Albert Hofmann er død

Hyggehjørnet d.  30. april. 2008, skrevet af Darth Nissan
Vist: 1446 gange.

Darth

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 20:32:39
Svar/Indlæg:
813/49
Albert Hofmann er død. Han er mest kendt som opfinderen af LSD. Han blev 102 år gammel, hvilket må siges at være en pæn alder.
season88

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 20:35:13
Svar/Indlæg:
1221/95
Ok? 😕

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 20:36:31
Svar/Indlæg:
6181/270
øhh??? okay kender ham ikke

Nivlek

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 20:37:10
Svar/Indlæg:
187/22
Er det ikke snart et stykke tid siden, jeg syntes jeg læste om det for et par måneder siden. 😎

Remmo87

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 20:38:04
Svar/Indlæg:
264/36
RIP Albert Hoffman! De glade 60'ere havde ikke været glade uden ham :no:

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 20:39:51
Svar/Indlæg:
1028/33
🤣

Nivlek

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 20:40:36
Svar/Indlæg:
187/22
Jeg har lige tjekket det og jeg var forkert på den R.I.P.

#4 og 70'erne 🙂

cineman

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 20:43:57
Svar/Indlæg:
1297/50
Syret nok han er død 😛 🤡

season88

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 20:54:24
Svar/Indlæg:
1221/95
#7 haha. den var go 😉 🤣

Darth

Superbruger
Tilføjet:
30-04-2008 21:02:56
Svar/Indlæg:
813/49
#1 - Synes da bare det er meget sjovt, at opfinderen (og bruger) af LSD blev 102 år gammel. LSD er jo ikke ligefrem flødekarameller, vel ?

#7 - Hurtig i aftrækket, Captain Tripps. 🤣

Remmo87

Overclocker
Tilføjet:
30-04-2008 21:05:18
Svar/Indlæg:
264/36
#7 det var i 60'erne stoffet slog igennem :yes:

Ah.. du mener OGSÅ 70'erne? 😛 sry

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 21:18:29
Svar/Indlæg:
3233/128
#10 Tror sku det slår lige så hårdt i dag 😲

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
30-04-2008 21:19:53
Svar/Indlæg:
5891/423
Endnu et menneske er dødt... okay... 😐

Remmo87

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2008 01:24:59
Svar/Indlæg:
264/36
#11 ja hvis ikke mere :)

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2008 01:34:04
Svar/Indlæg:
2600/84
Hehe..
Var det ikke noget med, at han trippede for vildt ud på det selv, fordi han ikke helt vidste hvad han havde med at gøre? :D

Pvt.P.Nutz

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 02:11:02
Svar/Indlæg:
5224/222
#14 Han oplevede det for første gang ved "en fejl" da han fik det på huden (det er sådan jeg husker historien i hvertfald, og lad være med at starte en flameclub hvis det nu ikke passer).

JHBN

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2008 03:21:58
Svar/Indlæg:
179/46
hehe tror jeg ændre livsstil 😀 vil gerne blive 100+ 😉

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 08:17:13
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg tror i hvert fald, at lortet er godt for psyken. 😛

Det er trods alt ikke kun folk på posthuset, der slikker frimærker 🤣

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 08:32:53
Svar/Indlæg:
1915/57
#17 Dem der sidder på psyk eller nede på SKT Hans pga LSD er nok ikke helt enige 😛

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 14:02:23
Svar/Indlæg:
3410/199
#18 --> Jeg tror det er en udbredt misforståelse, at stofmisbrugere "kun" tager et enkelt stof. (Måske lige med undtagelse af heroin).

Dem jeg kender, der ofte tager div. ting, spreder det over mange forskellige ting.

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 10:35:44
Svar/Indlæg:
564/13
# 18 Ja, kender personligt en, der var med i lægeforsøgene herhjemme med LSD, som forsøgskanin, han fik sit liv ødelagt af det, men en stor erstatning for hvad det var værd.
Han forbandede det stof langt ned i det sorteste helvede, samt en del læger.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 11:13:03
Svar/Indlæg:
4230/89
#15 kan ikke lige huske hvordan han fand tud af det var så godt...
men det blev faktisk brugt som et anti deprissions middel, inden man fandt ud af at det også havde nogle bivirkninger..

så derfor #17, det er RIGTIG godt for psyken jo 😉hehe

Edit/ #18 nedtur på LSD 😐 den var sq ny...

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2008 15:26:38
Svar/Indlæg:
1106/30
det var noget med han haved leget med kemi endag, da han cykler hjem begynder han sjovt nok at se en masse farver, han skynder sig at vænde for at tage tilbage og lege med kemi.

LSD er det fedeste stoff man kan indtage, jeg rør det meget sjællent, grundet jeg syndes det kanon fedt, og har meget stor respect for det. piller/knalder,speed,cocain,apoteks narko, rør jeg ikke, det vold farligt, og man ved ikke helt hvad man sider med.

lsd er farligt på 2/3 måder, overholder du disse regler meget stramt, som du 100% er bevidst om, burde det ikke blive farligt <- og jeg fraråder jer at prøve det, stoffer er for idioter..

1. man skal aldrig indtage lortet vis du har nedtur på, grundet du kan få det meget meget meget ringe, dsv rør det kun når du har det godt i en periode og ting køre!!!!
2. indtag aldrig for store mængder ( syre er meget nemt at styre )
3. husk på, det går ind og leger med underbevidst heden, alt du ser skal du vide ikke er virkeligt.

hold jer fra lortet, det kan ødelægge ens liv. dog har jeg aldrig haft det så godt i de par syre natte jeg har haft. <- men så godt du har det så skidt kan du også få det.

sig nej vis i for det tilbudt. især dem der hedder
2cb/2cb-fly/bromo og bromy-fly
faktisk er fly ( dragon fly ) ikke ulovligt i danmark i nu. men det er sindsygt farligt..
flere folk er faldet i søvn på det og aldrig vågnet op igen.

og til jer der har rørt lsd, skal i vide at der sætter sig lsd krystaler i hodvedet, dsv de kan tricker vis du laver noget meget fysisk eller feks løber en tur.

stoffer er for idioter, jeg opfordrer på ingen måde folk til at røre. hold jer fra det. i er det klogere håber jeg.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 15:38:37
Svar/Indlæg:
4230/89
#22 nu er "2Ce" jo det vi kalder rigmands coke,
nogle kemikere fandt det "aktiverende" stof i kokain, og koncentrerede det...
resultatet blev "2Ce"...

2Cb derimod, var en syre, hvor de gjorde det samme, fik lavet en koncentreret version af det... og det passer nog meget godt at det var LSD de gjorde det med...
men ellers har det været meskalin...

anyways, generelt når man snakker stoffer, skal man aldrig røre noget(om det så skal sniffes, sluges eller sprøjtes)... da alle stoffer har en stor del med psyken at gøre, så en dårlig dag, bliver til et helvede på stoffer, hvis ikke du mentalt har omstillet dig til at det skal være sjovt...

de værste stoffer(hvis man skal se på det fra et større perspektiv)
er Kiks/MDMA eller Amf... da de er syntetisk opbyggede, og lidt af din hjerne forsvinder efter hver weekend...

Heroin, Kokain, Svampe, Røg, Syrer osv, er alle næsten 100% nedbrydelige, hvilket vil sige, at når stoffet er ude af systemet igen, så er det væk, færdig slut...
ingen permanente bivirkinger der...

/EDIT
kom lige i tanke om at man alligevel godt kan få lidt bivirkninger af dem, i ens syn...
nogen folk fik nemlig engang den sjove ide, at blande kokain, eller syre, med saltvand, og så tage det som øjendråber...
dette giver et ret voldsom hallucinerende effekt, men det kan også have sine bivirkninger, hvis man overdriver det, kan man miste synet deltvis, da det kan brænde ens synsnerver af... 🤡

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2008 15:51:26
Svar/Indlæg:
1106/30
#23 ah du har delvis ret,

2cb-FLY ( dragon fly - syre ! ) er mega farligt. og du har ret i, oven på sådan en omgang syre trip, skal man bare lige sove for at finde tilbage til virkeligheden igen :)

men LSD ude af kroppen?? arg, bliver de aldrig ven, der vil altid sætte sig krystaler oppe i hodvedet, som du kan udløse ved at røre dig fysisk, feks tage en løbetur på 10km, eller gå til spining, så kan der ske sjove ting ^^

og man skal generalt ikke lege med sådan ting når man har nedtur på rent mentalt. det er som at skyde russik rolette.

eneste jeg rør idag, er svampe(blå syre samme som lsd ca),coca,nogen typer lsd.
alle 3 er meget sjællent. og jeg har dyb respect for dem.

ellers ryge noget røg, og slappe af, passe mig selv og mine venner. gå i byen engang imellem for at blive stiv er også godt 🙂 <- tramp !!!

kom lige i tanke om at man alligevel godt kan få lidt bivirkninger af dem, i ens syn...
nogen folk fik nemlig engang den sjove ide, at blande kokain, eller syre, med saltvand, og så tage det som øjendråber...
dette giver et ret voldsom hallucinerende effekt, men det kan også have sine bivirkninger, hvis man overdriver det, kan man miste synet deltvis, da det kan brænde ens synsnerver af...

hvorfor ikke bare drybbe lsd i øjet? 🙂 ikke alt det fis der hehe

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 16:04:24
Svar/Indlæg:
4230/89
#24 det var også med cola vi fandt på det først...
og så kan man godt kalde mig en kylling, men ren syre i øjet 😕 ellers tak:D

men nej, det er de færreste stoffer som forlader kroppen, man skal have været stoffri i lidt over 4mdr for at kunne tage en ren stoftest(hvis de tager blodprøver)

men det jeg tænkte på med ude af kroppen, er bare, at stoffer som MDMA, Amf, knalder osv, kan du mærke op til et par dage senere... og idet det er kemisk fremstillet, æder det lidt af ens hjerne hver gang...
så man bliver "mærkelig" hvis man over lang tid har taget det...

hvor imod Heroin, Cola, Syrer osv... bliver optaget, og nedbrudt af kroppen,
og hvis man vil fremskynne den process, skal man bare drikke en masse, så udskiller man en del af det gennem sin urin...

det er for den sags skyld også et gammel "husmor kneb"... hvis man har spist svampe, og man vil have effekten til at holde i længere tid, skal man undgå at gå på toilettet 🤣

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2008 16:07:31
Svar/Indlæg:
1106/30

det er for den sags skyld også et gammel "husmor kneb"... hvis man har spist svampe, og man vil have effekten til at holde i længere tid, skal man undgå at gå på toilettet

ja og bare side stille ikke være så aktiv, ungå at spis osv.. 🙂
men ang krystaler vil de blive der for evigt, det er den eneste bagside jeg kender til lsd faktisk.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2008 16:17:12
Svar/Indlæg:
4230/89
#26 jae, men det kan svinge meget fra person til person hvor slemt det er...

mener det er det man kalder dopamin(som bliver efterladt i hjernen)
nogle mennesker er ikke selv i stand til at nedbryde det, og ender op med at blive sådan lidt "små skøre" hvis de har et forbrug over en længere periode...

men hos nogle mennesker, vil kroppen naturligt nedbryde dopamin over en periode, som reélt se efterlader hjenen intakt som før 🙂
men nu er jeg ikke lige "hjernevrider" så hæng mig ikke helt op på det 😀

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2008 18:46:57
Svar/Indlæg:
1478/40
LSD skal ikke samlignes med amf,E osv. LSD er et bevisthedudvidende stof, som faktisk kan hjælpe mange mennesker hvis det bliver brugt korrekt....og ikke som party drug. At bruge det som party drug, er at ufordre skæbnen.

Albert Hoffman viste det alt for godt. Og havde det ikke været fordi at USA lagde stærkt pres på den sweiziske regering om at banlyse LSd som behandlingsmiddel, hvilket vi kan takke div hippier for i 60érne, hvade man stadig brugt det den dag i dag.

Albert hofmann fandt ud af at han kunne nå ind til det dybeste i mennesker, med den rigtige dosering LSD, og hjalp faktisk mange psykisk syge persienter med netop LSD.

Han kendte til LSD i 5 år før han, ved et uheld fik lidt på hånden, og dermed opdagede den psykedeliske effekt, som så førte ham videre til behandlingen af skizofrene med stoffet.

LSD familien har jo været på jorden siden begyndelsen i form at Peyote, salvia,svampe og meskalin. Shamanerne brugte det, og bruger det stadig, til div. cermonier og ritualer. vilket jeg selv har set i Indien op til flere gange.

hvis LSD bruges rigtig, kan man få meget positivt ud af det.

jeg har selv taget meget LSD i mine unge dage. Og alt det pjat med at det føre til andre stoffer, er noget vrøvl. Det kommer helt og holdent an på personen selv, hans baggrund og vennekreds, samt adgang til andre stoffer. LSD er heller ikke fysisk farligt for din krop, men kan tilgengæld være meget farligt for sindet, hvis, igen, det ikke indtages rigtigt, og under de rette opstændigheder.

Det skal tilføjes at meget"frimærke lsd" også kommer med meget andet blandet i, som kan give dig stygge oplevelser. Rent LSD er slet ikke som kraftig i virkning som folk tror. Og det farlige opstår netop når folk går ud fra at hvad de får er rent.

Får man glædesfølelse/lykkefølese og hårrejsninger og problemmer med at sove,kan du være sikker på at det LSD du har spist ikke er rent LSD.

Man skal være meget påpasselig med at bruge det som legetøj for sindet. Det er stof der burde bruges udelukkende til behandling af psykisk syge persienter IMO.

IMO er LSd et "glemt" behandlingsmiddel, hvilket er en skam. Der er så meget vi ikke ved om menneskehjernen, som LSD rent fdaktisk kan give os svar på. Og havde det ikke været for "de glade 60ére" som fik færten af stoffet til festbrug, havde det stadig været brugt på persienter i sweiz.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
23-05-2008 19:05:39
Svar/Indlæg:
7263/260
God læsning 🙂 - R.I.P