Sidder så og forsøger at finde ud af hvad det er der gør skidtet så dyrt ved at læse lidt på HWT ram-teori og snupler over denne tekst---> "Andre tidssvarende (måske selvfølgelige..?) udviklinger er lagt ind i DDR2 standarden - således må et DDR2 modul ikke have mindre kapacitet end 256MB, hvor det for DDR var 64MB. I den anden ende er grænsen for kapacitet 4GB for DDR2 mod 1GB for DDR."
Øhh... Nu fatter jeg jo slet ikke noget. For den nøjagtige betegnelse på hver dimm er: PC2100R-25331-NO 2GB DDR PC2100 CL2.5 ECC og på det andet klistermærke står der: 2GB PC2100 CL2.5 2.5V D E (256Mx72)
Vil ud fra ovenstående tro at det er 2GB klodser med dette kan jeg ikke få ind i en ligning med at der Max kan være 1GB på en PC2100 Dimm.
Nogle der kan give et bud på dette problem?
Nu kommer vi jo så til festen eller mangel på samme.... Hvis de overhovedet virker (har min tvivl siden det er kastet til skrald) og det kan komme op og køre, hvad hulen kan jeg så bruge det til hvis man tager de fornuftige briller på??
Første trin må være at finde et MB der kan teste om det er noget der kan komme op og køre, trin 2 er om der overhoved er noget jeg selv kan bruge i min maskinpark (tænker på en talknuser maskine til eks. rendering af video!) eller om jeg bare skal ligge det over i bunken over stuff jeg ikke rigtigt kan bruge og så droppe festen med sodavand og røde pølser (?).
Et lille ekstra spørgsmål... Har ikke så hulens meget styr på Dimms, men kan da huske at ECC er i en klasse som man kan betale rigtig meget ekstra for. Ser også at det er noget der typisk bruges i servere. Hvor kan man normalt bedst udnytte ram i den klasse når vi snakker spil, HDD server, rendering, PhotoShop og stuff i den dur?
Hvis jeg kan få dem op og spille, så ville det (hvis pris og data er rigtige) jo være lidt fedt at bygge en maskine op der kan bruge nogle af de kvalifikationer de har 😀
Håber sgu der er nogle nørder der kan kaste lidt lys over det, men håber endnu mere at jeg kan få bare et eller andet ud af mit klunseri. Kranen i huset er ikke videre glad for at det skrammel jeg hiver hjem og stiller rundt omkring til nærmere test 😐