Spørgesmål vdr. mit "Saml Selv projekt."

Litteratur d.  01. maj. 2008, skrevet af DuckHunter
Vist: 303 gange.

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 10:00:02
Svar/Indlæg:
1889/115

Kan ligeså godt begynde: Jeg har aldrig skiftet eller samlet et computer før. For mig er det et vildt projekt, men også vildt spænende! 😲
Det skulle jo komme en dag, og det blev altså i dag. Min com. skal samles.

Mit spørgesmål lyder:
Jeg starter med at lægge bundkortet ud på bordet (Må jeg det?) for så at nemmere at kunne montere cpu + cpu kølere. Men hvor meget må jeg rører af bundkortet? Altså der er mange pling-pling dimser osv...
(Ja se selv.. Jeg er nybegynder) 😀

Der kommer nok flere spørgesmål senere
Jamesq2

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 10:06:52
Svar/Indlæg:
22/12
🙂 Tja det kan du godt med at ligge det på brodet og gøre det der, men jeg ville heller anbefalde at du starter med at sætte det ind i det kabinet som du har og ligger den ned på bordet sted for, bundkorte kan godt tåle den pres du bruger når du sætter din cpu køler og ander ting i 😛 men tag bundkorte i siderne så er du sikker på du ikke kommer til ...... tja du ved 😉

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 10:12:42
Svar/Indlæg:
8762/174
Du kan bare ligge bundkortet på bordet.
Jeg plejer bare at rører ved en radiator for lige at aflade mig selv for statisk elektricitet også kan man ellers rører hvor man vil på bundkortet. Men hvis jeg sådan testet ting og sager på mit bord så ligger jeg altid bundkortet på en anti statisk pose 🙂

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 10:15:02
Svar/Indlæg:
1889/115
Knæk... 🤡

Men det er nemmere at fumle på bordet, i stedet for at rode inde i kabinettet. Så bundkortet kan ikke tage direkte skade ved at lægge på bordet?

DuckHunter

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 10:16:06
Svar/Indlæg:
1889/115

Jo tak! 🙂

Men jeg ejer nemlig ikke anti statisk poser..

micbanand

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2008 11:08:16
Svar/Indlæg:
713/74
nogle anti statiske poser er ikke anti på ydersiden!
der plejer at følge sådan en skum underlæg med i mobo kassen den plejer jeg at lægge den på.
bare tæer. på trægulv og arbejd på et træ bord+ rør ved en radiator eller vandhane en gang imellem. og rør ved kabinettet inden du tager et stykke hardware.
Så kan der sku ikke ske noget.
har man travlt en dag glemmer man alt dette. og risikoen stiger! Har dog aldrig ødelagt noget endnu.