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 20:56:04
Svar/Indlæg:
59/9
Hvad gør man hvis man har solgt noget, hvor man aftaler bankoverførsel og det aldrig finder sted efterfølgende uanset hvad?

Jeg har personens oplysninger og en underskrevet købskontrakt - men personen er stukket af og har stukket løgnhistorier på løgnhistorier og aftalt en masse andet, som aldrig er sket efterfølgende. 2 aftener i træk, skulle vi have mødtes og have kontanter istedet. Aldrig dukkede han op. Første gang med en undskyldning (trods utallige sms og opkald) - anden gang lod han til at komme, blev forsinket - dukkede aldrig op (og ingen opkald overhovedet).

//Overskrift redigeret. undgå venligst at bruge CAPS - Season88
anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 20:58:44
Svar/Indlæg:
5891/423
politi?

season88

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:00:23
Svar/Indlæg:
1221/95
Har du/han udvelsket en vare eller penge?

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:00:38
Svar/Indlæg:
2440/66
sådan som jeg læser dit indlæg, så har du ikke nogle penge på spil?

at købere ikke dukker op selvom man har en aftale sker jo i ny og næ. that's life.

MartinRos

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:00:57
Svar/Indlæg:
3907/73
Kan du ikke bare sælge til en anden?

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:01:55
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg havde taget ud på adressen og hilst på ham. Kan jo være, at han er en 14-årig knægt uden styr på noget?

Evt. kan du jo true med en politianmeldelse. Kan være, at det får ham ud af sengen :yes:

EDIT: Hvis der ikke er gået penge eller vare den ene eller anden vej, så bare drop ham!

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:08:02
Svar/Indlæg:
3577/353
Kan ik se noget i det hvis du stadig har varen så sælger du den bare til en anden

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:10:19
Svar/Indlæg:
7263/260
Altså som jeg forstår det, så er der ingen penge indblandet?.Drop ham og sælg det til en anden.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:11:54
Svar/Indlæg:
2357/72
Det lyder da umiddelbart til at #0 er blevet snydt for enten en vare eller penge...eller hvad?

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 21:26:37
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg opfatter det som om at #0 har sendt sin varer til køber, med en aftale om at der skulle overføres penge når varen var modtaget / sendt, men at køber så har undladt at sende pengene... hvor og hvad har du handlet med... er det en her på siden, for så kan det jo være en som er kendt for at snyde...

freethinker

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 22:03:01
Svar/Indlæg:
91/7
Ja, som sagt før - Politi. Advar ham først og se om det får ham ud af sengen. Er dette ikke tilfældet så gør alvor af din advarsel og anmeld ham. Held og lykke

TB

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 22:55:46
Svar/Indlæg:
767/51
#10 comon en politianmeldelse for hvad - max 1000 kroner??

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 23:21:44
Svar/Indlæg:
3065/208
#0 Hvornår indgår man en købskontrakt, før eller efter en handel?

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 23:23:50
Svar/Indlæg:
3532/303
#11 Det er sgu mange penge når man er på su :s

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 23:34:59
Svar/Indlæg:
1375/88
#11 Hvor kom de 1000,- lige pludselig fra?
@ all #0 har "kun" oprettet indlægget, aldrig svarret på nogle af de ting der bliver spurgt om. Så vi kan jo ikke vide andet end det han nævner der.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
29-04-2008 23:43:17
Svar/Indlæg:
59/9
Hov - sorry for caps :(

Lad mig forklare. JO, han fik varen ved personligt fremmøde og købskontrakten blev netop indgået, da han ikke lige kunne have kontanter med da vi mødtes, men at jeg kunne få alle oplysninger for at sikre handlen,

Derfor ville jeg sikre mig i hoved og mås, så vi lavede købskontrakt med CPR og det hele.

Det er 4.000 kr det drejer sig om - plus at jeg har brugt flere dage på at møde ham personligt. Sagen var, at han ville overføre så snart han kom hjem - det sagde han at var sket. 1 uge efter - stadig ikke noget, og der kommer svar på, at der har været problemer med banken. Sandsynligt, og jeg siger: Fint så hæv pengene og mød mig.

Dette skulle han angiveligt have gjort, og herefter har han stort set ikke givet lyd fra sig og har kun været til at fange når jeg hele tiden ringede fra nye telefonumre :(.
Har brugt hele aftenen i aften på at vente på at mødes med ham, og har kimet ham ned da han ikke ankom til tiden - eller en time efter. Han gav INTET lyd fra sig proaktivt.

Jeg er pisse både af pengene og princippet, og på den måde, at han flere gange har ladet mig tro at alt var i orden og at det skulle blive løst.

Nu viser det sig, at han nok har opgivet en falsk bolig-adresse.

#10 > POLITI
Ok - det var også min tanke. Men hvordan gør man reelt. 112 er nok ikek svaret :) - og man ringer vel ikke blot til 3338 1448 agtig? Hvor henvender man sig step by step?

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2008 23:50:45
Svar/Indlæg:
2357/72
#15 Jo, du ringer simpelthen til din nærmeste politigård og siger du vil anmelde en gut for bedrageri. Btw, er det en bruger her inde fra? Det kunne jo være der var nogen der kendte ham. Et brugernavn må være nok, så kan folk pm'e dig hvis de ved hvem han er.

Plexah

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:04:07
Svar/Indlæg:
216/15
Jeg kan tjekke om det CPR nummer du har fået er et opdigtet eller om det reelt kan eksistere. Det kan tjekkes via en matematisk algoritme. Hvis du ikkevil sende nummeret til mig kan jeg prøve at forklare dig hvor du selv kan gøre.

Hvis nummeret eksistere og det ikke er ham selv kunne man jo forestille sig det er en han kender.

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:11:45
Svar/Indlæg:
8555/439
find ud af hvor han bor,der efter fotælle du ham,at hvis han ikke stille med pengene,sælge du dit Gæld bevis,og så bliver det ham nok langt dyre 😉

Det er også en måde,at løse det på.

der er nok et par kunder på Chimpansen,så lige hvor du var fra.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:20:18
Svar/Indlæg:
2357/72
#18 Nu skal han nok lige passe på hvem han "sælger" gælden til...det kan hurtigt blive en træls sag. Men #0 har da et tlf.nr. på ham. Hvis det var mig havde jeg ikke ventet så længe...man kan jo osse bede pænt om sine penge med et boldtræ i hånden. 😀

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:24:43
Svar/Indlæg:
59/9
#16 - kanon. Tak :)

#17 - Umiddelbart har jeg selv gjort det samme og taget andre metoder i brug, og navn og CPR stemmer overens. Men om det er opdigtet sammen, ved jeg ikke. Men tror nu den er god nok, og at han derfor hænger på en købskontrakt. I værste retslig fald, kunne man forestille sig det blev ord mod ord i retten? Han kunne jo sige, at jeg HAVDE fået penge?

#18 - Sælge gældsbeviset? Kan du uddybe, for jeg er ikke helt med. Jeg har en underskrevet købskontrakt - kan godt lige vise den her:

Da jeg grundlæggende tror på det ærlige i mennesker og ikke vil skade mere end højst nødvendigt, har jeg valgt IKKE at hænge manden ud herinde så længe det er ikke er afklaret hvad næste skridt er. Derfor er han også censureret på kontrakten.

Jeg HAR googlet ham rundt og han er nærmest helt ukendt for internettet og fora.

Måske er det en ide, at fortælle ham at jeg har ALT det krudt der skal til for at gå rettens/myndighedernes vej - men at jeg da heller blot vil have enten penge eller computer (i samme stand) tilbage og lægge det hele bag mig. Det KAN jo være han blot er et kvaj men ikke decideret ond?

Men ja - jeg vil gerne se om jeg kunne komme i kontakt med ham - opnå en løsning - men jeg gider jo hverken vente eller få overført pengene. Det sker jo åbenbart ikke og det er til grin hvis jeg lader mig danse efter hans pibe igen uden at få noget lyd fra ham....

Kunne selvfølgelig besøge ham, nu hvor han angiveligt HAR hævet penge og derfor både har computer og penge....

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:30:24
Svar/Indlæg:
2357/72
#20 Ja, hvis du kan finde ham, så opsøg ham sammen med et par venner...ikke for at lave ballade, men man ved sq aldrig hvad det er for nogle typer der laver sådan nogle numre. Send en besked til ham nu om, at han har frist til imorgen enten at komme med pengene eller pc...ellers går den videre til politiet!

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:30:46
Svar/Indlæg:
59/9
Nå ja - jeg ønsker på ingen måder at hævne mig korporligt eller materiel skade. Jeg vil gerne bryste mig af, at være et bedre menneske end de, som fupper mig.

Det er trods alt ALDRIG sket for mig før, så hvis dette ender med at jeg står tilbage fuppet, bliver det første gang. Men det er ikke min intention at skade ham personligt hvoraf jeg både skal kun leve med mig selv efter - og dels selv kan sætte ham i en position der kan skade mig retsligt: Det er 2 skråplaner jeg IKKE vil ud på.

Men når dette er sagt; nægter jeg at hemle førend retfærdighed sker fyldest - og hvis dette kræver adskille juridske processer, masser af research og konstant forsøg på at gøre hans liv mere besværligt: så er det det, der skal til. Men det skal ske rettens vej.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:31:45
Svar/Indlæg:
59/9

Jeps - tak!

PS: Fedt at se, så mange natteravne som mig selv :)

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:37:40
Svar/Indlæg:
2357/72
#23 Hehe...det er da osse lige til at blive holdt vågen af, med sådan en historie her. Håber da det hele løser sig. 🙂

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:39:44
Svar/Indlæg:
59/9
Skal da nok holde opdateret, uden at overdrive.

Når i siger "Sælge gæld" - så er vi ude i kriminalitet eller?

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:40:42
Svar/Indlæg:
2357/72
#25 Det skal du holde dig langt fra...

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 00:43:00
Svar/Indlæg:
8555/439
næ du får din penge,men andre driver dem hjem på ders måde. så skal du ikke tænke på det mere.
man ser stadig,at folk køber gæld på DBA,nogle gange.
du kan også gå rettes vej,helt op til dig selv 😉

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:43:01
Svar/Indlæg:
59/9
# 26 - præcis. Ligesom i mit indlæg #22.

Det er jo "kun" penge - ikke ligefrem mine børn eller kone det gik ud over.

Men kunne man bare snakke ham til fornuft - hvad ville en løsning være? Jeg tør ikke stole på at skulle vente på ham et sted igen. Det løb er kørt. Jeg har umiddelbart ikke den rette adresse på ham, og han er sikkert ikke frisk på at jeg kigger forbi, uanset hvor reelt jeg mener, at ikke vil skade ham fysisk.

Jeg vil bare have min penge. Fair and square.
Overførsel - ja, der har jeg også været. Den holder heller ikke.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 00:46:44
Svar/Indlæg:
59/9
#27 - Tak tak :) - værdsætter at I alle er så hjælpsomme, uanset hvad! tak, gutter! Jeg følte mig sgu alene og sur idag..

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 01:02:37
Svar/Indlæg:
2516/381

Har været der.. kender det,, det var dog kun 400kr, og jeg var køber, fik ikke den vare jeg betalte for,, og sælger var en LORTE MØJ UNGE.. betalte med bank overførsel..

Så ved mig var det lige omvendt,, og allevel lidt det samme, fik dog aldrig pengene tilbage,, selv efter lang skriveri,, men ved dig handler det jo om lidt flere penge,, så giv ikke op,, ALDRIG, stå fast på din ret,, og bliv ved til du får dem,, som du selv er inde på, gå rettens, vej, ,

Men er det en her fra siden??

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 01:53:46
Svar/Indlæg:
2600/84
#alle

nogen der gider forklare mig den med at sælge gæld? Det har jeg ikke helt fattet
Og btw, Anders, så har du glemt at censurere dit eget efternavn, anden gang det stod på papiret :) Hehe, ikke at jeg kommer og banker dig 🙂 Hehe, der står også 20008... var det en beta version eller? 🙂

Den addresse du fik, VAR den falsk, eller? Fik jeg ikke helt fat i.

Du må jo bare gå rettens vej hvis det er, men du kan jo have ret i, at det ender med at være ord mod ord.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 02:50:54
Svar/Indlæg:
10398/435
#31,

Man finder en "rocker-type". Siger at han kan købe gælden for eks. 2000kr. Derved får man selv hevet de 2000kr hjem og "rockeren" tjerner selv 2000kr. Han overtager så ansvaret for at inddrive gælden.

Men jeg tvivler sgu på det gøres ved så "små" beløb..

Jeg forestiller mig at man sælger en gæld på 30k for 20k.. nok noget i den størrelsesorden.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 03:37:39
Svar/Indlæg:
2357/72
#32 Du behøver ikke pakke det ind ("rocker-type"). Altså, man finder en rigtig rocker til at inddrive gælden. Når han så har kvast knæskallerne på modparten, får man sikkert besøg af politiet og det resulterer i, at man skal vidne i retten mod rockeren hvilket udløser en "dumme-bøde" på 20 gange det oprindelige beløb osv Så kører møllen ellers derud af...
Man skal bare ikke have penge i klemme med de folk, så lad være med overhovedet at tænke i de baner!

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 04:31:23
Svar/Indlæg:
10398/435
#33, det var nu ikke for at pakke det ind, men for at signalere en type. En person fra mafiaen er jo ikke en rocker, men nok lige egnet til at inddrive gæld.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 04:57:30
Svar/Indlæg:
2357/72
#34 Det kan du da have ret i...de er nu samme slags personer, de går bare klædt forskelligt. Det var osse bare lige for at understrege at man ikke skal begynde på den slags metoder. Jeg tror vi er enige.

Dan-Erik

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 05:58:59
Svar/Indlæg:
180/35
Synes det er skræmmende at folk kan opfordre til "rocker-inddrivelse".

Hvis jeg ejede denne side ville jeg tage de personer, der forklarer/opfordrer til denne type for kriminel aktivitet, til en seriøs samtale, muligvis en politi anmeldelse.

Fra mit eget synspunkt er det en utroligt udemokratisk måde at løse problemer på. Ærlig talt er det en flok forkælede møgunger der opfordrer til selvtægt.

I er så voldsomt heldige at have adgang til et velfungerende retssystem. I har en grundlov der sikrer jer rettigheder som afrikanske minoriteter ikke engang kan forestille sig eksisterer. Hvis i opfordrer til selvtægt går i imod alle de rettigheder i selv udnytter (ytringsfrihed) og intet pisser mig af som folk, der ikke tager grundloven seriøst!!!!

Den eneste rigtige måde er at anmelde ham til politiet og hvis det kommer til det fører en sag i byretten.

Stud.Jur.

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 07:05:04
Svar/Indlæg:
1375/88
#36 Der er da ingen der har opfordret til selvtægt. Der blev forslået at sælge gælden.
# 32 #33 Man kan også sælge til personer/firmaer som ikke indriver med vold eller trusler om vold, eller andre ulovligheder.
Der findes rent faktisk mennesker der har råd til, at vente i længere tid på at få inddrevet gælden. De fleste er kendt under navnet "inkassofirma", hvoraf mange er drevet af advokatvirksomheder.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 08:11:11
Svar/Indlæg:
59/9
# alle

Såså guys :)

Fik vist forklaret i indlæg 22 at "alternativ gældsindrivelse" IKKE kommer på tale. Synes ikke tråden skal handle mere om dette, da det IKKE er min hensigt at gøre ting som er kriminelle.

I mine øjne, er han den eneste kriminelle hvis han ikke er til at snakke med, og det kommer han til at bøde for - rettens vej. Somehow or somewhere. Men retfærdighed skal ske fyldest; og dette vil jeg have gjort ordentligt. JEG skal kunne leve med mig selv.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 08:50:32
Svar/Indlæg:
1581/5
hvad med at opsøge ham på hans adresse og snakke med ham? når i har kunnet mødes en gang er der vel ikke så langt?

man må da gå ud fra at han hellere vil løse det uden at du behøver indblande retsvæsnet.

Remmo87

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 10:00:14
Svar/Indlæg:
264/36
Jeg syntes du skal gøre begge dele. Anmelde ham for bedrageri og også opsøge ham på addressen :)
Gør alt hvad du kan.

Håber det hele går i orden!!!

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 10:20:10
Svar/Indlæg:
2676/147

Ja, der har jeg desværre os været.

Jeg synes det er ok at holde køber anonym, men hvis du ikke hører fra ham i længere tid, og det er en bruger herfra, så synes jeg helt ærligt at du skal komme frem med det brugernavn, så vi andre ikke havner i samme situation :no:

I min sag var jeg så "heldig" at vedkommende stod frem selv her på siden, men det var nu heller ikke så alvorligt 😕

Held og lykke med det, og ja, selvtægt er noget "puha" 😳

-Tahiti

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 11:13:36
Svar/Indlæg:
59/9
Ja - han er umiddelbart ikke en bruger her på siden.

Men jeg ved ikke om jeg overtræder privatlivets fred ved at lægge alle oplysninger jeg har om ham, ud. CPR, Adresse (hvis den ellers er rigtig), osv..

Tanken har strejfet mig...men

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 11:51:19
Svar/Indlæg:
2388/52
hvad var det han skulle købe eller du skulle købe?

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 11:59:07
Svar/Indlæg:
2676/147

Læs tråden ;)

Han har solgt manden en tablet PC, men aldrig modtaget pengene ( 4000 kr. )

Det tror jeg måske du gør 😕 Hvis han ikke er bruger hér, så kommer det vel heller ikke os ved hvem er ... 🙂

-Tahiti

finger

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 12:04:09
Svar/Indlæg:
571/106
Det er meget enkelt.

Ring til nærmeste politigård og anmeld ham for bedrageri. Så skal du nok få dine penge eller din vare tilbage.

Så simpelt er det.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
30-04-2008 13:50:59
Svar/Indlæg:
2458/91
Tror desværre ikke at et opkald til politiet vil gøre nogen gavn. De vil nok syntes det er dumt at du har afleveret produktet og skrevet under uden at have fået pengene. Du skal på ingen måder regne med at politiet kontakter han. Prøv at tænk på alle dem der skylder teleselskaberne penge.... politiet render sgu ikke rundt og opkræver dem, det har de ikke tid til. De kommer dårligt nok ud til en hvis man har haft indbrud.

Jeg tror ikke engang de gider notere det.

Du kan vælge mellem at opsøge ham personligt, eller blive ved med at forsøge at få fat i ham via tlf eller e-mail osv. Du kanevt TRUE med politiet....

Så ved du også til næste gang at man ikke skal stole på fremmede... :no:

Men det er fandme øv...
Nå ja... og en hver offentliggørelse af personlige oplysninger i forum, vil blive fjernet med det samme.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 14:28:06
Svar/Indlæg:
59/9
Politiet ville GERNE se ind i sagen - havde ret mange håndgribelige beviser. Så næste skridt er som følger - som de anbefalede:

Jeg har givet ham til weekenden (idag+fredag) til at overføre (skrev en sms til ham) og ellers vil vi tage sagen videre. Jeg fik flere oplysninger om ham (endda hans fulde navn som han ikke havde opgivet) samt flere adresseoplysninger. Der var både på fyn og sjælland - og forklaringerne samt sms-samtalerne som jeg selvfølgelig har gemt, var tilpas mistænksomme til, at Politiet var med.

Nu må vi se, om han ønsker at stoppe det selv - eller vi skal tage det derud. Jeg er ihvertfald sikker på, at han ikke slipper godt fra det.

Men skal nok lige update videre :)

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 14:36:22
Svar/Indlæg:
2357/72
Det lyder fandme godt...så må vi sgu håbe han får sig en ordentlig lærestreg! Han kan få en betinget fængselsstraf for det dér.

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 14:44:31
Svar/Indlæg:
3233/128

Ingen tvivl om at han ikke skal snyde dig, men du har lidt selv skylden ide du sælger uden at få penge eller dokumentation som du kan bruge. Yderligere mere kan du ikke få noget ud at at gå rettens vej da beløbet for retssagen bliver for stort.

Det korte er: giv ikke køber varen uden det er betalt. Send ikke noget uden du har pengene først. Så er du ude af de problemer en anden gang. 🙂

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 14:49:07
Svar/Indlæg:
2357/72
#49 Han har da masser af dokumentation?! Det er derfor politiet vil gå ind i sagen. Desuden er der tale om bedrageri/tyveri og det er omfattet af straffeloven, så en evt. retssag vil blive ført af politiet. Det kan derimod være sværere at få krævet pengene ind, selvom han bliver dømt. Men er sagen grov nok kan man få bevilget fri proces.

Edit: (så lige kommentar i #36)

Hvis du er stud. jur. så skal du nok lære at læse det hele igennem inden du udtaler dig, ellers får du da smæk i retssalen. Der er INGEN der opfordrer til selvtægt...tværtimod bliver der da taget kraftigt afstand fra den slags (læs #33). At tråden kørte lidt af sporet på et tidspunkt, og der blev forklaret hvordan det nogen gange bliver gjort ude i samfundet er da en helt anden sag. Helligfrans! Du skal fa.... ikke kalde folk for "møgunger" hvis du ikke engang kan forstå indholdet i en tråd som denne.

//Møgungen

Anonym202012169657

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 14:58:30
Svar/Indlæg:
52/8
#dem som foreslog at møde om med bat eller sælge gælden,
bare husk på det også lige så godt kan give bagslag, som hvis du har mødt op og sagt til ham at "du ville gøre et eller andet gå amok eller finde en der kan vhis du ikke får dine penge" og derefter så politiet snakker med ham, kan han jo så fortælle den historie og sige han var bange og følte sig truet på livet og derfor ikke kontaktede dig tilbage.

og derved har du så vendt hele sagen mod dig selv.

så selvom man er godt sur, ikke nok ikke ville gøre noget ud af det men bare skræmme lidt, skal man passe på med den slags hvis det ikke virker eller man ikke er en "bølle" ;)

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 15:05:43
Svar/Indlæg:
3233/128
#50 Ang dokumentation mener jeg dokumentation som viser at pengene 100% er blevet overført så de kommer 2 dage efter m.m.

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 15:14:01
Svar/Indlæg:
2357/72
#52 Altså, hvis pengene ikke er gået ind på hans konto på fredag, vil politiet gå ind i sagen. Det er da sådan jeg læser det. De gider helt sikkert ikke at gå ind i en sag uden hold i, så jeg er da sikker på de har vurderet beviserne til at være tilstrækkelige. Han kan jo bare gå ned i en filial af #0's bank og sætte pengene ind, så det registreret i samme sekund.

finger

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 15:39:16
Svar/Indlæg:
571/106
Lad mig endeligt høre hvordan det ender.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 16:59:04
Svar/Indlæg:
1915/57
Ellers må man jo ofrer de kroner det koster at få en advokat til at skrive et brev.Det gør nogen gange underværker bare folk ser brevhovedet 🙂

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 17:24:26
Svar/Indlæg:
1889/115
Spændende tråd..

Vi vil ha slutningen! 😀

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 17:55:17
Svar/Indlæg:
10398/435
#50, der refereres til #18 hvad det angår selvtægt.

Selvom det ikke direkte er en selv som gør noget, så er det stadig selvtægt da man vælger at tage sagen i egen hånd, frem for at gå til politiet.

#36, 1 person nævner muligheden som løsning. du behøver ikke at hidse dig sådan op.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 18:21:00
Svar/Indlæg:
59/9
#55 - Jeps - har advokat i familien og flere herinde som er rigtig gode til at komme med råd, så det kan også køres i retten. Det er dem som giver råd om at politiet kan klare det - men skulle beviserne ikke være stærke nok, så kan advokater tage over... Men det tror jeg nu de er, da jeg har samtlige msn beskeder logget og gemt samt samtlige sms beskeder. Og de viser tydeligt hans hensigt til at komme og betale - og min arrighed, da han aldrig dukkede op.

Der er simpelthen en fin sammenhængende dagbog jeg kan printe ud :)

Nu ser vi - han skal overføre senest fredag, sagde politiet - var der ikke kommet noget der, så har jeg et møde med en flink fyr fra stationen som er vant til dette her :)

Teresa

Moderator
Tilføjet:
30-04-2008 18:26:18
Svar/Indlæg:
2458/91
Det var sgu da vildt og kanon for dig at de gør det....

Min nabo havde indbrud for nogle uger siden. Fik stjålet flere computere og kontoradstyr. Politiet gad ikke engang komme... de sagde bare "Ring hvis du finder DNA-materiale fx. blod, så kigger vi forbi".... 🤣

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 18:34:47
Svar/Indlæg:
4018/217
Send en rykker hvor i der står så frem du ikke betaler denne rykker vil du blive ind berettiget til RKI til modtageren af varen...
Private kan også sende andre folk i kløerne på RKI

Darth

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 20:52:51
Svar/Indlæg:
813/49
Det er sgu næsten bedre end Anna Pihl det her. Glæder mig til at følge med, og håber søren-sjaskeme at det løser sig til det bedste for dig.

AndemadDK

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 21:33:45
Svar/Indlæg:
59/9
#61 - Hehe! Det kunne da være en ide - men tvivler på at det lader sig gøre?

Anonym20180621

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 22:25:53
Svar/Indlæg:
438/15
Lol - velkommen til endnu et afsnit af "Forbrydelsen - HWT edition" 🤣

Folk er så underholdnings fikserede nu for tiden 😐

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 22:34:53
Svar/Indlæg:
5891/423
#63 kom nu gamle... uden sjov ville alt være nedern..se lyst på det...

#0 Hvis du kendte hans ip adresse kunne du bare hacke ham og lave et pp up screen hvor der står betal betal betal 😛 😀

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 14:16:27
Svar/Indlæg:
2357/72
Er der sket noget i sagen? 🙂
Skal han dele celle med Peter Lundin eller noget? 😀

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 14:54:38
Svar/Indlæg:
1178/88
Eventuelt dødsstrag 😲

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 14:58:04
Svar/Indlæg:
2357/72
Ja, jeg er normalt imod dødsstraf, men bliver man snydt i en HW-handel burde man måske genindføre hjul og stejle! 🤣

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
06-05-2008 15:15:23
Svar/Indlæg:
2600/84
haha :D

Send ham sådan et riddle-brev med forskellige farvde bogstaver klippet ud af en avis, hvor der står hvor længe han har igen ... det skal nok betale sig :D

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2008 17:07:22
Svar/Indlæg:
5891/423
#68 eller ring til ham og sig "seven days" 😛

Lohse

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2008 13:01:51
Svar/Indlæg:
1178/88
Hvis han ikke hopper på den, kan du jo bare sige du har en besked til en anden i huset og stave det for ham :D

Just like Scary Movie 🤣